αμυντικά θέματα
Παράπονα για τις μειώσεις
στα μερίσματα του ΜΤΑ
ξ Πολλά παράπονα στις τάξεις των αποστράτων της Πολεμικής μας Αεροπορίας έφεραν οι μειώσεις κατά 10% στα μερίσματα του Μετοχικού Ταμείου Αεροπορίας. Τα ερωτήματα εύλογα:
Γιατί δεν αξιοποιείται η ακίνητη περιουσία του Ταμείου και ειδικότερα η εκμετάλλευση του ιδιόκτητου ξενοδοχείου «La Mirage», που βρίσκεται στο κεντρικότερο σημείο της Αθήνας, έχοντας όψη εντός της Πλατείας Ομονοίας (με καταστήματα κενά στο ισόγειο), και το οποίο από 5ετίας παραμένει αναξιοποίητο και κενό και ζημιώνει οικονομικά το ΜΤΑ με περίπου 300.000 ευρώ ετησίως (δημοτικά τέλη, ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, φύλαξη), χωρίς να αποτιμάται η οικονομική του απαξίωση από τη μη χρήση;
Γιατί δεν έχουν ακόμα εισπραχθεί τα περίπου 3.000.000 ευρώ από τα οφειλόμενα ενοίκια του παλαιού μισθωτή που λειτουργούσε το ξενοδοχείο, πριν από την έξωσή του;
Γιατί δεν αξιοποιήθηκαν και δεν ρευστοποιήθηκαν στις καλές μέρες του χρηματιστηρίου οι μετοχές που διαθέτει στο ΧΑ το ΜΤΑ και σήμερα μετράει απώλειες της τάξεως των 35.000.000 ευρώ; Είναι αλήθεια ότι αν είχαν ρευστοποιηθεί τότε, το Ταμείο δεν θα αντιμετώπιζε κανένα οικονομικό πρόβλημα, ούτε σήμερα ούτε στο μέλλον;
Υπάρχει ή δεν υπάρχει τεράστια ευθύνη των εκάστοτε διοικητικών συμβουλίων για τους κακούς χειρισμούς τους στο θέμα της περιουσίας του Ταμείου (μετοχών, ακινήτων κ.λπ.); Θα αποδοθούν επιτέλους κάποτε οι ευθύνες;
Ανακατανομές στην ΠΑ
Την περίοδο αυτή που συζητείται στην Πολεμική Αεροπορία η κατάργηση ή η συγχώνευση μονάδων, η υποβάθμιση Σμηναρχιών σε Αεροπορικά Αποσπάσματα κ.λπ., στα επιτελικά γραφεία των Αρχηγών ΓΕΕΘΑ και ΓΕΑ συμβαίνει το αντίθετο. Τα Γραφεία έχουν αναβαθμισθεί σε «ταξιαρχίες», αφού έχουν τοποθετηθεί διευθυντές ταξίαρχοι (ενώ μέχρι πρότινος τα κάλυπταν σμήναρχοι). Φαίνεται ότι περισσεύουν οι ταξίαρχοι στην ΠΑ. Και μια και μιλάμε για την ΠΑ, αληθεύει ότι από τους ανώτατους ιπτάμενους ούτε οι μισοί δεν έχουν υπηρετήσει σε μοίρες και πετάξει με τα μαχητικά της πρώτης γραμμής, δηλαδή τα αεροσκάφη που κάνουν τις αναχαιτίσεις και τις αερομαχίες στο Αιγαίο; Είναι δυνατόν;
Περίεργη η καθυστέρηση
κοινοποίησης μεταθέσεων…
Σύμφωνα με τα ισχύοντα, κάθε χρόνο καταβάλλεται προσπάθεια για την έγκαιρη κοινοποίηση των μεταθέσεων στα στελέχη του Στρατού Ξηράς.
Φέτος όμως ελάχιστες μεταθέσεις έχουν κοινοποιηθεί (πέφτει πολύ «μαγείρεμα», φαίνεται), με αποτέλεσμα να δημιουργείται άγχος και αναστάτωση στα στελέχη και τις οικογένειές τους.
Τον λόγο της καθυστέρησης ζητούν να μάθουν οι βουλευτές της ΝΔ Μαργαρίτης Τζίμας και Αλέκος Δερμεντζόπουλος, οι οποίοι κατέθεσαν σχετική ερώτηση στη Βουλή.
Θα βγει από την εντατική;
ξ Στο ΝΙΜΤΣ αναφέρομαι…
s Για να αναρρώσει και να πορευθεί, πρέπει να γίνουν ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ τα εξής απλά και αυτονόητα, για τα οποία τρέχει ιδρωκοπώντας ο γενικός διευθυντής του Ν. Τέγος, φωνάζοντας, ενίοτε, σε ώτα μη ακουόντων…
ξ Ανακοστολόγηση παρεχόμενων υπηρεσιών προς τρίτους (οι τιμές είναι του 1970 και τη διαφορά τη χρεώνεται το νοσοκομείο).
s Ρύθμιση χρεών νοσοκομείου προς προμηθευτές, μέχρι τέλους 2009, με παράλληλο έλεγχο των κοστολογίων.
