ΕΝΑ ΝΕΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ Η ΔΑΠ

Το τελικό κείμενο αποτέλεσε το επιστέγασμα της ανοιχτής διαδικτυακής διαβούλευσης «Παιδεία 2020», στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 11.700 χρήστες, ενώ κατατέθηκαν 123 προτάσεις. Για πρώτη φορά φοιτητές και μέλη της ΔΑΠ είχαν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν ενεργά στη διαμόρφωση των θέσεων και των προτάσεων της παράταξης, τόσο προτείνοντας όσο και σχολιάζοντας ή αξιολογώντας προτάσεις άλλων, ενώ παράλληλα συμμετείχαν σ’ έναν ευρύτερο διάλογο γύρω από εκπαιδευτικά θέματα.

Η φιλοσοφία της νέας πρότασης στηρίζεται σε τέσσερις πυλώνες, αντίστοιχους των βασικών προβλημάτων της ανώτατης εκπαίδευσης: Συγκεκριμένα, στη σχέση της ανώτατης εκπαίδευσης με την κοινωνία, στον τρόπο λειτουργίας των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων και στη σχέση τους με την πολιτεία, στον ρόλο του σύγχρονου φοιτητή-σπουδαστή και στον τρόπο εισαγωγής στα ιδρύματα.

Η παρουσίαση των προτάσεων έγινε από τον γραμματέα της ΔΑΠ ΑΕΙ Σάκη Ιωαννίδη και τον γραμματέα της ΔΑΠ ΤΕΙ Γρηγόρη Αντωνάκη.

Διοίκηση, αξιολόγηση και διασύνδεση

Στην προμετωπίδα της γαλάζιας πρότασης υπάρχει η αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος και η δυνατότητα ίδρυσης μη κρατικών πανεπιστημίων. Πολύ σημαντικό είναι να διέπονται όλα τα πανεπιστήμια, δημόσια και ιδιωτικά, από ενιαίο και αυστηρό πλαίσιο λειτουργίας και αξιολόγησης. Προτείνεται επίσης ο ανταγωνισμός μεταξύ των δημόσιων πανεπιστημίων στη βάση της αξιολόγησης και της αριστείας, με καθορισμό οικονομικών κινήτρων επιβράβευσης για τα καλύτερα από αυτά. Κάθε ιδιωτικό ή δημόσιο πανεπιστήμιο πρέπει να είναι πλήρως αυτοτελές οικονομικά και διοικητικά, καθορίζοντας τόσο τον αριθμό των εισακτέων όσο και τα διοικητικά, οικονομικά και ακαδημαϊκά του θέματα. Σύμφωνα με τη ΔΑΠ, τα μη κρατικά πανεπιστήμια δεν θα πρέπει να παίρνουν κανενός είδους κρατική επιχορήγηση, ενώ τα μέλη ΔΕΠ και των κρατικών και των μη κρατικών θα πρέπει να διέπονται από τους ίδιους κανόνες, χωρίς να επιτρέπεται η παράλληλη απασχόληση σε ιδιωτικά και κρατικά.

Όσον αφορά τη διοίκηση των πανεπιστημίων προτείνεται ως μοντέλο ακαδημαϊκής διακυβέρνησης ένα τριπολικό σύστημα που θα αποτελείται από τη Σύγκλητο (με αυστηρά ακαδημαϊκά καθήκοντα και επίβλεψη του 4ετούς προγραμματισμού), το Πρυτανικό Συμβούλιο (για την εκτελεστική και διοικητική διαχείριση, με σύνθεση: πρύτανης, αντιπρυτάνεις, εκτελεστικός διευθυντής, εκπρόσωπος φοιτητών) και το Συμβούλιο Στήριξης (με συμβουλευτικό και γνωμοδοτικό χαρακτήρα, σύνθεση από εκπροσώπους του ιδρύματος, ανθρώπους της αγοράς και τοπικούς φορείς και στόχο τη διάδοση της καλής φήμης του ιδρύματος και την προσέλκυση επιπλέον εσόδων). Καινοτομία αποτελεί η πρόταση για καθιέρωση εκτελεστικού διευθυντή που θα προέρχεται από την ανοιχτή αγορά με καθήκοντα οικονομικής και διοικητικής διαχείρισης.

