Νεκροταφεία αυτοκινήτων οι δρόμοι
Η οικονομική κρίση και τα δυσβάσταχτα τέλη κυκλοφορίας, σε συνδυασμό με την τιμή της βενζίνης που ακολουθεί την ανηφόρα, έχουν οδηγήσει πολλούς κατοίκους της πρωτεύουσας να εγκαταλείπουν όπου λάχει τα οχήματά τους, αδιαφορώντας για την τύχη τους. Από την πλευρά του ο δήμος, λόγω έλλειψης γερανών για τη μεταφορά των αυτοκινήτων, προχωρά με αργούς ρυθμούς στην περισυλλογή τους. Μέχρι στιγμής δηλαδή, στο πρώτο τετράμηνο του 2011, έχουν μαζευτεί περίπου 300 ΙΧ με στόχο να συγκεντρωθούν 1.000 ως την εκπνοή του τρέχοντος έτους.
Παρά την προσπάθεια αυτή, που μοιάζει «σταγόνα στον ωκεανό», οι εκτιμήσεις για τα αυτοκίνητα που έχουν παρατηθεί από τους ιδιοκτήτες τους, πολλές φορές «φορώντας» πινακίδες κυκλοφορίας, ξεπερνούν τον αριθμό των 10.000.
Και πάλι το νούμερο αυτό θεωρείται ότι δεν ανταποκρίνεται πλήρως στην πραγματικότητα καθώς στις περιοχές των Πατησίων, του Παγκρατίου και της Κυψέλης, πολλά από τα παρκαρισμένα ΙΧ παραμένουν στις θέσεις τους μήνες ή και χρόνια ακόμη. Κάτι που φαίνεται από την εξωτερική τους κατάσταση, με τα φύλλα και τη λάσπη να σκεπάζουν τα καπό τους. Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Καθαριότητας Ανδρέας Βαρελάς αναζητεί τρόπους προκειμένου να προβεί σ’ ένα γενικότερο ξεκαθάρισμα, εγχείρημα ιδιαίτερα δύσκολο δεδομένων των οικονομικών δυσκολιών.
Γι’ αυτό έχει ζητηθεί από την ΕΛΠΑ να διαθέσει αφιλοκερδώς, όπως και στο παρελθόν, γερανούς για τη μεταφορά των οχημάτων.
Τότε η προσπάθεια (περίοδος 1999-2001) είχε σκοντάψει στο… φιλοδώρημα που δεν έπαιρναν οι χειριστές των γερανών από τον δήμο ή τη λέσχη. Παράλληλα ο τότε αντιδήμαρχος Άρης Σταθάκης είχε ζητήσει από το υπουργείο Δημόσιας Τάξης (νυν ΠΡΟ-ΠΟ) να αλλάξει τη νομοθεσία και οι πινακίδες να μην παραδίδονται στις ΔΟΥ, αλλά κατευθείαν στον Οργανισμό Διαχείρισης Δημοσίου Υλικού (ΟΔΔΥ). Δηλαδή όταν κάποιος πάει να παραδώσει τις πινακίδες από το αυτοκίνητό του ταυτόχρονα να παραδίδει και το όχημα.
Αν όμως οι δρόμοι της πόλης θυμίζουν νεκροταφείο αυτοκινήτων, τα κτίρια-συντρίμμια ολοένα και πληθαίνουν. Από τα 70.868 κτίρια που βρίσκονται εντός των ορίων του δήμου, τα 1.614 έχουν παραδοθεί, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, στη φθορά του χρόνου. Ειδικά στην περιοχή της 3ης Δημοτικής Κοινότητας, τρεις στις δέκα μονοκατοικίες έχουν ερημώσει ή στεγάζουν αλλοδαπούς και τοξικομανείς. Ολόκληρα οικοδομικά τετράγωνα κοντά στην πλατεία Καραϊσκάκη, πέντε λεπτά από την Ομόνοια, βρίσκονται υπό κατάρρευση, ενώ η ίδια εικόνα επικρατεί γύρω από την πλατεία Αυδή…
Τα περισσότερα «ερείπια» εντοπίζονται στη συγκεκριμένη κοινότητα (συνολικά 167) με την 4η ν’ ακολουθεί με 391 εγκαταλειμμένα κτίρια. Η νέα δημοτική αρχή, όπως και η παλαιότερη του κ. Κακλαμάνη, παρά τις μεγαλοστομίες για εκμετάλλευση αυτής της ακίνητης περιουσίας, τίποτε δεν έχει πράξει, περιμένοντας να γκρεμιστούν ολότελα.
Σύμφωνα με επιστημονική μελέτη που είχε εκπονηθεί από τον καθηγητή του ΕΜΠ Δημ. Μέλισσα για λογαριασμό του Ινστιτούτου Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τα κτίρια μπορούν να αξιοποιηθούν ως πολιτιστικά κέντρα, βρεφονηπιακοί σταθμοί, οίκοι ευγηρίας, ακόμη και κατοικίες.