ξ Εξόφληση χρεών Ταμείων προς νοσοκομείο (π.χ. Χ Ταμείο χρωστάει 150.000 ευρώ, αλλά συνεχίζει να στέλνει ασθενείς, γιατί έτσι απαιτεί το υπουργείο Υγείας. Τελικά, ποιος θα πληρώσει «τη νύφη»;)
s Περαστικά…
Η ΔΗΜΑΡ του Κουβέλη
ξ Ακολουθούσα την παράδοση του ΣΥΡΙΖΑ και του Ομίλου Αλαβάνου, από όπου προέρχεται, ουδέν ενδιαφέρον δείχνει για την Άμυνα.
s Στην Εκτελεστική Επιτροπή που παρουσίασε («Ε» 21.4), υπάρχει κατανομή αρμοδιοτήτων για όλους τους τομείς, πλην αυτού της Άμυνας. Ουδέν περαιτέρω σχόλιον..
Αεροσκάφη ΠΝ
ξ Βασική και θεμελιώδης αρχή χρήσης υλικού, ιδιαίτερα πολεμικού, επιβάλλει, όταν κλείσει μια περίοδος ζωής, ή να αξιοποιηθεί (εκσυγχρονισμός, αντικατάσταση, συντήρηση) ή να αντικατασταθεί. Σοφόν το σαφές… Άλλοι το αφήνουν να απαξιωθεί. Ξέρουν αυτοί…
s Τα αεροσκάφη επιτήρησης – ανθυποβρυχιακής έρευνας του ΠΝ ORION PT-3 έχουν εγκαταλειφθεί από τετραετίας στην τύχη τους, λόγω αδιαφορίας όχι του ΠΝ αλλά του υπουργείου. Θα μου πείτε, είναι τα μόνα; Έπρεπε, λοιπόν, ή να εκσυγχρονισθούν από την ΕΑΒ ή να αντικατασταθούν με νέα. Είναι θέμα μελέτης προς αναζήτηση συμφέρουσας λύσης, αυτούς τους χαλεπούς καιρούς…
ξ Το γεγονός είναι ότι για το ΠΝ, αυτήν τη στιγμή, αυτός ο τομέας είναι επιχειρησιακά ανύπαρκτος.
s Γιατί το θυμήθηκα; Απλώς, διάβασα στο έγκυρο περιοδικό του χώρου «C41SR» ότι η Νέα Ζηλανδία αξιοποίησε-εκσυγχρόνισε μερικά ΡΤ-3 για να τα χρησιμοποιεί, επιπλέον, για επιτήρηση συνεπειών φυσικών καταστροφών, ανάγκη που προέκυψε από τον τελευταίο φονικό σεισμό. Επιπλέον, πληροφορήθηκα ότι η Αμερικανική Τελωνειακή Υπηρεσία και Συνοριοφυλακή χρησιμοποιεί τέτοια, εκσυγχρονισμένα αεροσκάφη.
Με ληγμένες μπαταρίες…
ξ Και αφού μιλάμε για ΠΝ, ερωτώ: Ως πότε θα κυκλοφορούν υπό τη θάλασσα 4 υποβρύχια με ληγμένες μπαταρίες; Επειδή, δηλαδή, οι «υποβρυχιάδες» είναι «μη παραγωγικό προσωπικό», κατά Πάγκαλο, πρέπει να τους αφήσουμε στην τύχη τους; Στην άμυνα δεν χωράνε ούτε συναισθηματισμοί ούτε συμφέροντα…
Ο κ. Σαμαράς και οι βετεράνοι
ξ Καλά τα είπε ο κ. Σαμαράς στου βετεράνους των ΕΔ που, «πάντοτε ευκολόπιστοι και πάντα προδομένοι», τα ακούν προεκλογικά επί δεκαετίες. Ας ελπίσουμε ότι θα τα τηρήσει.
s Παρέλειψε, όμως, να θέσει το χέρι του (και δεν φταίει ο ίδιος, αλλά οι συνεργάτες του) στα παρακάτω θέματα που «καίνε» τους αξιωματικούς.
– Παροχή εγγυήσεων για εφαρμογή αξιοκρατίας, που σήμερα λοιδορείται και ταλαιπωρείται.
– Επίλυση του προβλήματος του ΑΟΟΑ. Οι ΕΔ εμπαίζονται χυδαία.
– Αναζήτηση υπευθύνων, με επωμίδες ή όχι, της καταλήστευσης του ΜΤΣ και Γεν. Τράπεζας, επί Σημιτοκρατίας κυρίως.
* Για το τελευταίο, έχω το εξής ντοκουμέντο: Ο απόστρατος εξιωματικός Ν. Τοτονίδης υπέβαλε στις 3.11.04 στον Άρειο Πάγο, εγκαίρως δηλαδή, αναφορά με την οποία εξέθετε λεπτομερώς τα του πλιάτσικου, αλλά αυτό το «χαρτί» με τον καιρό απωλέσθη (;). Ας αναζητηθεί…