Όσον αφορά το άσυλο η ΔΑΠ ΝΔΦΚ επαναλαμβάνει την πρότασή της για την κατάργηση του υφιστάμενου πλαισίου, με συγκεκριμένη διατύπωση που περιλαμβάνει το ακαταδίωκτο για την έρευνα, τη διδασκαλία και τη φοιτητική συμμετοχή, αλλά προβλέπει την αστυνομική επέμβαση με απλή καταγγελία, όταν τελούνται αδικήματα οποιουδήποτε βαθμού, παράλληλα με την ίδρυση σώματος φύλαξης των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων.

Ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι της πρότασης είναι η δυνατότητα εξαγωγής γνώσης στο εξωτερικό. Η ΔΑΠ ΝΔΦΚ προτείνει τη δημιουργία παραρτημάτων ελληνικών πανεπιστημίων υψηλού επιπέδου στην ευρύτερη βαλκανική περιοχή, αλλά και σε χώρες με υψηλές μελλοντικές προοπτικές (π.χ. Κίνα, Ινδία), καθώς και την προώθηση διεθνών συνεργασιών με υψηλού επιπέδου ιδρύματα του εξωτερικού για τη διαμόρφωση και λειτουργία προγραμμάτων σπουδών στις εγκαταστάσεις τους. Επιδιώκει την παγκόσμια προώθηση των ελληνικών σπουδών μέσω ενός νέου τύπου ευέλικτου πανεπιστημιακού ιδρύματος, αξιοποιώντας το διαδίκτυο, την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τα δεκάδες πανεπιστημιακά τμήματα του εξωτερικού που ειδικεύονται στον τομέα αυτό. Οι γαλάζιοι τονίζουν ότι οι κλασικές ελληνικές σπουδές (φιλοσοφία, ελληνική γλώσσα, αρχαιολογία κ.λπ.) είναι σίγουρα ο πιο σημαντικός και αναγνωρίσιμος πόρος γνώσης που διαθέτουμε στην Ελλάδα με μεγάλη παγκόσμια ζήτηση.

Όσον αφορά τη διασύνδεση των ιδρυμάτων με τις επιχειρήσεις η ΔΑΠ θεωρεί ότι τα μέχρι σήμερα βήματα είναι λίγα, μικρά και ατελή. Πιστεύει ότι η εκπαίδευση πρέπει να είναι προσανατολισμένη προς τον ιδιωτικό τομέα, τόσο για την αποκατάσταση των αποφοίτων όσο και για την ανταλλαγή τεχνογνωσίας, την αλληλοϋποστήριξη και την προσέλκυση πόρων και επενδύσεων. Ειδικά για το κομμάτι της χρηματοδότησης των ΑΕΙ και των ΤΕΙ, έχει αφιερώσει πολλές συγκεκριμένες και επιμέρους προτάσεις, τόσο όσον αφορά την κρατική χρηματοδότηση των ιδρυμάτων όσο και, κυρίως, την ιδιωτική. Στο θέμα της αξιολόγησης των ιδρυμάτων, η γαλάζια παράταξη πιστεύει σε ένα μεικτό σύστημα εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης. Θεωρεί αδιαπραγμάτευτο το να αξιολογούνται όλοι οι παράγοντες του ιδρύματος από την ίδια την ακαδημαϊκή κοινότητα της σχολής ή του τμήματος. Ακολούθως προτείνει, βάσει αυτής της αξιολόγησης, να έρχεται η εξωτερική αξιολόγηση από μια ανεξάρτητη και ακομμάτιστη αρχή, η οποία θα συνδέεται και με επιπλέον πόρους ως επιβράβευση των καλύτερων. Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην άμεση εφαρμογή των προβλέψεων της διαδικασίας της Μπολόνια, κατηγορώντας ουσιαστικά πανεπιστήμια και κυβερνήσεις ότι υπονομεύουν το μέλλον των ελλήνων φοιτητών και αποφοίτων με τις καθυστερήσεις τους. Ζητεί άμεση προώθηση της εναρμόνισης των ακαδημαϊκών προγραμμάτων με το Σύστημα των Ευρωπαϊκών Πιστωτικών Μονάδων (ECTS) και την υποχρεωτική χορήγηση σε κάθε πτυχιούχο του Παραρτήματος Διπλώματος.

