Κινδυνεύει ο εκσυγχρονισμός του «ΩΚΕΑΝΟΣ»;

Ο κ. Βενιζέλος είπε λοιπόν στους εμβρόντητους βουλευτές επί λέξει τα εξής: «Η καταγγελία της σύμβασης εκ μέρους της HDV, της σύμβασης μεταξύ ΕΝΑΕ-HDV, δεν μας δηλώθηκε από τα ναυπηγεία ότι επηρεάζει το χρονοδιάγραμμα των δοκιμών του “Ωκεανός”. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι οι δοκιμές θα γίνουν γιατί και το πλήρωμα του ναυπηγείου μπορεί να συγκροτηθεί κι εμείς έχουμε έτοιμο πλήρωμα για να αναλάβει τον ρόλο του παρατηρητή. Είναι το πλήρωμα του “Παπανικολής”».

Η άποψη αυτή είναι υπεραπλουστευμένη και δεν αντέχει σοβαρής κριτικής. Καταρχάς, χωρίς την παρουσία της HDW δεν μπορεί να γίνει ουσιαστικός έλεγχος και δοκιμές εν πλω. Δεύτερον, δεν είναι δυνατόν ένα πλήρωμα ενός υποβρυχίου τ. 214 να «πιστοποιεί» ένα εκσυγχρονισμένο υποβρύχιο 209, το πρώτο παγκοσμίως με τέτοια διαμόρφωση. Τρίτον, έστω ότι εντοπίζονται προβλήματα, μεγαλύτερα ή μικρότερα – που είναι και το πιο πιθανό. Ποιος θα κάνει τις ρυθμίσεις, τις επισκευές, τις τροποποιήσεις κ.λπ.; Τα ΕΝΑΕ; Δεν νομίζουμε…

Το θέμα, λοιπόν, είναι ανησυχητικό. Οι Γερμανοί εκβιάζουν ξανά. Μόνο που στο θέμα του «ΩΚΕΑΝΟΣ» η κατάσταση, όπως έχει διαμορφωθεί, ευνοεί σκανδαλωδώς τη γερμανική εταιρεία, αφού το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του υποβρυχίου έχει στοιχίσει μέχρι στιγμής, κατά τον κ. Βενιζέλο, 383,1 εκατ. ευρώ και, αν σʼ αυτό το ποσό προσθέσουμε τα ήδη πληρωμένα πακέτα ύψους περίπου 80 εκατομμυρίων ευρώ, του εκσυγχρονισμού του δεύτερου και τρίτου υποβρυχίου τ. 209, που πάνε άχρηστα (γιατί στην αρχική σύμβαση προβλεπόταν ο εκσυγχρονισμός 3 υποβρυχίων τ. 209), καταλαβαίνουμε ότι το ηλικίας 31 ετών, υπό εκσυγχρονισμό υποβρύχιο, μας κόστισε μέχρι τώρα περί τα 460 εκατομμύρια ευρώ, όσο δηλαδή ένα ολοκαίνουργο υποβρύχιο τ. 214.

Σημειώνεται ότι αν όλα πάνε καλά, οι δοκιμές προβλέπεται να ξεκινήσουν το 2012 και χωρίς τη HDW…

Έλεος, καλοί μου άνθρωποι!


Σχολιάστε εδώ