Άρχισαν τα όργανα
ξ Άρχισαν τα όργανα για τις αμαρτωλές συμβάσεις των υποβρυχίων 214. Ούτε ένα ούτε δύο, αλλά 37 άτομα εκλήθησαν ως «ύποπτοι» από την Εισαγγελία για να καταθέσουν.
Μεταξύ αυτών που εμφανίστηκαν την περασμένη Πέμπτη στην Εισαγγελέα, κ. Πόπη Παπανδρέου. ήταν ο εφοπλιστής Μιχάλης Ματαντός, αντιπρόσωπος της Ferrostaal της γερμανικής προμηθεύτριας εταιρείας των υποβρυχίων, οι συνεργάτες του Αλέξανδρος Παπαντωνίου και Αντώνης Χάγιας, οι πρώην γενικοί διευθυντές Εξοπλισμών του υπουργείου Εθνικής Άμυνας Γ. Σμπώκος, Γ. Τραυλός και Αντ. Κάντας, οι συνδικαλιστές Γ. Κοντάκης, Σ. Μαρκάτος, ο τέως νομάρχης Γ. Μίχας, ο πρώην Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Μ. Παραγιουδάκης, τρεις αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού κ.ά.
Όλοι ζήτησαν και πήραν προθεσμία για τα τέλη Απριλίου 2011, οπότε και θα δώσουν εξηγήσεις για την εμπλοκή τους στην υπόθεση του μεγάλου αυτού σκανδάλου. Τώρα, αν οι εξηγήσεις δεν κριθούν ικανοποιητικές, θα παραπεμφθούν στην τακτική ανάκριση.
Πάντως η έρευνα του ΣΔΟΕ αποδίδει καρπούς, έχουν ανοίξει δεκάδες λογαριασμοί και πολλά «περίεργα» ανακαλύφθηκαν. Μου λένε ότι κάποιοι από τους εμπλεκόμενους απέκτησαν ξαφνικά ακόμα και βίλες σε αιγαιοπελαγίτικα νησιά, στη Σαντορίνη ας πούμε. Η υπόθεση έχει πολύ ενδιαφέρον…
s Εύλογες απορίες προκαλούν οι εξαιρέσεις από την προανακριτική διαδικασία των γεννητόρων του σκανδάλου, δηλαδή του πρώην πρωθυπουργού κ. Κ. Σημίτη (είναι αυτός που διέταξε τη διακοπή της εξέλιξης διεθνούς διαγωνισμού του ΓΕΝ, που βρισκόταν στο τελευταίο στάδιο, και προκάλεσε απόφαση του ΚΥΣΕΑ για απευθείας ανάθεση, με εξωφρενικές τιμές, στην HDW) και των μελών του ΚΥΣΕΑ που προθυμότατα προσυπέγραψαν τη σκανδαλώδη απόφαση, κ. Πάγκαλου, Β. Παπανδρέου, Γ. Παπαντωνίου κ.ά.
Η αλαζονεία βλάπτει…
ξ Μεγάλη αίσθηση δημιούργησαν τα δημοσιεύματα της στήλης για τις κομματικές κρίσεις στις Ένοπλες Δυνάμεις.
Πολλά ΜΜΕ ασχολήθηκαν με το θέμα, άρθρα γράφτηκαν, ενώ το διαδίκτυο… «βούιξε»! Και ξαφνικά την περασμένη Τρίτη, σε συνέντευξή του, ο υπουργός Ευάγγ. Βενιζέλος μας τρέλανε…
Είπε κατά λέξη: «Θεωρώ ότι οι φετινές κρίσεις είναι υποδειγματικές. Δεν νομίζω ότι υπήρξαν άλλοτε στις Ένοπλες Δυνάμεις κρίσεις οι οποίες να είχαν αυτά τα χαρακτηριστικά, της διαφάνειας, της αξιοκρατίας. Έγιναν οι πιο ισορροπημένες και προσεκτικές κρίσεις».
Η απάντηση βέβαια δεν άργησε να έλθει. Λίγες ώρες μετά ο αρμόδιος τομεάρχης της ΝΔ, Μαργαρίτης Τζίμας, κατηγόρησε τον κ. Βενιζέλο ότι «προσβάλλει βάναυσα τη νοημοσύνη των στελεχών των ΕΔ, που παρατηρούν με έκδηλη ανησυχία και αγανάκτηση τα τεκταινόμενα στις ΕΔ, αλλά και όλων των ελλήνων πολιτών, που καταδικάζουν απερίφραστα τέτοιες αλαζονικές συμπεριφορές».
Και μη χειρότερα, λέμε εμείς…
Επίδειξη δύναμης
ξ Με μία αρμάδα από πέντε φρεγάτες, υποβρύχιο, πλοίο υποστήριξης και ελικόπτερα, ετοιμάζεται να αναλάβει τη θαλάσσια επιτήρηση «μεταξύ των ακτών της Λιβύης και της Κρήτης» η Τουρκία, όπως δηλώθηκε επίσημα, στο πλαίσιο της ΝΑΤΟϊκής επιχείρησης «UNIFIED PROTECTOR» για το εμπάργκο όπλων στη Λιβύη. Αυτό δεν το άφησε ασχολίαστο ο αν. τομεάρχης Εθνικής Άμυνας της ΝΔ Στέφανος Γκίκας, ο οποίος σε ραδιοφωνική του συνέντευξη τόνισε: «Βλέπουμε ότι αυτό που ενδιαφέρει την Τουρκία είναι να έχει παρουσία στον θαλάσσιο χώρο μεταξύ Λιβύης και Κρήτης. Όμως αυτός ο χώρος ανήκει στο δικό μας στενό γεωπολιτικό περιβάλλον και ενδιαφέρον.