Φοιτητική μέριμνα

Ιδιαίτερη έμφαση δίνουν στη ΔΑΠ ΝΔΦΚ στα ζητήματα υποστήριξης και μέριμνας των φοιτητών στην ακαδημαϊκή καθημερινότητα. Σε οικονομικό επίπεδο ζητούν να καθιερωθεί ένα σύστημα ανταποδοτικών υποτροφιών και δανείων. Προτείνουν ένα σύστημα με υποτροφίες δύο κατηγοριών: Πρώτον, υποτροφίες αξίας, για τα άτομα που πραγματικά είναι οι καλύτεροι και, δεύτερον, υποτροφίες ανάγκης, για τα άτομα που πραγματικά δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να καλύψουν το κόστος των σπουδών τους. Παράλληλα οι φοιτητές θα μπορούν να εργάζονται μέσα στο ίδρυμα έτσι ώστε να καλύπτουν ένα μέρος των εξόδων τους. Ζητούν επίσης την οικονομική ενίσχυση των φοιτητών με χρήση προαιρετικών άτοκων φοιτητικών δανείων, τα οποία ο φοιτητής θα μπορεί να τα παίρνει από ιδιωτικό ή κρατικό τραπεζικό ίδρυμα με την εγγύηση του κράτους. Η εξόφληση του δανείου θα αρχίζει ένα έτος μετά την αποφοίτηση του κάθε φοιτητή. Τονίζουν ιδιαίτερα την αξία της άμεσης καθιέρωσης ανταποδοτικών υποτροφιών σε μαθητές με περιορισμένους οικονομικούς πόρους που πετυχαίνουν αξιοπρόσεκτες επιδόσεις. Επίσης προτείνουν την παροχή σε τελειόφοιτους χαμηλότοκων δανείων, προκειμένου να ξεκινήσουν επιχείρηση πάνω στο αντικείμενο σπουδών τους, και ζητούν τη χορήγηση οικονομικών, θεσμικών και φορολογικών κινήτρων με στόχο τον επαναπατρισμό ελλήνων επιστημόνων που ζουν και εργάζονται στο εξωτερικό.

Όσον αφορά την καθημερινότητα ζητούν την καθιέρωση σε όλα τα ΑΕΙ και ΤΕΙ της «πτυχιακής εξεταστικής» προκειμένου να αποφοιτούν το συντομότερο δυνατό όσοι επί πτυχίω φοιτητές επιθυμούν, ανεξαρτήτως του προγράμματος σπουδών που ακολουθεί κάθε τμήμα, υπό την προϋπόθεση ότι έχουν συμπληρώσει τα χρόνια προβλεπόμενης φοίτησης και έχουν εξεταστεί επιτυχώς στο 70% του συνολικού προγράμματος σπουδών ένα μήνα πριν από την έναρξη της εξεταστικής περιόδου. Ζητούν επίσης απαλλακτικές εργασίες εμβάθυνσης και διεξοδικής έρευνας πάνω στο αντικείμενο του μαθήματος, καθιέρωση της δυνατότητας εκπόνησης επικουρικής εργασίας και προαιρετικής προπτυχιακής πρακτικής άσκησης, όπου αυτό είναι δυνατόν, συνδεόμενης με το επιστημονικό αντικείμενο συγκεκριμένου μαθήματος ή συγκεκριμένων μαθημάτων.

