«Φακέλωσε» το αγγελιόσημο η ΕΔΕΕ!

Eπιμένει η Ένωση Διαφημιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΔΕΕ) για το αγγελιόσημο. Στον απολογισμό της αναφέρει ότι «απομυζά ευθέως το 1/5 της ελληνικής διαφημιστικής δαπάνης» και ότι «την τελευταία δεκαπενταετία στοιχίζει 1 εκατ. ευρώ ετησίως σε λειτουργικό κόστος», την ώρα που συνεχίζεται η εισαγγελική έρευνα για το καθεστώς των επιστροφών, που επηρεάζει άμεσα τη βιωσιμότητα των Μέσων.

Η ΕΔΕΕ θεωρεί ότι τα μέλη της «παίζουν δωρεάν τον ρόλο ενός “φοροεισπρακτικού” φορέα υπέρ τρίτων», και επιδεινώνει σοβαρά τις συνέπειες των επισφαλειών από τους διαφημιζομένους.

Για την εξαίρεση του ΕΤΑΠ-ΜΜΕ από τη συγχώνευση με το ΙΚΑ η ΕΔΕΕ αναφέρει πως «χωρίς έκπληξη παρακολουθήσαμε την εξαίρεση» του Ταμείου των δημοσιογράφων «γιατί η κυβέρνηση δεν θέλησε να επωμιστεί το πολιτικό κόστος που συνεπάγεται η κοινωνικοασφαλιστική ισότητα για τις συνδικαλιστικές ενώσεις των δημοσιογράφων».

Πώς οργάνωσε την άμυνά της η ΕΔΕΕ; Στον απολογισμό της αποκαλύπτει ότι την περίοδο που συζητούνταν το ενδεχόμενο συγχώνευσης των Ταμείων και η τύχη του αγγελιοσήμου, «κινητοποιήθηκε με νομική έρευνα, κατ’ ιδίαν επαφές και δημοσιοποίηση του ζητήματος, επενδύοντας σημαντικούς πόρους σε χρόνο και χρήμα».

Στις κινήσεις αυτές περιλαμβάνονται τρεις πανεπιστημιακές γνωμοδοτήσεις, έρευνα και συλλογή στοιχείων για τα ασφαλιστικά δεδομένα και τα οικονομικά στοιχεία του αγγελιοσήμου.

Οι ολοσέλιδες καταχωρίσεις στις εφημερίδες έγιναν με ονομαστική αξία 132.000 ευρώ, ενώ ταυτόχρονα οι διαφημιστές συνεργάστηκαν με το IAB Hellas για το ζήτημα της επέκτασης του αγγελιοσήμου στο internet, πετυχαίνοντας την «απόσυρση του άρθρου 67 του νομοσχεδίου περί επέκτασης στο διαδίκτυο».

Ακόμη, αναφέρονται «πολλαπλές επαφές σε θεσμικό επίπεδο στην Ελλάδα και στην Ευρώπη» αλλά και η κατάθεση εξωδίκου «για τη νομιμότητα της κατάθεσης του αγγελιοσήμου προς τα ταμεία ΕΤΑΠ-ΜΜΕ και ΕΔΟΕΑΠ τον Αύγουστο του 2010 για λογαριασμό 72 εταιρειών-μελών της ΕΔΕΕ και 14 μη μελών».

Τέλος, γίνεται μνεία στην προσθήκη του αγγελιοσήμου στη λίστα του ΣΕΒ σχετικά με τα «30 εμπόδια για την επιχειρηματικότητα». Δεν γνωρίζουμε βέβαια αν είπαν στον ΣΕΒ πως, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στην υπόλοιπη χώρα, οι εκδότες είναι οι μοναδικοί εργοδότες που δεν καταβάλλουν εισφορές υπέρ των εργαζομένων τους, και αυτό το κενό καλύπτει το αγγελιόσημο.


Σχολιάστε εδώ