Επί ποδός… πολέμου για τον γάμο!
Δυο κανάλια στη χώρα μας που ειδικεύονται στο λάιφ στάιλ είχαν αφιερώσει όλη την ημέρα στους βασιλικούς γάμους και τις δεξιώσεις!
«Eπί ποδός πολέμου θα είμαστε για το βασιλικό γάμο», έλεγε γνωστή κυρία των μεσημεριανών και πραγματικά μείναμε άφωνοι από την αμετροέπεια καθώς στην κοντινή μας Λιβύη άμαχοι χάνουν καθημερινά τη ζωή τους για την ελευθερία.
Πραγματικά ο κόσμος χάνεται -πόλεμοι, οικονομική κρίση, ανεργία, μετανάστες, φυσικές καταστροφές, ραδιενέργεια-, αλλά η τηλεόραση ζει σε ένα παραμυθένιο παράλληλο σύμπαν!
Μπορεί οι περισσότεροι Έλληνες να μην ενδιαφέρονταν για το γάμο του Ουίλιαμ και της Κέιτ Μίντλετον, αλλά η ελληνική τηλεόραση μας έκανε με το στανιό να μας πιάσει η περιέργεια για να δούμε τις κυρίες με τους φασιανούς και τους ιπτάμενους δίσκους στα κεφάλια, τη στιγμή που ο θεσμός της μοναρχίας κλυδωνίζεται σ’ όλο τον πλανήτη και το μόνο που κάνει για να παραμένει στο προσκήνιο είναι να βγάζει ερωτικά σκάνδαλα και κουτσομπολιά…
Με το πες πες η τηλεόραση μας έπεισε να κάτσουμε να δούμε την «μπίζνα» των Βασιλικών Ανακτόρων της Βρετανίας. Να μου πείτε εδώ είδαν τους γαμήλιους όρκους του πρίγκιπα Ουίλιαμ στο Αβαείο του Ουέστμινστερ δυο δισεκατομμύρια τηλεθεατές στον πλανήτη.
Η πλύση εγκεφάλου από όλα τα διεθνή δίκτυα είχε γίνει για τα καλά σ’ όλους τους πολίτες της υφηλίου καθώς η υπερπαραγωγή των 23 εκατοµµυρίων ευρώ, που λέγεται «ο γάμος του αιώνα», απέφερε τουλάχιστον 700 εκατομμύρια ευρώ σε έσοδα από τουρισµό και πώληση τηλεοπτικών δικαιωµάτων στη Βρετανία.
Αλλά και στην Ελλάδα το μασήσαμε το παραμύθι… Μια η ταινία του BBC, που πρόβαλε ο ALPHA σχετικά με το πώς έγινε η γνωριμία του πριγκιπικού ζεύγους σε πανεπιστήμιο της Σκωτίας, μια οι απευθείας συνδέσεις με τις πρόβες γύρω από το Μπάκιγχαμ, μια το ρεπορτάζ για το νυφικό, μας έβαλαν για τα καλά στη χρυσόσκονη της σόου μπιζ!
Η Αµερική έχει το Χόλιγουντ. Η Βρετανία τη βασιλική οικογένεια. Γιατί όταν μιλάμε για βασιλιάδες και τηλεόραση, τότε μιλάμε με όρους θεάματος, όρους τηλεθέασης και πωλήσεων. Και δυστυχώς όλα αυτά θα είχαν και μια ουσία αν αφορούσαν λαμπερά πρόσωπα όπως η Λαίδη Ντι, και η Γκρέις Κέλι. Αλλά τόσο στα ανάκτορα όσο και στην τέχνη και στην πολιτική λείπουν οι πραγματικοί σταρ. Σημεία των καιρών και της εύπεπτης εποχής μας.
Αυτό όμως δεν έγινε τροχοπέδη ώστε να σταλούν 850 δηµοσιογράφοι από το BBC για να καλύψουν την τελετή και τουλάχιστον 8.000 ανταποκριτές από άλλες χώρες.
Κάµερες παντού, πανοραµικές λήψεις, οθόνες και ίντερνετ αναµετέδωσαν εικόνες και λεπτοµέρειες για να µη χαθεί δευτερόλεπτο της µεγαλύτερης γαµήλιας εµποροπανήγυρης της εποχής μας. Μιας εμποροπανήγυρης που δίνει στους λαούς την ψευδαίσθηση µιας υποτιθέµενης ευφορίας και ότι όλα μπορούν να συμβούν σαν το παραμύθι της Σταχτοπούτας. Μόνο που η Σταχτοπούτα χρησιμοποιήθηκε για να ξαναβάλει στο παιχνίδι έναν ξεπερασμένο και ενίοτε μισητό θεσμό.
Πάντως, όσες εκπομπές ασχολήθηκαν με το γάμο δεν βγήκαν χαμένες… Η μαραθώνια έξτρα εκπομπή του STAR με τον Θοδωρή Δρακάκη από τις 10.00 έως τις 13.24 έπιασε, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen Audience Measurement, 28,5% στο σύνολο και 35,2% στο κοινό 15-44. Πολύ καλά πήγε και το «Super STAR» της Χριστίνας Λαμπίρη (13.31-15.40), εκεί ήταν και το πικ του γάμου, όπου η τηλεθέαση ανέβηκε στο 30,7% στο σύνολο και 37,3% στο νεανικό κοινό. Το «Κους κους το μεσημέρι» της Κατερίνας Καραβάτου στον ALPHA (13.17-15.57) έφτασε στο 19,3% στο σύνολο και 20,6% στο νεανικό κοινό.