Οι γαλάζιοι φοιτητές προτείνουν τη μεταβίβαση της λειτουργίας των φοιτητικών εστιών από το Εθνικό Ίδρυμα Νεότητας στα κατά τόπους ακαδημαϊκά ιδρύματα (και των αντίστοιχων κονδυλίων λειτουργίας…) καθώς και τη χορήγηση κινήτρων σε ιδιώτες προκειμένου να κατασκευάσουν ιδιωτικές εστίες συμβεβλημένες με το κράτος (ΣΔΙΤ), στις οποίες ο φοιτητής θα πληρώνει χαμηλό μίσθωμα. Στο θέμα των παροχών προς τους φοιτητές προτείνουν τη δημιουργία ασύρματου δικτύου παροχής διαδικτυακής πρόσβασης (Wifi hotspots) σε όλους τους χώρους των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων, καθώς και τη δωρεάν πρόσβαση στο ίντερνετ για όλους τους φοιτητές, με εφαρμογή συστήματος callback, μέσω του οποίου θα είναι εφικτή η εξ αποστάσεως σύνδεση στον server του ιδρύματος χωρίς κανένα κόστος για τον φοιτητή. Στον τομέα των συγγραμμάτων ζητούν την παροχή σε κάθε πρωτοετή φοιτητή e-reader που θα περιέχει όλα τα διαθέσιμα συγγράμματα του τμήματος σε ηλεκτρονική μορφή, έτσι ώστε να εφαρμοστεί στην πράξη και η λίστα συγγραμμάτων, μια και οι φοιτητές θα έχουν στα χέρια τους όλα τα συγγράμματα δωρεάν μ’ ένα απλό κλικ. Επιδιώκουν την ψηφιοποίηση όλου του υλικού των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών, προκειμένου αυτό να είναι διαθέσιμο σε όλους τους φοιτητές ανά πάσα στιγμή, και σημειώνουν ότι με σύνδεση στο ασύρματο δίκτυο του ακαδημαϊκού ιδρύματος ο κάθε φοιτητής θα μπορεί ακόμη και μέσα από το αμφιθέατρο να έχει πρόσβαση τόσο στη βιβλιοθήκη του ιδρύματος όσο και σε επιστημονικές βάσεις δεδομένων και επιστημονικά περιοδικά. Επιπλέον ζητούν άμεση εφαρμογή σε όλα τα ιδρύματα της ηλεκτρονικής γραμματείας για πλήρως ηλεκτρονική διεκπεραίωση όλων των φοιτητικών ζητημάτων. Τέλος προτείνουν να εφαρμοστεί παντού το μέτρο της απόδοσης επαρκούς γνώσης ηλεκτρονικών υπολογιστών σε όλους τους φοιτητές που μέσω των προγραμμάτων σπουδών τους καλύπτουν την απαιτούμενη ύλη, ενώ σε ιδρύματα μη συναφούς γνωστικού αντικειμένου να καλύπτεται η ανάγκη μέσω ειδικών σεμιναρίων εκμάθησης.

