MUSIC+ MEDIA

// Όπως αναμενόταν, η αλλαγή όρων από την πλευρά της Apple έχει προκαλέσει αλυσιδωτές αντιδράσεις σε όλη τη βιομηχανία παραγωγής περιεχομένου και ήδη φαίνεται ότι διαμορφώνεται ένα τοπίο πιο ευνοϊκό απέναντι σε όσους προσπαθούν να στήσουν νέες υπηρεσίες.
// Το γεγονός αυτό δεν αφορά μόνο τη μουσική βιομηχανία, καθώς η Apple επεκτείνει την ενοικίαση ταινιών και σίριαλ σε όλο και περισσότερες χώρες – ήδη η υπηρεσία αυτή είναι σε λειτουργία και στη χώρα μας.
// Η Apple δεν διαθέτει επίσημα στατιστικά, όμως τουλάχιστον μέσω των δισκογραφικών μαθαίνουμε ότι η υπηρεσία της είναι η δημοφιλέστερη στη χώρα μας (σε επίπεδο τζίρου), ύστερα ασφαλώς από τις υπηρεσίες των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας.
// Η μεγάλη πτώση στους τζίρους των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας ξεκίνησε μεν από τον ανταγωνισμό χωρίς όρια, αλλά επιβαρύνθηκε δραματικά από την οικονομική κατάσταση της χώρας.
// Το αποτέλεσμα είναι να υπάρχει όλο και μικρότερο έσοδο ανά συνδρομητή, καθώς όλοι σκέφτονται διπλά το πόσο χρησιμοποιούν το κινητό τους.
// Η κατάσταση αυτή έχει ένα αρνητικό επακόλουθο και για τη μουσική βιομηχανία. Πέραν του ότι οι συνδρομητές αποφεύγουν να πληρώσουν τις νόμιμες (και ακριβές σε πολλές περιπτώσεις) υπηρεσίες, ακόμα και οι ίδιες οι εταιρείες δεν προάγουν τη χρήση τους, καθώς σε μια τέτοια περίπτωση γνωρίζουν ότι το ποσό που θα εισπράξουν θα κληθούν στο μεγαλύτερο μέρος του να το αποδώσουν σε δικαιούχους.
// Με τη σημερινή συγκυρία, όπου οι καταναλωτές είναι πολύ προσεκτικοί για το τι ξοδεύουν, οι υπηρεσίες περιεχομένου δεν είναι πηγές δημιουργίας εσόδου, αλλά πηγές κόστους για τη βιομηχανία της κινητής.
// Ξεκίνησε την εβδομάδα αυτή τη δοκιμαστική λειτουργία του το ελληνικό παρακλάδι του Billboard. Γνωστοί δημοσιογράφοι και συντελεστές του μουσικού χώρου συμμετέχουν στην ηλεκτρονική προσπάθεια, η οποία έρχεται να καλύψει ένα σημαντικό κενό, εφόσον ο αμιγώς μουσικός Τύπος έχει ουσιαστικά αφανιστεί στην Ελλάδα.
// Όπως ήταν αναμενόμενο, λιγότερες θα είναι φέτος οι εμφανίσεις ξένων καλλιτεχνών στην Ελλάδα. Σημαντικότερος παράγοντας είναι η ραγδαία πτώση των χορηγιών και το περιορισμένο εισόδημα των καταναλωτών, το οποίο απομακρύνει την πιθανότητα να καλυφθεί η διαφορά από την πώληση επιπλέον εισιτηρίων.
// Αν συνυπολογίσουμε το ότι οι δυτικές οικονομίες εμφανίζουν οικονομική ανάκαμψη, κανένας ξένος καλλιτέχνης δεν βρίσκει τον λόγο να ρίξει τις τιμές του για την Ελλάδα. Ας θυμηθούμε ότι αρχίσαμε να αποτελούμε προορισμό τους όταν τα χρήματα (και τα δάνεια) βρίσκονταν άπλετα.
// Η We7, μια από τις μεγαλύτερες μουσικές υπηρεσίες στην Αγγλία, ανακοίνωσε ότι πολύ σύντομα ξεκινά μια νέα υπηρεσία, στην οποία οι χρήστες θα μπορούν να δημιουργούν το δικό τους ραδιόφωνο στο internet, που θα περιλαμβάνει μουσική, ειδήσεις, updates από social networks, και άλλες πηγές περιεχομένου. Το σημαντικό στοιχείο είναι ότι το ραδιόφωνο αυτό θα μπορούν να το μοιράζονται και με φίλους τους.
// Το ερώτημα είναι αν όλες αυτές οι καινοτόμες και πρωτοποριακές ιδέες υπάρχει ποτέ περίπτωση να συγκεντρώσουν αρκετούς χρήστες ώστε να δικαιολογήσουν το κόστος ανάπτυξης και αδειοδότησής τους.


Σχολιάστε εδώ