αμυντικά θέματα
Πάλι λάθος ενημέρωσαν
τον υπουργό
ξ Πριν από λίγες εβδομάδες, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος είχε δηλώσει δημόσια ότι το CAOC 7 της Λάρισας «αναβαθμίζεται» επειδή, μέσω αυτού, θα μεταβιβάζεται η εικόνα του ελληνικού αεροσκάφους έγκαιρης προειδοποίησης (ΑΣΕΠΕ) προς το ΝΑΤΟ. Όμως η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική, αφού το CAOC 7 ουδεμία σχέση έχει με τη μεταβίβαση της αεροπορικής εικόνας του ΑΣΕΠΕ. Αρμόδια πηγή μάς επιβεβαίωσε ότι το ελληνικό ΑΣΕΠΕ διασυνδέεται, με τα τακτικά DATA LINKS που διαθέτει, με τα μεγαλύτερα ΝΑΤΟϊκά αεροσκάφη AEW-3 και με τα ραντάρ της Νότιας Ιταλίας, ενώ μεταφέρει απευθείας την εικόνα στο ιταλικό CAOC 5, που έχει τον τακτικό έλεγχο των αεροπορικών επιχειρήσεων, ή στο γαλλικό αεροπλανοφόρο «Charles de Gaulle», που έχει οριστεί ως εφεδρικό. Πάλι λάθος ενημέρωσαν τον κ. Βενιζέλο… Γιατί άραγε;
***
Γκρίνιες στο Ναυτικό…
ξ Νέες γκρίνιες στο Πολεμικό Ναυτικό έφεραν οι μεταθέσεις εξωτερικού. Μάθαμε ότι σχετικά νέοι αξιωματικοί που δεν έχουν κάνει κυβερνήτες σε μεγάλες μονάδες, επελέγησαν(!) για σημαντικές θέσεις στο εξωτερικό. Συγκεκριμένα ο γνωστός αντιπλοίαρχος Ν. Λ., που υπηρετούσε στον Κλάδο των μεταθέσεων του Ναυτικού(!), πάει Ακόλουθος στο Βερολίνο, ενώ ένας άλλος αντιπλοίαρχος, που και αυτός υπηρετούσε στον ίδιο Κλάδο (βεβαίως, βεβαίως) ο Γ.Σ., πάει Ουάσινγκτον. Επίσης και έτερος νέος αντιπλοίαρχος, ο Σ. Τ., που ούτε αυτός έχει κάνει τον κυβερνήτη, πάει Ακόλουθος στο Παρίσι. Ελπίζουμε τουλάχιστον να μιλάει γαλλικά…
***
Μπουρλότο ο Βενιζέλος
ξ Κεραυνός εν αιθρία οι δηλώσεις του πρώην ΥΕΘΑ, κ. Παπαντωνίου, την προηγούμενη εβδομάδα… Τι είπε ο ανύποπτος πρώην ΥΕΘΑ; Ιδού:
s «Πολλοί προσπάθησαν να με συνδέσουν με δύσοσμες υποθέσεις (σ.σ.: δεν ντράπηκαν τα παλιόπαιδα;) αλλά όλες κατέρρευσαν! Το θέμα των υποβρυχίων αναφέρεται στο 1998. Εγώ έγινα υπουργός το 2002. Μετά οι κ. Σπηλιωτόπουλος, Μεϊμαράκης και τώρα ο κ. Βενιζέλος. Προφανώς, σε όλη τη διάρκεια αυτής της περιόδου εξετελείτο αυτό το φαγοπότι…» Και συμπληρώνει: «Όσο εκτελείται μια σύμβαση, προφανώς έως το τέλος της, το φαγοπότι εξακολουθεί να διαρκεί…»
ξ Μπουρλότο έγινε ο κ. Βενιζέλος επί τω ακούσματι και ο κ. Γιάννος επιχείρησε ανεπιτυχώς να τα μπαλώσει. Όλοι, λοιπόν, υπεύθυνοι, πλην εμού, δηλώνει ο πρώην ΥΕΘΑ της αγοράς των αρμάτων, της μη αγοράς των πυρομαχικών, του εκσυγχρονισμού γηραιών φρεγατών παρά τις αντιρρήσεις του ΓΕΝ, της αγοράς των ελικοπτέρων ΝΗ-90 σε τιμές διπλάσιες αυτών των Φινλανδών, της μεθόδευσης πληρωμών με swaps (πάντοτε διά της Ντόιτσε Μπανκ), που επιβάρυναν τις προμήθειες με κόστος 8-10%…
s Ο κ. Παπαντωνίου δεν ανέλαβε το ΥΕΘΑ το 2002, αλλά τον Οκτώβριο του 2001. Έχει σημασία…
ξ Ο κ. Γιάννος υπέγραψε την απόφαση του ΚΥΣΕΑ (έργο Σημίτη – Άκη – Σμπώκου) για την προμήθεια των υποβρυχίων 214, ομού μετά των κ. Πάγκαλου, Β. Παπανδρέου,
Α. Παπαδόπουλου κ.ά. Στην απόφαση περιλαμβάνονταν και άλλα «χοντρά υλικά», μεταξύ των οποίων και τα PATRIOTS, για τα οποία προέκυψε μίζα 10 εκατ. δολαρίων με τη ΜΑΝ. Σωστό;
Ένας από το ΚΥΣΕΑ δεν βρέθηκε να φωνάξει: «Πού πάτε, ωρέ; Δεν βλέπετε τις τιμές και τους όρους; Γιατί διακόψατε τον διαγωνισμό του ΓΕΝ και προχωρείτε σε απευθείας ανάθεση, με εξωφρενικές τιμές;»
ξ Ο κ. Παπαντωνίου επίσης υπέγραψε το 2003 την option για ένα ακόμη υποβρύχιο 214 και τον εκσυγχρονισμό ακόμη δύο 209. Κάνω λάθος;
s Εν τω μεταξύ τον κ. Σημίτη, επί των ημερών του οποίου έγιναν όλα τα μεγάλα σκάνδαλα, Ζήμενς και υποβρυχίων, δεν τον αναφέρει κανείς αν και αρθρογραφεί στην «Καθημερινή» και δίνει οδηγίες διαφάνειας και σωτηρίας της χώρας.