Καταλαβαίνετε ότι και η θέση της χώρας μας πρέπει να κινηθεί προς ανάλογη κατεύθυνση, δηλαδή να είναι πιο αναβαθμισμένη η συμμετοχή μας στο εμπάργκο όπλων, δηλαδή την επιτήρηση της θαλάσσιας περιοχής για εντοπισμό ύποπτων σκαφών, μια μορφή επιχείρησης όπου η χώρα μας διαθέτει μεγάλη εμπειρία».
Κάτι ξέρει παραπάνω ο κ. Γκίκας, ο οποίος έχει διατελέσει κυβερνήτης φρεγάτας…
Συνειρμοί και αναγωγές…
ξ Είδα τις προάλλες στην κρατική τηλεόραση, στην ωραία εκπομπή «Μηχανή του χρόνου» του κ. Βασιλόπουλου, την ιστορία της SIEMENS στην Ελλάδα από το 1953. Κράτος εν κράτει από τότε…
s Παράλληλα, παρουσιάστηκε με λεπτομέρειες ο εκβιασμός τής τότε γερμανικής κυβέρνησης προς τον πρωθυπουργό, τον αείμνηστο Κ. Καραμανλή τον A΄, προκειμένου να μας χορηγηθεί δάνειο και να απορροφήσει τα κύματα των ελλήνων, πεινασμένων, μεταναστών.
ξ Έθεσε ως προϋπόθεση να ξεχάσουμε τη διεκδίκηση πολεμικών αποζημιώσεων, την επιστροφή τού, εκβιαστικά ληφθέντος, κατοχικού δανείου αλλά και τις διώξεις των γερμανών εγκληματιών πολέμου και των ενταύθα συνεργατών τους δωσιλόγων. Μας επέβαλε να ξεχάσουμε τον όλεθρο της Κατοχής, τις εκτελέσεις, τον αφανισμό, το Δίστομο, το Κομμένο, τα Καλάβρυτα κ.ά. Σκληρός και στυγνός εκβιασμός, στον οποίο η Ελλάδα υπέκυψε. Ίσως δεν μπορούσε να κάνει αλλιώς. Ίσως…
s Δεν θα μιλήσουμε τώρα ούτε για την αποφυλάκιση του αρχιεγκληματία Μέρτεν, την υπόθεση Βουλπιώτη, ούτε για τους δωσίλογους που έλαβαν αξιώματα και θέσεις…
ξ Σήμερα η κ. Μέρκελ, φοβούμενη ότι σιγά σιγά μπορεί να αποκαλυφθούν μαζί με τους έλληνες «οικονομικούς δωσίλογους» και υψηλά ιστάμενοι γερμανοί πολιτικοί ή κρατικοί αξιωματούχοι (που έχουν οπωσδήποτε ανάμειξη και δεσμούς με τους Έλληνες στις συμβάσεις αρμάτων, υποβρυχίων, ΟΣΕ, τρόλεϊ, ΕΡΜΗΣ, MAN κ.λπ. κ.λπ.) και βοηθούμενη πλήρως από το κλίμα διάλυσης και εξάρτησης που υπάρχει, επιβάλλει στον κ. Παπανδρέου το «θάψιμο» κάθε σκανδάλου που αφορά γερμανικό υλικό.
s Ο κ. πρωθυπουργός εξάλλου δεν έχει σοβαρές αντιρρήσεις, αφού από τη μέχρι τώρα πορεία του των 20 μηνών στην εξουσία δείχνει σαφώς τις προθέσεις του να «προστατεύσει» το γόητρο του πολιτικού κόσμου, δηλαδή του δικομματικού συνδικάτου.
Επιστημονικός Σύλλογος
Μηχανικών Π.Α.
ξ Οι μηχανικοί της Π.Α. είναι, ως γνωστόν, στην πλειοψηφία τους υψηλού επιπέδου επιστήμονες.
s Οι απόστρατοι έχουν οργανώσει σύλλογο (ΕΣΜΑ) και κάνουν… αερομαχίες για την αξιοποίηση και την αναγνώριση των δικαιωμάτων των ε.ε. αξιωματικών – μηχανικών, αφού δεν μπορούν να τον κάνουν οι ίδιοι ως ένστολοι.
ξ Η καταλυτική τους συμβολή στην καθημερινή διασφάλιση της επιχειρησιακής ετοιμότητας της Π.Α., μέσα από μια άρρηκτα συνδεδεμένη, ισότιμη σχέση με τους πιλότους, είναι γνωστή.
s Εν τούτοις, αντιμετωπίζονται ως «παρακατιανοί» στην ιεραρχία, κατά τις απόψεις τους. Είναι θέμα νόμου.
ξ Προσέφυγαν στον κ. υπουργό, ο οποίος δήλωσε, κατά τα ειωθότα, ότι «θα δει το θέμα».
s Ερώτημα; Τι γίνεται στον τομέα αυτό στις αεροπορίες του NATO;