Τα βαλκανικά πτυχία και τα… βαυαρικά διπλώματα
Φοβούνται κάποιοι τον τελευταίο καιρό ότι τίτλοι-μαϊμού από βαλκανικές χώρες πλημμυρίζουν την εκπαιδευτική αγορά και ότι αυτό θα αλλοιώσει την… αξιοκρατία που κυριαρχεί, ως γνωστόν, στο υπουργείο Παιδείας από συστάσεως ελληνικού κράτους. Ανάμεσα σε αυτούς που θορυβήθηκαν είναι και παράγοντες του υπουργείου, ομοϊδεάτες και… ομότεχνοι της πάλαι ποτέ ειδικής γραμματέως κ. Θάλειας Δραγώνα.
Η υπουργός δήλωσε κατηγορηματικά, όποιος έχει στοιχεία να τα καταθέσει. Εμείς πήραμε στα σοβαρά αυτήν την προτροπή και φέρνουμε σήμερα στη δημοσιότητα στοιχεία που αφορούν τρεις περιπτώσεις μέσα από το ίδιο το υπουργείο Παιδείας και όχι από τα… Βαλκάνια. Οι περιπτώσεις αυτές έχουν μεγάλο ενδιαφέρον, γιατί δείχνουν όχι μόνο πόσο διάτρητο είναι το σύστημα επιλογής στελεχών μέσω του opengov, δηλαδή του πρωθυπουργικού γραφείου, αλλά και ποιο είναι το ποιόν των κρατικών αξιωματούχων χειροκροτητών της κ. Δραγώνα. Έτσι μαθαίνουμε ότι οι αναρριχώμενοι σε πόστα είναι και… ομότεχνοι της κυρίας Δραγώνα στα πτυχία-μαϊμού.
Στις 3.2.2010 η Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβούλων, πρόεδρος της οποίας διατελούσε εκείνη την εποχή ο τότε και νυν διευθυντής Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο υπουργείο Παιδείας, κ. Κωνσταντίνος Παπαχρήστος –στενός συνεργάτης της Θ. Δραγώνα και ένθερμος οπαδός των ιδεών της, για την επίσημη διακίνηση των οποίων μέσα στην εκπαίδευση συνεχίζει να πληρώνεται από τον έλληνα φορολογούμενο–, ετοίμασε ψήφισμα στήριξης για την κ. Δραγώνα στο οποίο καταδικάζονται ως… σκοταδιστές όσοι ασκούσαν κριτική στην τότε ειδική γραμματέα Ελληνοπαίδων Εξωτερικού και υμνείται η ίδια ως φωτισμένη… παιδαγωγός της νέας εποχής.
Ανάμεσα στους σχολικούς συμβούλους που υπέγραψαν το ψήφισμα βρίσκονται και τα ονόματα τριών πρώην αποσπασμένων εκπαιδευτικών στη Βαυαρία που, καθώς φαίνεται, μετά την επιστροφή τους στην Ελλάδα έκαναν απότομα καριέρα με ξένα κόλλυβα. Εκτός από τον παραπάνω κ. Κωνσταντίνο Παπαχρήστο, σήμερα διευθυντή Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο υπουργείο Παιδείας, ο δεύτερος είναι πρόεδρος του εποπτευόμενου από το υπουργείο Παιδείας ΙΔΕΚΕ (Ιωάννης Γαληνέας) και η τρίτη είναι αξιολογήτρια σχολικών βιβλίων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και σχολική σύμβουλος στην περιοχή Αθηνών (Μαρία Καπετανίδου). Και οι τρεις αξιωματούχοι του σημερινού κατεστημένου ξεκίνησαν την καριέρα τους ως αποσπασμένοι δάσκαλοι όχι στα Βαλκάνια, αλλά στη… Βαυαρία. Εκεί παρακολούθησαν για ένα διάστημα σεμινάρια τριών ωρών την εβδομάδα (Σαββατοκύριακα) σε επιμορφωτική σχολή μιας βαυαρικής πόλης (Dillingen). Στα σεμινάρια δίδασκαν… κουμπάροι καθηγητές Παιδαγωγικής από ελληνικά πανεπιστήμια. Με το αζημίωτο φυσικά, άλλωστε μπορούσαν έτσι να πωλούν και τα βιβλία τους στους επιμορφούμενους! Τα σεμινάρια γίνονταν στη… μητρική γλώσσα των επιμορφωτών και των επιμορφούμενων, δηλαδή στα ελληνικά. Όταν πήγαινε και κανένας γερμανός επιμορφωτής να διδάξει, υπήρχε πάντα μεταφραστής για να εξηγεί στο ακροατήριο τα λεγόμενα. Στο τέλος του σεμιναρίου πήραν βεβαίωση επιμόρφωσης, την οποία παρουσίασαν αργότερα στο υπουργείο Παιδείας και συγκεκριμένα στη Διεύθυνση Ιδιωτικής Εκπαίδευσης, ως… πτυχίο (!) γερμανικού πανεπιστημίου.