Φοιτητική συμμετοχή

Όσον αφορά τον φοιτητικό συνδικαλισμό προτείνουν μια συνολική αλλαγή νοοτροπίας και επανίδρυσης των θεσμών του φοιτητικού κινήματος. Κατ’ αρχάς θεωρούν αυτονόητη τη φοιτητική εκπροσώπηση στα όργανα διοίκησης των μη κρατικών πανεπιστήμιων (όταν ιδρυθούν…) και την άμεση συμμετοχή των φοιτητών στο φοιτητικό κίνημα. Ωστόσο αναγνωρίζουν τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζει το φοιτητικό κίνημα, με ευθύνη των ίδιων των φοιτητών, και γι’ αυτό προσπαθούν να υπερβούν την κατάσταση με συνολική αλλαγή μοντέλου. Συγκεκριμένα προτείνουν την άμεση ενεργοποίηση, έπειτα από διάλογο, της νομοθεσίας του κράτους για τη λειτουργία των φοιτητικών συλλόγων χωρίς καμία έκπτωση και εξαίρεση. Με λίγα λόγια επιθυμούν την έκδοση νόμου που θα υποχρεώνει τους φοιτητικούς συλλόγους που θέλουν να συνεχίσουν να συμμετέχουν στα όργανα διοίκησης να καταθέτουν στο Πρωτοδικείο καταστατικό που θα περιλαμβάνει συγκεκριμένες διατάξεις για την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη διαφάνεια. Ζητούν να μην κάνει κανένα ίδρυμα αποδεκτό τον ορισμό εκπροσώπων των φοιτητών στα όργανα διοίκησης που θα προέρχονται από συλλόγους που δεν θα έχουν συμμορφωθεί με αυτές τις διατάξεις. Έπειτα από την ουσιαστική αναγέννηση της λειτουργίας των φοιτητικών συλλόγων με τον ανωτέρω τρόπο, η ΔΑΠ ΝΔΦΚ πιστεύει ότι θα είναι αναγκαία η σύσταση νέου τριτοβάθμιου κεντρικού οργάνου εκπροσώπησης των φοιτητών/σπουδαστών (σημερινή ΕΦΕΕ/ΕΣΕΕ), που θα αναλάβει μέσω προπαρασκευαστικής επιτροπής να προχωρήσει σε καταστατικό ιδρυτικό Συνέδριο της νέας ένωσης, ώστε να οριστούν η δομή, οι διαδικασίες και οι κανονισμοί λειτουργίας των οργάνων της, με προσωποπαγή εκπροσώπηση σε όλα τα όργανα και όλους τους βαθμούς. Οι γαλάζιοι πιστεύουν σ’ ένα φοιτητικό κίνημα με την ύπαρξη τριών επίσημων βαθμίδων εκπροσώπησης: Φοιτητικός Σύλλογος Τμήματος ή Ιδρύματος (ανάλογα με το μέγεθος και την υφιστάμενη παράδοση που επικρατεί σήμερα), δευτεροβάθμιο όργανο εκπροσώπησης κάθε πόλης (σε περιπτώσεις που υπάρχουν περισσότερα από ένα ιδρύματα, ενώ σε περιπτώσεις πόλεων όπου υπάρχει μόνο ένα ακαδημαϊκό ίδρυμα προτείνεται η δημιουργία ενιαίου συλλόγου φοιτητών) και τριτοβάθμιο όργανο (Ένωση) εκπροσώπησης όλων των φοιτητικών συλλόγων της χώρας.

Για τον θεσμό των φοιτητικών εκλογών οι προτάσεις της ΔΑΠ είναι πιο προχωρημένες. Κατ’ αρχάς ζητούν τη διεξαγωγή των φοιτητικών εκλογών με την παρουσία δικαστικού αντιπροσώπου, στο πρότυπο που ακολουθείται για τους συνδικαλιστικούς φορείς, προκειμένου μέσα από την εγκυρότητα των αποτελεσμάτων και τη διαφάνεια των διαδικασιών να είναι εφικτή η έκδοση κοινών αποτελεσμάτων από όλες τις παρατάξεις. Επιπλέον, προκειμένου να απεμπλακούν οι παρατάξεις από τη συνεχή εκλογική αντιπαράθεση και να επιστρέψουν σε θέματα παραγωγής πολιτικής, προτείνουν τη διεξαγωγή φοιτητικών εκλογών ανά διετία, με διεξαγωγή Πανσπουδαστικού Συνεδρίου στην Ένωση που θα προκύψει στην ενδιάμεση χρονιά. Επίσης σημειώνουν την ανάγκη ίδρυσης συλλόγων μεταπτυχιακών φοιτητών όπου δεν υπάρχουν. Τέλος όσον αφορά τη συμμετοχή των φοιτητών στα όργανα συνδιοίκησης, η ΔΑΠ ΝΔΦΚ προτείνει να διατηρηθεί το ίδιο καθεστώς που προβλέπεται από τον νόμο Γιαννάκου, εκπροσώπησης δηλαδή των φοιτητών σε όλα τα όργανα διοίκησης του εκπαιδευτικού ιδρύματος (πρυτανεία, κοσμητεία, τομέας, γενική συνέλευση).

