«Αποικία» της θέλει να κάνει το λιμάνι του Πειραιά η Cosco!

Παράλληλα η κινεζική εταιρεία έχει γίνει πολύ απαιτητική, αφού θέλει να ελέγχει μόνη της το Λιμάνι και να απαγορευτεί να συνάψει ο ΟΛΠ συμφωνία συνεργασίας με την MSC, που είναι μέχρι σήμερα ο μεγαλύτερος και πιο αξιόπιστος πελάτης του!

Συγκεκριμένα:

• Ο ΟΛΠ έχει εισπράξει με την υπογραφή της παραχώρησης 50 εκατ. ευρώ. Το ετήσιο μίνιμουμ εγγυημένο έσοδο από τη χρήση της πρώτης χρονιάς, περίπου 21 εκατ. ευρώ, εκκρεμεί, αφού η ΣΕΠ, η θυγατρική της Cosco στην Ελλάδα, ζητάει την αφαίρεση, αναλογικά, των ημερών που ο σταθμός δεν λειτούργησε λόγω της απεργίας των ιδιοκτητών φορτηγών αυτοκινήτων!

• Η κίνηση του σταθμού βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα. Η κίνηση του 2010 ήταν της τάξης των 68.500 κοντέινερ που είχαν κατατάξει τον Πειραιά στα 50 μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου. Να σημειωθεί δε ότι υπήρξε πολύ μικρή προσέλκυση όγκων in transit φορτίου, που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη μείωση του τοπικού φορτίου. Βασικός αιμοδότης των in transit φορτίων στο λιμάνι του Πειραιά παραμένει η MSC, αφού το πολυδιαφημισμένο επιπλέον φορτίο της Cosco δεν έχει ακόμη φανεί…

Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας και δεν έχουν διαψευστεί, η ΣΕΠ πιέζει τον ΟΛΠ για επαναδιαπραγμάτευση των όρων της σύμβασης παραχώρησης ώστε να μειώσει το συμφωνηθέν τίμημα, αλλά και να αναστείλει χρονικά, ή να ακυρώσει οριστικά, την κατασκευή του προβλήτα 3 δυναμικότητας επιπλέον 1 εκατ. κοντέινερ.

Στο πακέτο της πίεσης αυτής έχει συμπεριλάβει και την άμεση απαγόρευση στον ΟΛΠ σύναψης της ήδη συμφωνημένης συνεργασίας του με την MSC, του μεγαλύτερου πελάτη του Λιμανιού. Προτάσσει, δε, χωρίς καμία νομική βάση, ότι ο πελάτης αυτός «της ανήκει» αφού η σύμβαση που είχε συνάψει με τον ΟΛΠ τον Ιούνιο του 2002, και η οποία έληγε τον Ιούνιο του 2012, αποτελούσε προίκα της μέσω της σύμβασης παραχώρησης και βασικό δεδομένο για την προσφορά της στον διαγωνισμό της παραχώρησης, παραγνωρίζοντας ότι η σύμβαση αυτή περιελάμβανε όρο αζήμιας καταγγελίας από πλευράς MSC στην περίπτωση της παραχώρησης του δικαιώματος προσφοράς λιμενικών υπηρεσιών σε τρίτους, πλην του ΟΛΠ.

Αν όμως γίνει κάτι τέτοιο, ο προβλήτας 1 που ανήκει στον ΟΛΠ θα καταδικαστεί σε μαρασμό, αφού δεν θα λειτουργεί, ενώ θα δημιουργήσει μονοπωλιακές συνθήκες στο λιμάνι, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει με καταδίκη η χώρα μας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Όσο για τον ισχυρισμό των Κινέζων, ότι η δήθεν σύμβαση της MSC υπήρξε βασικό τους κίνητρο για την οικονομική προσφορά τους, δεν αντέχει καν σε κριτική. Μια σύμβαση που έληγε σε 2 χρόνια δεν μπορεί να αποτέλεσε σημαντικό παράγοντα στη διαμόρφωση του ύψους του ανταλλάγματος της Cosco και της οικονομικής προσφοράς που κατέθεσε για τη σύμβαση παραχώρησης, διάρκειας 35 ετών!


Σχολιάστε εδώ