MUSIC+ MEDIA

// Μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα το Media Inspector αντικατέστησε πλήρως το Music Control της Nielsen.
// Το ότι είναι μια προσπάθεια αμιγώς ελληνική, η οποία εδώ και χρόνια έχει στηθεί με σκοπό να καλύψει απόλυτα τις τοπικές ανάγκες, φάνηκε ότι έγινε αποδεκτό από όλη την αγορά. Η εταιρεία δείχνει να κατανοεί τις ιδιαιτερότητες, ανταποκρίνεται πολύ γρήγορα σε όποιο πρόβλημα παρουσιάζεται και έχει δημιουργήσει τις θετικότερες εντυπώσεις. Η συνεργασία που ετοιμάζει με την GfK δεν αποκλείεται να την οδηγήσει και σε άλλους δρόμους και σύντομα να δούμε υπηρεσίες οι οποίες θα καλύπτουν ακόμα και αυτά που προσφέρει σήμερα η Media Services στην ελληνική αγορά.
// Σημείο μεγάλης συζήτησης, το οποίο δεν αποκλείεται να γίνει και σημείο αντιπαράθεσης, αποτελεί η προσπάθεια να δημιουργηθεί ένα όσο το δυνατόν πιο αξιόπιστο «top 100» του τι παίζεται σε όλη την Ελλάδα.
// Θυμίζουμε ότι η αντίστοιχη υπηρεσία της Nielsen δεν άθροιζε απλώς το σύνολο των φορών που είχε ακουστεί ένα τραγούδι από κάθε ραδιόφωνο, αλλά, λαμβάνοντας υπ’ όψιν την ακροαματικότητα (ή την τηλεθέαση) κάθε μέσου τη στιγμή που έπαιζε το τραγούδι, απέδιδε μια βαθμολογία.
// Από το άθροισμα της βαθμολογίας αυτής προέκυπτε στη συνέχεια το «top100».
// Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειώσουμε κάτι που λέμε συχνά: Τα εργαλεία αυτά είναι εργαλεία της αγοράς, προσπαθούν να αποτυπώνουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την πραγματικότητα.
// Όμως όπως συμβαίνει συχνά στη μουσική βιομηχανία, αντί τα εργαλεία να χρησιμοποιούνται για να έχει κανείς μια πραγματική εικόνα, εξελίσσονται σε πεδίο ανταγωνισμού, και πολύ σύντομα, αντί κάποιος να προσπαθεί λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα στοιχεία να βελτιώσει τη δουλειά του, επικεντρώνεται στο να φέρει τον τρόπο καταγραφής στα δικά του μέτρα ώστε να δείξει μια άλλη εικόνα.
// Αυτό έχει συμβεί στο παρελθόν με το IFPI chart, συνέβη στη συνέχεια με το Music Control, και τώρα το Media Inspector βρίσκεται κάτω από την ίδια πίεση.
// Οι υπεύθυνοι της εταιρείας, προσπαθώντας να συμβιβάσουν τα ασυμβίβαστα, ανακαλύπτουν εξωτικούς τρόπους απεικόνισης στοιχείων και προτείνουν στις δισκογραφικές την αυθαίρετη κατηγοριοποίηση σταθμών σε διάφορες βαθμίδες, οι οποίες θα έχουν διαφορετική βαρύτητα στην τελική σύνθεση του «top100».
// Μια τέτοια κίνηση μεσοπρόθεσμα θα βλάψει την αξιοπιστία του Media Inspector, αφού, αντί να απεικονίζει τι πραγματικά συμβαίνει, θα δημιουργεί μια εικονική πραγματικότητα, η οποία δεν θα έχει τελικά σχέση με το τι ακούει ο κόσμος.
// Μοιραία, αυτό θα συνεχίσει να δημιουργεί ένα τεράστιο χάσμα επικοινωνίας ανάμεσα σε αυτούς που δουλεύουν για τη μουσική βιομηχανία και αυτούς που «καταναλώνουν» τα προϊόντα της.
// Ο σκοπός τέτοιων ερευνών είναι ένας: Να συνδέσουν τον παραγωγό με τον καταναλωτή. Οφείλουν όλοι να επιζητούν τον καθαρότερο τρόπο για να απεικονίζεται αυτό που συμβαίνει, διότι μόνο τότε θα επικεντρωθούν στο να παράγουν καλύτερο προϊόν, αντί να κυνηγούν μερικά μέσα, τα οποία τεχνητά έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα σε ένα chart, για να τους προωθήσουν περισσότερο.


Σχολιάστε εδώ