Όλα της TV στον αέρα
Αντιθέτως, από όλες τις επαφές και τις αλλεπάλληλες συναντήσεις σε ανώτερο επίπεδο, κατά πληροφορίες της στήλης, φαίνεται ότι το σενάριο των συγχωνεύσεων απομακρύνεται! Στο μεταξύ, οι εκτιμήσεις για την πορεία της διαφημιστικής δαπάνης από τον Σεπτέμβριο προβλέπουν τη συνέχιση της πτώσης με ελαφρά επιβράδυνση. Οι επαφές ανάμεσα στα ανώτατα στελέχη της τηλεόρασης, που το τελευταίο διάστημα έχουν πυκνώσει, δείχνουν πως οι εξελίξεις καθορίζονται πλέον σε ανώτατο επίπεδο.
Ξεχωριστές συναντήσεις είχε το προηγούμενο διάστημα ο Θοδωρής Κυριακού, αντιπρόεδρος του Ομίλου ΑΝΤ1, με τον Πάνο Κυριακόπουλο, διευθύνοντα σύμβουλο του Star, αλλά και τον Ηλία Τσίγκα, διευθύνοντα σύμβουλο του Mega, ενώ οι συζητήσεις γίνονται και στο πλαίσιο της Digea. Η διερεύνηση για την προοπτική συμφωνιών στην τηλεόραση σε τόσο υψηλό επίπεδο δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση. Ακόμη και ορισμένα σχέδια ή σενάρια για άμεσες συνέργειες και συνεργασίες σε τεχνικό επίπεδο φαίνεται να έχουν παγώσει. Η θέση πως η ελληνική αγορά δεν αντέχει τη λειτουργία όλων των υφιστάμενων καναλιών δεν είναι ικανή συνθήκη για να οδηγήσει στη διαμόρφωση κοινών μετώπων, αφού καθένα από τα τηλεοπτικά κανάλια στοχεύει στη διατήρηση της δικής του αυτόνομης ισχυρής παρουσίας. Όλα βέβαια θα κριθούν από το κατά πόσο οι ιδιοκτήτες των τηλεοπτικών σταθμών είναι αποφασισμένοι να διατηρήσουν την ομαλή λειτουργία των σταθμών τους στηρίζοντάς τους οικονομικά και συνεχίζοντας τις επενδύσεις. Γιατί βεβαίως οι περικοπές που γίνονταν όλο το προηγούμενο διάστημα έχουν ένα όριο για την τηλεόραση.
Το ερώτημα λοιπόν είναι ποιος θα συνεχίσει να επενδύει στην τηλεόραση το επόμενο διάστημα για να διατηρήσει τη θέση ισχύος του. Mega και ΑΝΤ1 αναγνωρίζονται ως ηγήτορες της τηλεοπτικής αγοράς, γεγονός που πιστοποιείται και από την εμβέλεια και την επιρροή τους σε τηλεθέαση και διαφημιστική δαπάνη, αλλά και από την επιρροή τους στο πολιτικό σκηνικό μέσω των δελτίων ειδήσεών τους. Τα δύο ισχυρά κανάλια, που δηλώνουν ότι θα παραμείνουν και την επόμενη μέρα της κρίσης στην αγορά, συγκροτούν το κυρίαρχο δίπολο της ιδιωτικής τηλεόρασης, παρουσιάζοντας μάλιστα και διαφοροποιημένα χαρακτηριστικά στη δομή του προγράμματός τους. Η μάχη γίνεται για την τρίτη θέση στην αγορά. Το κανάλι, δηλαδή, που θα αντέξει τις πιέσεις της κρίσης.