Η Κοινοπραξία υπεύθυνη για την ταλαιπωρία των χιλιάδων οδηγών την Καθαρά Δευτέρα

Επί 4 ώρες ήταν εγκλωβισμένοι μέσα στη χιονοθύελλα, άρρωστοι, γέροι, μικρά παιδιά, μεταξύ Τραγάνας και Αρκίτσας, γιατί είχαν κλείσει τα διόδια, οι μπάρες ήταν κατεβασμένες και περίμεναν να έρθουν τα εκχιονιστικά μηχανήματα, τα οποία… έψαχνε η κοινοπραξία της εταιρείας «Νέα Οδός» που έχει την εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου από Αθήνα μέχρι Σκάρφεια. Μέχρι που η οργή και ο θυμός του κόσμου ξεπέρασαν τα όρια της υπομονής, έσπασαν τις μπάρες και άρχισαν να κινούνται…

Έξι ώρες είχε εγκλωβιστεί και ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος. Κι όλα αυτά γιατί οι υπεύθυνοι της κοινοπραξίας, ενώ είχαν προειδοποιηθεί από την Πέμπτη για τα έντονα καιρικά φαινόμενα που θα εκδηλώνονταν την Καθαρά Δευτέρα, αποδείχθηκε ότι δεν είχαν σε επιφυλακή τα απαραίτητα μηχανήματα.

Ίσως για να κάνουν οικονομία… Μια και όπως λένε οι ιδιοκτήτες των εταιρειών που απαρτίζουν την κοινοπραξία αυτή είναι ολίγον τι… τσιφούτηδες!

Και στο τέλος επιστρατεύθηκε η Πυροσβεστική και άρχισε να καθαρίζει τον δρόμο… Και να σκεφτεί κανείς ότι δεν υπήρχε πολύ χιόνι. Είναι ζήτημα αν σε ορισμένα σημεία ξεπερνούσε τους 5 πόντους…

Οι δικαιολογίες που πρόβαλλαν τα κανάλια ότι δήθεν για το μπλοκάρισμα επί πολλές ώρες και τον σχηματισμό ουράς χιλιομέτρων έφταιγε μια νταλίκα που δίπλωσε, διαψεύδονται από οδηγούς ΙΧ.

Η ταλαιπωρία ήταν απίστευτη και έδειχνε για άλλη μια φορά την ανικανότητα συντονισμού του κρατικού μηχανισμού, κυρίως όμως την απουσία κάθε ελέγχου ως προς τη σωστή λειτουργία της εθνικής οδού και την ετοιμότητα για περιπτώσεις έκτακτης κατάστασης.

Η ευθύνη όμως ανήκει εξ ολοκλήρου στην κοινοπραξία, απόδειξη ότι στον δρόμο Τρίπολης – Καλαμάτας, όπου το χιόνι ήταν πολύ περισσότερο, δεν δημιουργήθηκε το παραμικρό πρόβλημα.

Και εδώ δεν είναι άμοιρος ευθυνών ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας, με την επιλογή του κ. Σέργιου Λαμπρόπουλου που τοποθέτησε ως γενικό γραμματέα Συγχρηματοδοτούμενων Δημόσιων Έργων. Ο οποίος κατά… σύμπτωση ήταν ο κύριος τεχνικός σύμβουλος στο έργο του αυτοκινητόδρομου της Κεντρικής Ελλάδας και του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ. Πώς ως γενικός γραμματέας να κάνει έλεγχο και να επιβάλει ποινές για έλλειψη των αναγκαίων υποδομών στο πρώην αφεντικό του; Να σημειωθεί ότι στην Κοινοπραξία «Νέα Οδός» μετέχει η ΓΕΚ Τέρνα που ανήκει στον Περιστέρη και έχει πολύ καλές σχέσεις με τον Ψυχάρη, και δύο ισπανικές εταιρείες, η Ferrovial Agroman και η Dragados. Και, σύμφωνα με πληροφορίες, ο γενικός γραμματέας αρμόδιος για τα συγχρηματοδοτούμενα έργα βοηθάει πολύ την κατάσταση…

