MUSIC+ MEDIA

// Από αλλού το περίμεναν και από αλλού τους ήρθε: Ενώ η μουσική βιομηχανία προετοιμαζόταν για ευθεία αντιπαράθεση με την Apple και την αναμενόμενη εξέλιξη των
iTunes σε υπηρεσία αποθήκευσης και μετάδοσης τραγουδιών, τελικά η Amazon έκανε την έκπληξη.
// Πριν από αρκετούς μήνες η Apple είχε πλειοδοτήσει απέναντι στην Google και είχε αγοράσει τη Lala, μια εταιρεία η οποία είχε στήσει μια εξελιγμένη πλατφόρμα όπου οι χρήστες μπορούσαν να ανεβάσουν τραγούδια τους και να αποκτήσουν πρόσβαση για να τα ακούν από οποιονδήποτε υπολογιστή ή φορητή συσκευή.
// Αυτό είχε αποτέλεσμα να οργιάσουν οι φήμες ότι η υπηρεσία αυτή θα ενσωματωνόταν στα iTunes ή στο MobileMe, κάτι που όμως μέχρι σήμερα δεν έχει επιβεβαιωθεί. Παρʼ όλα αυτά, με αφορμή την εξαγορά, στελέχη της μουσικής βιομηχανίας είχαν δηλώσει ότι οι υπάρχουσες συμφωνίες της Apple δεν θα της επέτρεπαν να δώσει σε λειτουργία μια τέτοια υπηρεσία χωρίς περαιτέρω αδειοδότηση, κάτι που η Apple δεν φαινόταν να ήταν διατεθειμένη να συζητήσει.
// Αντ’ αυτού, την εβδομάδα που μας πέρασε η Amazon έδωσε μια αντίστοιχη υπηρεσία στη διάθεση του κοινού: το Amazon Cloud. Αυτό που προκαλεί όμως έκπληξη είναι η στάση που τηρεί απέναντι στη μουσική βιομηχανία, δηλώνοντας ότι δεν νομίζει πως απαιτείται καμία απολύτως άδεια εφόσον τα κομμάτια τα αποθηκεύουν οι ίδιοι οι χρήστες και η εταιρεία δεν κάνει τίποτα παραπάνω από το να τους νοικιάζει χώρο για αυτά.
// Η στάση αυτή είναι ιδιαίτερα επιθετική και, αν επικρατήσει, θα ανατρέψει πολλά από αυτά που οι δισκογραφικές θεωρούν δεδομένα. Κάτι τέτοιο, σε συνδυασμό με την άκρως επιθετική πολιτική της Apple στο AppStore, δεν αποκλείεται να ανατρέψει κάθε πλάνο εσόδου που έχει η βιομηχανία γύρω από τις ψηφιακές πωλήσεις.
// Αξίζει να σημειώσουμε ότι την προηγούμενη εβδομάδα η Time Warner προέβη σε μια κίνηση που επίσης προκάλεσε εντύπωση: Κυκλοφόρησε για το iPad μια εφαρμογή η οποία επέτρεπε, σε όσους ήταν ήδη συνδρομητές της στην καλωδιακή τηλεόραση, τη μετάδοση των καναλιών και στη φορητή συσκευή.
// Είναι ενδιαφέρουσα σύμπτωση το ότι την ίδια χρονική στιγμή δύο γίγαντες όπως το
Amazon και η Time Warner δοκιμάζουν να προχωρήσουν χωρίς καμία επιπλέον άδεια σε υπηρεσίες που οι χρήστες τις θεωρούν λογικές και τις ανέμεναν χρόνια, οι οποίες όμως ποτέ δεν προχωρούσαν διότι αυτοί που κρατούσαν περιεχόμενο τις αντιμετώπιζαν ως ιδιαίτερα διαφορετικές και ως εκ τούτου ζητούσαν ιδιαίτερες οικονομικές συμφωνίες.
// Συνεχίζεται η συζήτηση γύρω από το
Airplay chart. Η IFPI και οι δισκογραφικές-μέλη της επιδιώκουν να διαμορφώσουν έναν ιδιαίτερο τρόπο δημιουργίας του chart,
ο οποίος θα είναι περισσότερο «αντιπροσωπευτικός» από την απλή καταγραφή.
// Αυτό φυσικά μπορεί να έχει πολλές ερμηνείες και πολλοί αναρωτιούνται γιατί οι δισκογραφικές θέλουν οι ραδιοφωνικοί σταθμοί Αθήνας και Θεσσαλονίκης να κατατάσσονται σε τρεις ζώνες διαχωρισμού (άρα και πριμοδότησης) ακροαματικότητας, με όρια το 3% και 6%.
// Επίσης κάποιοι αναρωτιούνται ποιον εξυπηρετούν (ή ποιον θέλουν να μπλοκάρουν) βάζοντας ανώτατο όριο «καταγραφόμενων παιξιμάτων» τις 15 φορές ανά εικοσιτετράωρο. Δηλαδή θα έχουμε ένα chart που θα λέμε στον κόσμο ότι δείχνει τι παίζεται περισσότερο, όμως αν κάποιος παίζει ένα τραγούδι πάνω από 15 φορές δεν θα το μετράμε!


Σχολιάστε εδώ