Τρόπος εισαγωγής στα πανεπιστήμια

Είναι προφανές ότι οι γαλάζιοι νέοι αναγνωρίζουν ότι τα προβλήματα των πανεπιστημίων ξεκινούν από τη δευτεροβάθμια, τουλάχιστον, εκπαίδευση. Γι’ αυτόν τον λόγο προτείνουν έναν συνολικό μετασχηματισμό τόσο του συστήματος εισαγωγής σε ΑΕΙ – ΤΕΙ όσο και του λυκείου. Κατ’ αρχάς οι νέοι της ΔΑΠ παίρνουν ξεκάθαρη θέση: Δηλώνουν ότι δεν μπορούν όλοι να γίνουν απόφοιτοι πανεπιστημίου και ότι πρέπει η ελληνική κοινωνία να ξεπεράσει τα στερεότυπα διασύνδεσης της επιτυχίας με το πανεπιστημιακό πτυχίο. Προτείνουν λοιπόν τη δημιουργία ενός ισχυρού νέου πυλώνα επαγγελματικής εκπαίδευσης μέσω της ενοποίησης όλων των μορφών τεχνικής εκπαίδευσης. Σε αυτήν θα εισέρχεται κάθε νέος που το επιθυμεί μετά το γυμνάσιο και έπειτα από τριετείς σπουδές θα οδηγείται σε τίτλο σπουδών με επαγγελματικά δικαιώματα και εξασφαλισμένο επίπεδο επαγγελματικής αποκατάστασης. Όσον αφορά την πανεπιστημιακή εκπαίδευση, όσοι επιθυμούν να σπουδάσουν ακαδημαϊκά θα εισέρχονται στο νέο, διετούς διάρκειας, λύκειο, από το οποίο θα λαμβάνουν το δίπλωμα ικανότητας, το οποίο θα αντικαταστήσει το σημερινό απολυτήριο και θα συμπεριλαμβάνει τους βαθμούς των μαθημάτων, τυχόν εξαιρετικές τους ικανότητες, βαθμούς εργασιών κ.λπ.

Η σημερινή τρίτη λυκείου μετατρέπεται σε προπαρασκευαστικό έτος, όπου με ευθύνη του Συμβουλίου Εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα γίνεται διδασκαλία ανά τομείς γνωστικών αντικειμένων (ανθρωπιστικών, υγείας, τεχνολογικών και θετικών, οικονομικών και διοίκησης, νομικών και κοινωνικών, πολυτεχνικών). Κάθε μαθητής θα επιλέγει συγκεκριμένο τομέα παρακολούθησης και θα έχει την υποχρέωση να εξεταστεί στα τέσσερα (4) μαθήματα που προβλέπει, με την υπάρχουσα διαδικασία των πανελλήνιων εξετάσεων. Η διδασκαλία του προπαρασκευαστικού έτους θα γίνεται στις υπάρχουσες σχολικές μονάδες από καθηγητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Το Συμβούλιο Εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα απαρτίζεται από μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας και εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υπό την προεδρία ατόμου που θα ορίζει ανεξάρτητος φορέας, π.χ. η Ακαδημία Αθηνών. Μετά την εξέταση θα εκδίδονται οι βαθμοί επίδοσης, των οποίων ο μέσος όρος θα αποδίδει τον γενικό βαθμό πρόσβασης. Εφόσον ο μαθητής θα γνωρίζει τις επιδόσεις του, θα έχει δικαίωμα να υποβάλει τον φάκελο υποψηφιότητάς του απευθείας στα τμήματα που θα τον ενδιαφέρουν. Για όσα τμήματα απαιτείται η εξέταση ειδικού μαθήματος (π.χ. ξένη γλώσσα, σχέδιο, αρμονία κ.λπ.), οι μαθητές θα εξετάζονται στο επιπλέον αυτό μάθημα, του οποίου η επίδοση θα συνυπολογίζεται στον γενικό βαθμό πρόσβασης. Επιπλέον, τα τμήματα των ΑΕΙ και ΤΕΙ είναι υποχρεωμένα να διεξάγουν εξέταση σε ένα εισαγωγικό μάθημα που θα ορίζουν, του οποίου ο βαθμός θα συνυπολογίζεται στην τελική αξιολόγηση του μαθητή. Για ομοειδή τμήματα (π.χ. νομικά τμήματα Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Κομοτηνής) το μάθημα, η ύλη και τα θέματα πάνω στα οποία θα εξετάζονται οι υποψήφιοι θα είναι κοινά σε όλη την Ελλάδα, επιτρέποντας έτσι στους υποψηφίους να δηλώνουν περισσότερα του ενός ομοειδή τμήματα, πραγματοποιώντας όμως μία μόνο εξέταση.

Τέλος, το Συμβούλιο Εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα εκδίδει τον τελικό βαθμό επίδοσης του κάθε μαθητή συνυπολογίζοντας όλες τις ανωτέρω επιδόσεις στα τρία στάδια. Σύμφωνα λοιπόν με την πρόταση η εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ θα εξαρτάται από τον εξής τύπο: τελικός βαθμός επίδοσης = 0,1 x τον βαθμό του διπλώματος ικανότητας + 0,7 x τον βαθμό πρόσβασης + 0,2 x τον βαθμό εισαγωγικού μαθήματος. Μετά την ανακοίνωση των τελικών βαθμών επίδοσης από το Συμβούλιο Εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για όλους τους μαθητές, τα τμήματα θα κατατάσσουν τους υποψηφίους τους αναλόγως και θα προσφέρουν τις θέσεις. Σε περίπτωση άρνησης από κάποιον υποψήφιο, θα προσφέρεται η θέση αυτόματα στον επόμενο.

Ο αριθμός των εισακτέων ανά τμήμα θα ορίζεται στη λήξη της προηγούμενης ακαδημαϊκής χρονιάς από τα ίδια και μόνο τμήματα και θα κοινοποιείται στο Συμβούλιο Εισαγωγής προς ενημέρωση των μαθητών του προπαρασκευαστικού έτους. Με αυτόν τον τρόπο οι γαλάζιοι πιστεύουν ότι αποσυνδέουν μερικώς το λύκειο από τις εξετάσεις, αλλά ταυτόχρονα συνδέουν τη διετή σχολική παρουσία με το μέλλον, περιορίζουν τον αριθμό των πανελληνίως εξεταζόμενων μαθημάτων, αποδίδουν ρόλο και λόγο σε ΑΕΙ και ΤΕΙ για το επίπεδο και τον αριθμό των σπουδαστών τους, ενώ προσφέρουν στους μαθητές ένα έτος πραγματικά αφιερωμένο στην πανεπιστημιακή τους προετοιμασία.


ΠΟΛΥΧΡΩΜΕΣ σπόντες

Καρφιά

Πετυχημένο το σχόλιο του νεαρού μέλους του Πολιτικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ. Με αφορμή τα συμβαίνοντα στο πρωτάθλημα έλεγε ότι «η ΟΥΕΦΑ αποφάσισε να αναθέσει στην “τρόικα” και το ελληνικό ποδόσφαιρο». Να υποθέσουμε ότι ασκεί κριτική στην κυβέρνηση;

Αλλαγές Ι

Ο Τάσος Τελίδης, γνωστό στέλεχος της Νεολαίας ΠΑΣΟΚ στη συμπρωτεύουσα, κέρδισε την ένσταση που είχε υποβάλει κατά της εκλογής του καθηγητή Αλέξανδρου Άγιου και θα καταλάβει τη θέση του στο δημοτικό συμβούλιο, με την παράταξη Μπουτάρη. Η οριακή διαφορά ψήφων που χώριζε τους δύο υποψηφίους (8 ψήφοι) ανετράπη στην επανακαταμέτρηση. Φυσικά στη διαδικασία της επανακαταμέτρησης ο νεαρός σύντροφος είχε τη συμπαράσταση πολλών μελών της πράσινης νεολαίας, σε αντίθεση με τον ανθυποψήφιό του, οπότε λογική ήταν η ανατροπή…

Αλλαγές ΙΙ

Σε συνέχεια του ανωτέρω, είναι γνωστό ότι στις τελευταίες εκλογικές αναμετρήσεις οι μηχανισμοί των νεολαιών (ΟΝΝΕΔ, Νεολαία ΠΑΣΟΚ και ΚΝΕ) και των φοιτητικών παρατάξεων (ως των μόνων μαζικών πλέον τμημάτων των κομμάτων) αναδεικνύονται σε πρωταγωνιστές των τελικών αποτελεσμάτων σταυροδοσίας. Είτε στην πρώτη καταμέτρηση είτε στην επανακαταμέτρηση…

Αντιθέσεις

Η Νεολαία ΠΑΣΟΚ Νοτίων Συνοικιών Ηρακλείου Κρήτης δεν καταλαβαίνει τίποτε. Με την τελευταία ανακοίνωσή της εγκαλεί την (πράσινη) κυβέρνηση και την (πράσινη) δημοτική αρχή για έλλειψη κοινωνικής πολιτικής (και άλλα πολλά…), με αφορμή την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες της περιοχής. Και δηλώνουν στην πρώτη γραμμή των κινημάτων!

Πεποιθήσεις…

Η Νεολαία ΠΑΣΟΚ σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι προβληματίζεται από τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της κοινωνίας και της οικονομίας. Επιτίθεται και αυτή στην «τρόικα» για το περιεχόμενο (και όχι το ύφος) της τελευταίας συνέντευξης Τύπου. Αλλά πιστεύει ότι μπορεί να υπάρξει μια άλλη πολιτική ανάπτυξης και συνοχής στην Ευρωπαϊκή Ένωση, εν όψει και της Συνόδου Κορυφής του Μαρτίου. Προωθεί, μας λένε, μια Ευρώπη των λαών και όχι μια Ευρώπη των μονοπωλίων. Αγωνίζεται για ανάπτυξη με κοινωνική συνοχή στη χώρα, παρά τις επιταγές του Μνημονίου, με τη συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων. Και πιστεύει σε ένα νέο αναπτυξιακό πρότυπο της χώρας, που θα ευνοεί και τη νέα γενιά, βασισμένο στη γνώση. Δύσκολες ασκήσεις ισορροπίας…

…και επιλογές

Στην ίδια ανακοίνωση η Νεολαία ΠΑΣΟΚ δηλώνει ότι συμμετέχει ειρηνικά σε κάθε κοινωνική διεργασία και σε κάθε κοινωνική αγωνιστική κινητοποίηση. Η ανακοίνωση βγήκε προ της απεργίας της Τετάρτης και καλούσε κάθε νέο να συμμετάσχει. Η αλήθεια είναι ότι τελικά συμμετείχε η Νεολαία ΠΑΣΟΚ στη συγκέντρωση, χωρίς όμως πολυπληθή αντιπροσωπεία. Και ούτε λόγος φυσικά να γίνεται για πανό με τα σήματα της νεολαίας και του Κινήματος. Άσχημοι καιροί για κινητοποιήσεις των κομματικών…


Σχολιάστε εδώ