ξ Ζήτησα να με δέσουν όταν διάβασα την κατάθεση του κ. Ε. Βασιλάκου στην κ. Πόπη Παπανδρέου (14.3.11), όπου δηλώνει, ενόρκως, δημόσιος υπάλληλος, καθώς επίσης βλέποντας το σκληρό άδειασμα του κ. Βενιζέλου που του καταλογίζει συναλλαγές με τους Γερμανούς της HDW για τα υποβρύχια, με όρους μη επωφελείς για το ελληνικό Δημόσιο!
ξ Οφείλω, όμως, να προσθέσω ότι, από τα λεπτομερή στοιχεία που κατέχω, ο συμπεριληφθείς στους «υπόλογους» πρώην ΥΕΘΑ, κ. Σπήλιος Σπηλιωτόπουλος, έσπευσε να στείλει τον δυσώδη φάκελο το 2004 στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, το οποίο τον επέστρεψε διότι «δεν διεπιστώθη τυπική παράλειψη…». Ουσιαστική, όμως; Εκεί τα λαδώματα δεν φάνηκαν… Έκανε, όμως, τη δουλειά του.
s Τέλος πάντων, από το 1998 μέχρι σήμερα υπήρξε όργιο-φαγοπότι (εδώ ορθώς τα λέει ο κ. Παπαντωνίου) και ουδείς θα ανησυχούσε (κυβέρνηση – υπουργεία – Δικαιοσύνη – Τύπος), αν δεν ερχόντουσαν οι καταγγελίες από τη Γερμανία.
ξ Για την ιστορία αναφέρω ότι το «Π» είχε δημοσιεύσει εκτεταμένο, τεκμηριωμένο ρεπορτάζ-καταγγελία για την υπόθεση στις 19 Νοεμβρίου 2006!
Ουδείς έδωσε σημασία, ιδιαίτερα το ζεύγος Μεϊμαράκη – Βασιλάκου, που έπρεπε να έχει τρελάνει την HDW στα πρόστιμα και τις ρήτρες. Είπαμε, όμως. Η γερμανική εταιρεία είχε προστάτες και επί Σημίτη και επί Κ. Καραμανλή. Υπάρχει διαφωνία;
s Εν τέλει, είναι δημόσιος υπάλληλος ο κ. Βασιλάκος και πού; Ας μας το πει ο ίδιος.
***
Κύριοι των ΕΑΣ
ξ Θεμιτή και νόμιμη είναι η διαμαρτυρία σας για την κατάντια της εταιρείας σας, για τη διακοπή παροχής έργου από το ΥΕΘΑ κ.λπ., αλλά δεν σας φταίει ο κόσμος που κλείνετε τη Μεσογείων επί μία ώρα και αγανακτείτε τους πολίτες που πρέπει να τους έχετε μαζί σας.
s Όταν το υπουργείο σάς έβαλε ως προέδρους οδοντίατρους ή λαχανέμπορους, όταν αφήνατε τους κομματικούς συνδικαλιστές να σας εκμεταλλεύονται, γιατί δεν διαμαρτυρόσασταν; Δεν βλέπατε ότι θα φτάνατε εδώ;
***
Κουίζ
Όλοι ξέρουν ότι οι ανώτατοι αξιωματικοί, αμέσως μετά την προαγωγή τους (εντός δύο – τριών ημερών) αναλαμβάνουν τα νέα τους καθήκοντα. Έλα όμως που υπάρχουν και εξαιρέσεις! Ποιος, λοιπόν, είναι ο ανώτατος αξιωματικός της ΠΑ, ο οποίος μετά την προαγωγή του, αν και τοποθετήθηκε στο ΓΕΕΘΑ, εξακολουθεί μέχρι σήμερα να παραμένει στο ΓΕΑ, χωρίς καν να έχει καθορισθεί η θέση που θα καλύψει;