Γιατί αυτή η λαθροχειρία; Για να αποκτήσουν από το υπουργείο ένα πολύτιμο χαρτί: Την επάρκεια στη γερμανική γλώσσα – που φυσικά δεν είχαν μάθει ποτέ! Η επάρκεια επιτρέπει στον κάτοχό της να διδάσκει στα φροντιστήρια τη γερμανική, αλλά οι τρεις δίδασκαν ήδη στα δημόσια σχολεία, δεν τους ενδιέφεραν τα φροντιστήρια. Τότε προς τι το «κόλπο»; Πολύ απλά. Πρώτον, για να γίνει κανείς σχολικός σύμβουλος χρειάζεται «μόρια», και η επάρκεια υπολογίζεται ως πιστοποιητικό γλωσσομάθειας, άρα δίνει μόρια. Με αυτά τα μόρια-μαϊμού υποσκελίστηκαν άλλοι αξιότεροι υποψήφιοι και έτσι οι τρεις ευρηματικοί δάσκαλοι έγιναν σχολικοί σύμβουλοι! Αλλά η ψευδοεπάρκεια φάνηκε πολλαπλώς χρήσιμη. Διότι χωρίς πιστοποιητικό γλωσσομάθειας δεν μπορεί κανείς να γίνει δεκτός σε ορισμένα πανεπιστημιακά τμήματα για μεταπτυχιακές σπουδές και διδακτορικό. Για τους δύο πρώτους η επάρκεια άνοιξε τον δρόμο για μεταπτυχιακό και διδακτορικό δίπλωμα. Ο ένας από αυτούς, μάλιστα, στο ίδιο διάστημα έκανε ταυτόχρονα μεταπτυχιακό και διδακτορικό στον… κουμπάρο του, που τον είχε επιμορφώσει νωρίτερα ως ιπτάμενος επιμορφωτής στην επιμορφωτική σχολή της Βαυαρίας!
Όταν γίνεσαι σχολικός σύμβουλος ή κάτοχος μεταπτυχιακού και διδακτορικού τίτλου με τέτοια μέσα, πώς να μην ενθουσιάζεσαι από τις ιδέες της κ. Δραγώνα και πώς να μην προτάσσεις τα στήθη σου για να την υπερασπιστείς, όταν εκείνη κινδυνεύει από τους… σκοταδιστές; Άλλωστε και εκείνη με διδακτορικό αναγνωρισμένο με… αξιοκρατικές διαδικασίες έγινε καθηγήτρια! Τα όμοια έλκονται.
Φαίνεται, λοιπόν, ότι ο εχθρός της αξιοκρατίας βρίσκεται μέσα στο ίδιο το υπουργείο Παιδείας, που ζητά τώρα στοιχεία για την πάταξη της… ευνοιοκρατίας. Γιατί πληροφορούμαστε ότι οι λάβροι πολέμιοι του σκότους και οι προοδευτικοί θιασώτες των ιδεών της κ. Δραγώνα, για τους οποίους το «σκότος» γύρω από τη διαδικασία απόκτησης της επάρκειας μάλλον τους φάνηκε μέχρι σήμερα πολύ χρήσιμο, θα είναι και πάλι υποψήφιοι σχολικοί σύμβουλοι στις νέες κρίσεις που ετοιμάζονται. Και στις κρίσεις αυτές θα έχουν ισχυρό σύμμαχο την πρώην ειδική γραμματέα. Μια που υπογράφοντας το ψήφισμα έχουν αποδείξει ότι ενστερνίζονται τις παιδαγωγικές ιδέες που εκείνη, ακόμη και σήμερα, υπογείως προωθεί μέσω των ανθρώπων της στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και στο υπουργείο Παιδείας. Διότι η κ. Δραγώνα, που τυπικά απομακρύνθηκε από το υπουργείο Παιδείας, δεν μπορεί να «μεταρρυθμίζει» πια επισήμως την ελληνική παιδεία. Αλλά όποιος πιστεύει ότι η επιρροή που ασκούν οι ομοϊδεάτες και οι… ομότεχνοί της στην εκπαίδευση είναι αμελητέα, πλανάται. Ο προσοδοφόρος εθνομηδενισμός κυριαρχεί, έστω και σαν κούφιος αντίλαλος, στα ρετιρέ του εκπαιδευτικού οικοδομήματος και ανακυκλώνεται. Απ’ ό,τι φαίνεται, μάλιστα, γνωρίζει και τη… γερμανική, αφού έχει αποκτήσει παρανόμως από το ίδιο το υπουργείο επάρκεια για τη διδασκαλία της!
Μήπως η κυρία υπουργός κρίνει σκόπιμο, μια που πέρασε δεκαετία από τότε που το υπουργείο χορήγησε την επάρκεια στους «ξύπνιους» υπαλλήλους του, να καλέσει τους εκλεκτούς της κ. Δραγώνα, να τους δώσει ένα απλό κείμενο στα γερμανικά για να το μεταφράσουν, προκειμένου να διαπιστώσει από πρώτο χέρι την «επάρκειά» τους; Τουλάχιστον έτσι θα αποφάσιζε η ίδια από πού να φυλάγεται περισσότερο: Από τα βαλκανικά πτυχία ή από τα βαυαρικά… διπλώματα των συνεργατών της;
Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα…