MUSIC+ MEDIA

// Η απροσδόκητη αλλαγή όρων συνεργασίας της Apple με όλους όσοι πωλούν εφαρμογές για τις συσκευές της ήρθε να υπενθυμίσει ένα μόνο πράγμα: Ότι η εταιρεία έχει και το καρπούζι και το μαχαίρι.
// Οι χειρότεροι φόβοι των δισκογραφικών φαίνεται να επαληθεύονται: Η Apple έχει γιγαντωθεί και, όντας πλέον ο μεγαλύτερος πωλητής μουσικής παγκοσμίως, αρχίζει να πιέζει ώστε να πάρει μεγαλύτερο μέρος της πίτας.
// Το μερίδιο το οποίο ζητά θα οδηγήσει εκτός αγοράς πολλούς από τους «μεσάζοντες» που δημιουργούσαν υπηρεσίες.
// Αυτοί οι μεσάζοντες ήταν η μόνη ελπίδα για τις δισκογραφικές να δημιουργηθεί ένα αντίπαλον δέος, όμως η Apple τράβηξε το χαλί κάτω από τα πόδια τους.
// Η στάση της Apple είναι αντιδεοντολογική και εξετάζεται από το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης αν είναι και παράνομη. Σίγουρα όμως δεν είναι ηθική, καθώς επιθυμεί να έχει μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της δισκογραφίας χωρίς να συμμετέχει καθόλου στο ρίσκο που έχουν οι εταιρείες για να δημιουργήσουν νέους καλλιτέχνες.
// Τα νέα δεδομένα ανατρέπουν τελείως τα πλάνα του Spotify, καθώς δύσκολα μπορεί μια τέτοια πλατφόρμα να λειτουργήσει αποκλεισμένη από τις συσκευές της Apple.
// Όποιος επιλέξει να αυξήσει τις τιμές του για να διατηρήσει την κερδοφορία θα βγει τελικά πολύ πιο ακριβός προς τον καταναλωτή σε σχέση με το iTunes store.
// Με δεδομένο ότι οι υπόλοιπες ψηφιακές υπηρεσίες δεν αποδίδουν ιδιαίτερα οφέλη για τις δισκογραφικές, οι εταιρείες θα στραφούν με ακόμα μεγαλύτερη προσοχή στη στήριξη του παραδοσιακού λιανεμπορίου.
// Αυτό ασφαλώς δεν είναι μακροπρόθεσμη λύση. Οι εταιρείες καλούνται τελικά να επιλέξουν κάτι το οποίο λανθασμένα όλα αυτά τα χρόνια μπλόκαραν: την εύλογη αμοιβή από τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, με αντάλλαγμα πρόσβαση στη μουσική χωρίς περιορισμούς.
// Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι ο έλεγχός τους θα εξαφανισθεί, όμως ταυτόχρονα θα μπορέσουν να επικεντρωθούν σε αυτό που θα έπρεπε να κάνουν: καλές μουσικές παραγωγές.
// Φτωχότερη συναυλιακά θα είναι η φετινή καλοκαιρινή περίοδος, καθώς οι χορηγοί έχουν εξαφανιστεί και οι θεατές λιγοστεύουν λόγω οικονομικών προβλημάτων. Μεγαλύτερο φαίνεται να είναι το πλήγμα για τους έλληνες καλλιτέχνες, καθώς οι δήμοι αδυνατούν να διαθέσουν οποιοδήποτε ποσόν για τη διοργάνωση εκδηλώσεων, κάτι που σημαίνει ότι όποιος επιθυμεί να κάνει συναυλίες θα πρέπει να αναλάβει το μεγαλύτερο μέρος του ρίσκου μόνος του.
// Αυτό δημιουργεί ταυτόχρονα κάποιες ευκαιρίες για μικρότερες κινήσεις. Ραδιοφωνικοί σταθμοί, οι οποίοι έχουν επίσης πληγεί από την κρίση, σε συνεργασία με χώρους εκδηλώσεων, πειραματίζονται διοργανώνοντας σε τακτική βάση καλλιτεχνικές βραδιές με φθηνό εισιτήριο, κάτι που στις περισσότερες περιπτώσεις φαίνεται να έχει επιτυχία.
// Την ίδια στιγμή η κρίση έχει οδηγήσει για μια ακόμη φορά τους επιχειρηματίες πίσω από τις μεγάλες κυριακάτικες σε διαπραγματεύσεις για το αν θα μειώσουν τις ακριβές ενθέσεις. Και όλοι αναμένουν ποιος θα σπάσει πρώτος τη συμφωνία.


Σχολιάστε εδώ