Στον Εισαγγελέα για τις «επιστροφές»

Σκληραίνει το «παιχνίδι» στα ΜΜΕ. Η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών παράλληλα με την έρευνα για την ΕΡΤ αναλαμβάνει να ερευνήσει και το καθεστώς των «επιστροφών» από τα ΜΜΕ προς διαφημιστικές εταιρείες. Ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών κ. Ι. Σακκελάκος ζήτησε από την Εισαγγελία Πρωτοδικών να διενεργήσει προκαταρκτική εξέταση για το καθεστώς των «επιστροφών» μετά τα δημοσιεύματα και τις τηλεοπτικές εκπομπές («Αποκαλυπτικό δελτίο») με καταγγελίες για παράνομες συμφωνίες διαφημιστικών εταιρειών και ΜΜΕ σχετικά με τα ποσοστά επιστροφών για πακέτα διαφημίσεων. Σύμφωνα με τις καταγγελίες, διαφημιστικές εταιρείες προχωρούν σε συμφωνίες με ΜΜΕ για επιστροφές πάνω από το 9,9% που ορίζει ο νόμος για διαφημιστικά πακέτα, καθώς, είτε σε χρήμα είτε σε τηλεοπτικό χρόνο, σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπερνούν ακόμη και το 20%, με αποτέλεσμα να τίθενται θέματα φοροδιαφυγής και άλλων αδικημάτων, αλλά και ενδεχόμενο «χειραγώγησης» ΜΜΕ από διαφημιστικές εταιρείες. Τα τελευταία χρόνια η Εισαγγελία Πρωτοδικών, με αφορμή την ανάκριση για την ΕΡΤ, έχει αποκτήσει ειδική γνώση για τον τρόπο λειτουργίας των ΜΜΕ, ενώ είχε προηγηθεί και η προ πενταετίας έρευνα για την AGB. Θυμίζουμε ότι ερώτηση για τις επιστροφές έχει καταθέσει και ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ Γιώργος Καρατζαφέρης, ενώ πρόταση για την αλλαγή του καθεστώτος επεξεργάζεται η ΕΙΤΗΣΕΕ. Η Ένωση Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος σε ανακοίνωσή της σχετικά με την έρευνα της Εισαγγελίας Πρωτοδικών δηλώνει πως θα συνδράμει σε αυτήν εφόσον της ζητηθεί, ευελπιστώντας ότι έτσι «θα σταματήσει οριστικά η εκστρατεία δυσφήμησης που έχουν εξαπολύσει συγκεκριμένα ΜΜΕ κατά του διαφημιστικού κλάδου συλλήβδην». Κατά την ΕΔΕΕ, «υπό το κράτος της βαθύτατης κρίσης στην αγορά της διαφήμισης και της προσπάθειας να επιβιώσουν με κάθε τρόπο, ορισμένα ΜΜΕ έχουν εκουσίως ή ακουσίως επιδοθεί σε εκτόξευση κατηγοριών κατά της διαφημιστικής αγοράς». Η Ένωση των διαφημιστικών εταιρειών θεωρεί πως «φαίνεται να συγχέουν ότι το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο διακρίνει σαφώς την επιβράβευση μέχρι 9,9%, η οποία αφορά τις διαφημιστικές εταιρείες, από τις εκπτώσεις τζίρου (κακώς αναφερόμενες ως “επιστροφές”), οι οποίες αφορούν τους διαφημιζόμενους και καταλήγουν υποχρεωτικά και με διαφάνεια σε αυτούς». Θυμίζουμε ότι η συζήτηση για τον τρόπο κατανομής της διαφημιστικής δαπάνης ξεκίνησε, έστω και με καθυστέρηση, με τους ανθρώπους των Μέσων να επισημαίνουν το πρόβλημα. «Η δημιουργία έδωσε τη θέση της περισσότερο στη χρηματοοικονομική διαχείριση», είχε πει ο Κ. Κιμπουρόπουλος σε πρόσφατη συνέντευξη και ο Θεοχάρης Φιλιππόπουλος είχε προσθέσει πως είχε κάνει λόγο για «απληστία από όλες τις πλευρές».


Σχολιάστε εδώ