Οι συμβάσεις παραχώρησης του 2007 για την κατασκευή των νέων τμημάτων, τη βελτίωση των παλαιών και τη λειτουργία των πέντε μεγάλων αυτοκινητόδρομων, όπως είχαμε γράψει πριν από έναν μήνα, ήταν επωφελείς για το ελληνικό Δημόσιο, αφού με μικρή εθνική συμμετοχή και χωρίς δανειακές δεσμεύσεις κατασκευάζονται μεγάλα αναπτυξιακά έργα και επιστρέφει στο Δημόσιο το μεγαλύτερο μέρος από τα έσοδα των διοδίων. Προϋπόθεση γιʼ αυτό όμως είναι να κάνουν καλά τη δουλειά τους και οι κοινοπραξίες που έχουν αναλάβει αυτούς τους αυτοκινητόδρομους.

Η πολύωρη ταλαιπωρία δεκάδων χιλιάδων οδηγών στην περιοχή της Μαλακάσας κατά την επιστροφή της Καθαράς Δευτέρας αποδεικνύει το αντίθετο. Η έγκαιρη και ακριβής αναγγελία των καιρικών φαινομένων στην περιοχή από τη Μετεωρολογική Υπηρεσία δεν αφήνει περιθώρια δικαιολογιών για απρόβλεπτα καιρικά φαινόμενα. Ούτε μπορούν να μοιραστούν οι ευθύνες στους έλληνες οδηγούς που δεν είχαν αλυσίδες, στην Τροχαία και στις αρμόδιες υπηρεσίες παρακολούθησης του υπουργείου Υποδομών.

Η κοινοπραξία που εκμεταλλεύεται αυτόν τον αυτοκινητόδρομο γνωρίζει πολύ καλά εδώ και τρία χρόνια τις αδυναμίες συμπεριφοράς των οδηγών, της Τροχαίας και των δημόσιων υπηρεσιών σε περιπτώσεις κακοκαιρίας και χιονόπτωσης και έχει υποχρέωση να αντιμετωπίζει με το κατάλληλο επιχειρησιακό σχέδιο όλες τις συνηθισμένες δυσλειτουργίες και αντιξοότητες. Γιʼ αυτό άλλωστε εισπράττει και τα διόδια. Τα καιρικά φαινόμενα κατά τις απογευματινές και βραδινές ώρες της Καθαράς Δευτέρας ήταν σχετικά μικρής έντασης και με την κατάλληλη πρόληψη και συντονισμό μπορούσαν να είχαν αντιμετωπιστεί χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.

Υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου Υποδομών γνωρίζουν ότι από την πρώτη στιγμή της ανάληψης του αυτοκινητόδρομου από την κοινοπραξία αυτή είχαν παρουσιαστεί καθυστερήσεις και ελλείψεις στην εκτέλεση των υποχρεώσεών της. Μας θύμισαν μάλιστα την παλαιότερη ταλαιπωρία των οδηγών στην έξοδο και επιστροφή κατά τις γιορτές του Πάσχα και τις θερινές διακοπές, επειδή είχαν καθυστερήσει οι εργασίες βελτίωσης στο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Αθήνα – Σκάρφεια.

Η πολύωρη ταλαιπωρία που υπέστησαν οι οδηγοί, δικαιώνει, κύριε Ρέππα, το Κίνημα «Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω». Όπως αποδείχθηκε την Καθαρά Δευτέρα, τσεπώνει η κοινοπραξία τα εκατομμύρια από τα διόδια χωρίς να κάνει σωστά τη δουλειά της. Γιατί λοιπόν να πληρώνουμε… διόδια;

Γιʼ αυτό και τα πρόστιμα και οι κυρώσεις που πρέπει να επιβάλετε, κύριε υπουργέ, πρέπει να είναι πολύ βαριά, προς γνώση και συμμόρφωση. Και θέλουμε να πιστεύουμε ότι δεν θα υποχωρήσετε στις όποιες πιέσεις και παρεμβάσεις γίνουν…

Ευθύνες φυσικά θα πρέπει να αναζητήσετε και από τον γενικό γραμματέα σας τον κ. Λαμπρόπουλο, γιατί δεν πήρε έγκαιρα τα απαραίτητα μέτρα και δεν επέβλεψε, όπως είχε υποχρέωση, ξέροντας ότι έρχεται χιονιάς…


Σχολιάστε εδώ