αμυντικά θέματα

s Λοχίας Αθηνά Πανουργιά, εκπαιδεύεται και εντός ολίγου αναλαμβάνει καθήκοντα συγκυβερνήτη στα φοβερά επιθετικά ελικόπτερα ΑΠΑΤΣΙ. Καλές πτήσεις, αμαζόνα…

… και προβλήματα μαχητικών
ξ Η διαθεσιμότητα των ιπτάμενων μέσων είναι, βασικά, θέμα προγραμματισμού και καλής ροής ανταλλακτικών.
s Η ΓΔΑΕ επί 3 χρόνια «αγνοούσε» προκλητικά τα αγωνιώδη αιτήματα του ΓΕΑ για ανταλλακτικά. Τη Μεϊμαροβασιλάκεια εποχή εννοώ. Τώρα υπάρχει μέγα θέμα διαθεσιμότητας. Μαχητικά στις μονάδες και την ΕΑΒ είναι καθηλωμένα…
ξ Όταν απαιτούνται εδώ και τώρα υλικά αμέσου ανάγκης (AOG = Aircraft On the Ground = καθηλωμένα αεροσκάφη), πρέπει οι διαδικασίες να κινούνται τάχιστα, μακράν τυπολατριών, ενστάσεων ανταγωνιζομένων και κραυγών παπαγαλακίων (δεν μιλάω για υλικά προγραμματισμού εις βάθος).

Τα μεταγωγικά
αεροσκάφη C27J…
s Έπρεπε να γίνει ειδική έρευνα, από εκπομπή γνωστού καναλιού, για να αποκαλυφθεί το αίσχος της απαξίωσης των χρυσοπληρωμένων μεταγωγικών αεροσκαφών της ΠΑ, των C27J.
ξ Υπεγράφη σύμβαση για 12 (8 + 4 OPTION) και από τα 8 παραληφθέντα ίπτανται μόνο τα 3 λόγω έλλειψης ανταλλακτικών! Απεκαλύφθη με αδιάσειστα στοιχεία ότι 100% υπεύθυνη είναι η ΓΔ Εξοπλισμών του κ. Βασιλάκου, η οποία αγνόησε σειρά εκκλήσεων και παρακλήσεων της ΠΑ για εκκίνηση διαδικασίας προμήθειας.

… και το «ουραίο πτέρωμα»…
s … δηλαδή η ουρά της υπόθεσης. Σήμερα αποκαλύπτουμε ότι τα 4 έτοιμα από τριετίας στο αεροδρόμιο του Τορίνο δεν παραλαμβάνονται γιατί φέρουν σύστημα εναέριου ανεφοδιασμού (air-refueling), το οποίο δεν μπορεί να πιστοποιηθεί στον αέρα, διότι ούτε η Ελλάδα ούτε η Ιταλία έχουν αεροπλάνο-τάνκερ! Μιλάμε για παγκόσμια πρωτοτυπία! Ποιοι αστέρες, το 2003, ζήτησαν τέτοιο σύστημα όταν η ΠΑ δεν διαθέτει κατάλληλο αεροπλάνο εναέριου ανεφοδιασμού;

… και n ουρά της ουράς…
ξ Το ΥΕΘΑ δεν έχει δεκάρα να πληρώσει τα αεροπλάνα, που είναι τόσο πολύτιμα για τις αερομεταφορές, και οι παμπόνηροι Ιταλοί έχουν βρει πελάτες-κελεπούρια να τα αγοράσουν. Περιμένουν με λαχτάρα το ελληνικό ΟΧΙ. Τα προορίζουν μάλλον, μαζί με άλλα 20, για την Τουρκία.

… και το ακροπτερύγιο
s Το 2003 είχε υπογραφεί μια λίαν ικανοποιητική σύμβαση αντισταθμιστικών ΥΕΘΑ – ALENIA (κατ. εταιρεία), την οποία οι «ημέτεροι», κατά το διάστημα τέλειας αδράνειας και αφασίας του ΥΕΘΑ (2005-2009), ουδόλως αξιοποίησαν. Θα μπορούσε μέσω αυτής η ΓΔΑΕΕ να αντλήσει ανταλλακτικά και να μην είναι καθηλωμένα τα αεροπλάνα. Εκοιμάτο όμως…
ξ Συμπέρασμα: Ο «αρμόδιος» δεν ελέγχεται για ό, τι πράττει μόνο, αλλά και για ό,τι παραλείπει να πράξει. Το δίδυμο Μεϊμαράκη – Βασιλάκου… Θαυμάστε το…
s Μόλις πληροφορήθηκα ότι η ιταλική ΠΑ παρέλαβε στις 27 Ιανουαρίου το πρώτο από τα 4 ιπτάμενα τάνκερ KC767-A που έχει παραγγείλει. Τώρα να δούμε τι θα γίνει, αφού τα ελληνικά C27J μπορούν να πιστοποιηθούν…

Τρεχάτε, ποδαράκια μου…
ξ Επιτέλους, βρέθηκε ένας βουλευτής (κ. Γιάννης Κοραντής, ΛΑΟΣ) να υποβάλει μια αναλυτική και διεισδυτική ερώτηση στο ΥΕΘΑ για το σκάνδαλο (μεγαλύτερο αυτού των υποβρυχίων) της αγοράς των ελικοπτέρων ΝΗ-90, τα οποία, επί Σημιτοκρατίας (2003), αγοράστηκαν
σε τιμές
διπλάσιες από αυτές των Φινλανδών, με ανύπαρκτη ελληνική βιομηχανική συμμετοχή και αμφισβητούμενα ΑΩ. To «ΠΑΡΟΝ» έχει θέσει κατ’ επανάληψη, επί τετραετία, το ερώτημα, χωρίς να συγκινείται κανένας.
s Τα ελικόπτερα έπρεπε να παραδοθούν το 2008, σήμερα δεν υπάρχει κανένα στην Αεροπορία Στρατού και δεν έχουν επιβληθεί ρήτρες…


Σχολιάστε εδώ