Στα… μουλωχτά σιγοντάρει την κατασκευή πάρκινγκ στο Μετς ο δήμαρχος
Οι τελευταίοι θεωρούν ότι με την άρνηση του κ. Καμίνη να εκδώσει ψήφισμα, άρα να τοποθετηθεί για το συγκεκριμένο ζήτημα, εξυπηρετούνται μόνο τα σχέδια του «εθνικού εργολάβου» που έχει αναλάβει την εκτέλεση του εν λόγω έργου. Καλά πληροφορημένες πηγές του δήμου έλεγαν ότι δεν είναι άδολη, τουναντίον μάλιστα, η στάση του «αδέκαστου» δημάρχου, αφού, όπως τόνιζαν, με την καθυστέρηση αυτή ο Όμιλος Μπόμπολα ελπίζει να εκδοθεί άδεια ανέγερσης του γκαράζ από τον υπουργό Υποδομών Δημ. Ρέππα.
Το έδαφος έχει ήδη προλειανθεί όταν ενέκρινε την οριστική μελέτη για τη δημιουργία υπόγειου χώρου στάθμευσης δυναμικότητας 358 θέσεων. Επειδή όμως η πλατεία είναι ιδιοκτησία του δήμου –αποκάλυψη που έγινε στο πλαίσιο της σύνταξης του Κτηματολογίου– η μοναδική νόμιμη αρχή για νʼ αποφασίσει την εκμετάλλευση ή όχι του χώρου είναι το δημοτικό συμβούλιο.
Ο κ. Καμίνης γνωρίζει πολύ καλά ότι πολύ δύσκολα οι δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξής του θα συναινέσουν στην τσιμεντοποίηση που προβλέπει, μεταξύ άλλων, την κοπή 140 μεγάλων δέντρων και ανεπανόρθωτη καταστροφή του πλούσιου σε υδάτινα αποθέματα υδροφόρου ορίζοντα.
Κάτι που φάνηκε στην τελευταία συνεδρίαση του ΔΣ, όταν οι πρώην αντιδήμαρχοι του συνδυασμού του Γιώργος Αναγνωστόπουλος και Φώτης Προβατάς εκδήλωσαν ανοιχτά τη διαφωνία τους στο ενδεχόμενο κατασκευής του πάρκινγκ. Πάντως, εκείνος που προωθεί μετά μανίας την έναρξη των εργασιών, συνολικού προϋπολογισμού άνω του 1,5 εκατ. ευρώ, είναι ο αντιδήμαρχος Τάσος Αβραντίνης που προέρχεται από τη «Δράση» του Στέφανου Μάνου. Σύμφωνα μάλιστα με αξιόπιστες πληροφορίες, σε μια από τις συνεδριάσεις της δημοτικής ομάδας Καμίνη, που θα συζητούσε το θέμα του γκαράζ, εμφανίστηκε, όχι φυσικά αυτοβούλως, εκπρόσωπος της κατασκευαστικής εταιρείας.
Για όσους δεν γνωρίζουν την υπόθεση, αναφέρουμε ότι πρόκειται για ένα ολυμπιακό έργο που είχε δημοπρατηθεί το 2003 από το τότε ΥΠΕΧΩΔΕ αλλά τελικά η ανάθεσή του έγινε το 2005 (επί δημαρχίας Μπακογιάννη) με σύμβαση παραχώρησης.
Εκείνος που έβαλε φαρδιά πλατιά την υπογραφή του για να κτιστεί ένα τσιμεντένιο τερατούργημα, σε μια από τις ήσυχες και αισθητικά ωραίες γειτονιές της Αθήνας, ήταν ο τέως δήμαρχος της πόλης Νικήτας Κακλαμάνης. Με το υπʼ αριθμ. 6105/29-8-2008 έγγραφο του Δήμου Αθηναίων εγκρίθηκε η οριστική κυκλοφοριακή μελέτη του υπόγειου πάρκινγκ. Όπως φαίνεται, όλες οι δημοτικές αρχές –μηδέ εξαιρουμένου του «περιβαλλοντικά» ευαίσθητου κ. Καμίνη– έκαναν το παν προκειμένου να διασφαλιστούν τα συμφέροντα του μεγαλοεργολάβου, αδιαφορώντας για τη νομιμότητα του έργου (απαιτείται, όπως γράψαμε, απόφαση του δημοτικού συμβουλίου) και τις αντιδράσεις των κατοίκων. Ευτυχώς, οι τελευταίοι, παραμερίζοντας τις πολιτικές τους διαφορές, προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας, επικαλούμενοι το γεγονός ότι δεν έχει προηγηθεί ολοκληρωμένη μελέτη για τον συγκεκριμένο χώρο.
Εντύπωση προκάλεσε η στάση του Γιώργου Αμυρά, ο οποίος επισήμανε ότι αν δεν γίνει το έργο, ο εργολάβος θα ζητήσει αποζημίωση επτά εκατ. ευρώ. Από την πλευρά του, ο κ. Καμίνης, που δεν θέλει να συγκρουστεί (κι άλλο) με τους δημοτικούς του συμβούλους, ως άλλος Πόντιος Πιλάτος πρότεινε να γίνει δημοσκόπηση ανάμεσα στους κατοίκους για την κατασκευή ή όχι του γκαράζ, παράλληλα με τη διοργάνωση ενημερωτικής ημερίδας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το μεγαλύτερο κόστος του έργου θα καλυφθεί από κρατική επιδότηση! Σε απλά λόγια, ο φορολογούμενος πολίτης θα κληθεί να πληρώσει το πάρκινγκ, το οποίο θα το εκμεταλλεύεται η κατασκευάστρια εταιρεία.