Η ΕΛΒΟ

s Σταθερή άποψή μας είναι ότι ΟΥΔΕΜΙΑ εταιρεία από τις παραπάνω μπορεί να είναι βιώσιμη και να παύσει να απομυζά το κράτος, δηλαδή τους πολίτες, εν ονόματι της άμυνας, αν δεν βγει από το «καβούκι» της, δηλαδή να σταματήσει να θεωρεί τις Ένοπλες Δυνάμεις ως υποχρεωτικό πελάτη, να υπερκοστολογεί και να μην είναι ανταγωνιστική στο εξωτερικό. Η ΕΛΒΟ, αν δεν κάνω λάθος, δεν έχει πουλήσει ούτε έναν σιγαστήρα σε ξένο πελάτη και εύκολα «βάφτιζε» συμπαραγωγή ψιλοδουλειές που έκανε σε ξένα προϊόντα. Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Ήταν το εύκολο κέρδος… Πίθος των Δαναΐδων έχουν ονομασθεί, ορθότατα, οι Ελληνικές Αμυντικές Βιομηχανίες…

ξ Κλώτσησε τις ευκαιρίες για άνοιγμα αγορών, αληθινές συμπαραγωγές, εξαγωγές. Είναι απαράδεκτο, σήμερα, τα Σκόπια και η Βουλγαρία να αγοράζουν τροχαίο υλικό από την Τουρκία και η ΕΛΒΟ να περιμένει τις ελληνικές ΕΔ ως «μεζέ». Η ΟΤΟCAR (τουρκική ΕΛΒΟ) πούλησε τα τελευταία 5 χρόνια στο εξωτερικό 2.500 οχήματα πάσης φύσεως.

s Απόλυτα υπεύθυνες γιʼ αυτόν τον μαρασμό είναι οι εκάστοτε πολιτικές εξουσίες και μερικοί συνδικαλιστές. Γνωστά…

ξ Στο φύλλο της 1/5/11 γράψαμε ένα καλόπιστο, κριτικό σχόλιο, αναφορικά με πληροφορίες ότι «μαγειρεύεται» απευθείας ανάθεση συμπαραγωγής 400 οχημάτων του ΓΕΣ στη γερμανική MAN (η οποία σʼ αυτήν τη συγκυρία φέρεται ως λαδώσασα με 10 εκατ. ευρώ έλληνες αξιωματούχους, για τα οχήματα του συστήματος PATRIOT, εν οις έναν πρωτοκλασάτο με 500.000 ευρώ, λογαριασμός που βρέθηκε επʼ ονόματί του στην DRESNER BANK. Γνωστά…) και διερωτηθήκαμε γιατί δεν γίνεται ένας διεθνής διαγωνισμός με αυστηρούς όρους πραγματικής ελληνικής συμμετοχής σε τεχνολογία, εξοπλισμό κ.λπ. Επίσης αναφερθήκαμε στην αναγγελθείσα ανάθεση εκσυγχρονισμού από το ΥΕΘΑ στην εταιρεία 77 αρματοφορέων και 72 jeeps, εκφράζοντας ανησυχία μήπως το θέμα οδηγηθεί στις ελληνικές καλένδες, ενώ η εταιρεία δεν έχει δουλειά…

s «Κλείνουν το μάτι» στη γερμανική MAN για τα φορτηγά, που στην Ελλάδα αντιπροσωπεύεται από τη ΜΙΕ, που πρωταγωνιστεί στο σκάνδαλο των υποβρυχίων. Αυτό δεν είναι νόμιμο ούτε ηθικό, καταγγέλλει, έπειτα από εμάς, (14/5) η «Ημερησία».

Οι τρεις «ταμπακέρες»

ξ Το ήπιο και καλόπιστο κείμενό μας φαίνεται ότι εκνεύρισε τον πρόεδρο της ΕΛΒΟ Δημ. Παπακώστα (του οποίου δεν έχουμε λόγους να αμφισβητούμε την εντιμότητα), που μας έστειλε επιστολή αναφέροντας ότι:

s Η προμήθεια των 400 ενεκρίθη από το ΚΥΣΕΑ (σ.σ.: Το ξέραμε… Το αμφισβήτησε κανείς;) και είναι εναρμονισμένη με την ευρωπαϊκή νομοθεσία για προμήθεια με πολλά απόρρητα στοιχεία (σ.σ.: Εδώ «μας έζωσαν τα φίδια». Απόρρητα στοιχεία για φορτηγά οχήματα; Το απόρρητο, στο παρελθόν, αποτελούσε τον «φερετζέ» σειράς ατασθαλιών. Υπάρχει αντίρρηση;).

ξ Παρακάτω μας αφηγείται την ιστορία της ΕΛΒΟ και μας διαβεβαιώνει ότι θα κάνει την καλύτερη επιλογή υποκατασκευαστών (σ.σ.: Γνωστά κι αυτά περί επιλογών) και τελικά μας διαβεβαιώνει ότι δεν έχει καμία συμφωνία με γερμανική εταιρεία.

s Δεν αναφέρεται λέξη, όμως, για 3 «ταμπακέρες»:

• Το όνομα της συγκεκριμένης εταιρείας MAN, που σε αυτήν αναφερθήκαμε.

• Την εφαρμογή διαδικασιών διεθνούς διαγωνισμού, με εξασφάλιση ευνοϊκών όρων για την εταιρεία. Εκτός από τη MAN υπάρχουν, και αναζητούν συνεργασίες, η IVECO, η RENAULT, η OSCHOSH, η SCANIA κ.ά. Έχω άδικο;

• Τον εκσυγχρονισμό υπάρχοντος υλικού, που θα δώσει «ψωμί» ΤΩΡΑ στην εταιρεία (τα 400 θα πάρουν μήνες, αν δεν πέσει βόμβα ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΑΝΑΘΕΣΗΣ λόγω επείγοντος και σωτηρίας της χώρας). Μήπως σʼ αυτό θα πρέπει να δώσει προτεραιότητα η εταιρεία; Ουδέν αναφέρεται. Διερωτώμαι, τα λεφτά υπάρχουν ή πρόκειται περί «υποσχετικής» του ΥΕΘΑ; Έχω υπόψη μου, πάντως, ότι το ΓΕΣ / ΑΣΔΥΣ, με τη Φ. 600. 1θ3/68/218127/28-4-11 (αναρτήθηκε στο διαδίκτυο), θέτει ως όριο στην ΕΛΒΟ την 30 Μαΐου 2011 για υποβολή προσφοράς. Απλώς πληροφορώ την εταιρεία ότι το ΓΕΣ έχει ένα ορισμένο ποσόν στο συρτάρι του για αγορές και όποιος προλάβει…

ξ Σε επίρρωση των παραπάνω, παραθέτω απόσπασμα ομιλίας του υπουργού Άμυνας, Ευάγγελου Βενιζέλου, στη ΣΕΘΑ (12/5/11): «… Η αμυντική βιομηχανία, ο δημόσιος και ιδιωτικός τομέας, δεν είναι μεταπράτες ΑΩ, ούτε φτωχοί συγγενείς και εταίροι σε δήθεν συμπαραγωγές. Πρέπει να είναι στο επίκεντρο μεγάλων πρωτοβουλιών, μεγάλων συμπράξεων, να διεκδικούν ρόλο όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, άρα να έχουν εξωστρεφή προσανατολισμό…»

s Τελικά, ευχαριστούμε τον κ. πρόεδρο που μας απάντησε, γιατί, δυστυχώς, λίγοι απαντούν σε κριτική.


Σχολιάστε εδώ