23% κάτω οι κυκλοφορίες με προσφορές!

Τη μεγαλύτερη μάλιστα πτώση παρουσιάζουν οι κυριακάτικες εφημερίδες με τις προσφορές. Και η εξήγηση είναι ότι εκεί που αγόραζε ο πολίτης 2 και 3 εφημερίδες, ανάλογα με το CD ή το DVD που έδιναν, τώρα ή παίρνει μία ή καμία, ενώ αντίθετα η μείωση στις εφημερίδες που δεν έχουν μπει στην εύκολη λύση «αγοράς» αναγνωστών με δώρα, αλλά έχουν μείνει στα απλά φύλλα χωρίς DVD και CD, είναι πολύ μικρότερη, σχεδόν στο 1/4. Και αυτό καταγράφεται από τα στοιχεία των Πρακτορείων Διανομής.
Συγκεκριμένα η πτώση των κυκλοφοριών των κυριακάτικων εφημερίδων στο τρίμηνο Νοεμβρίου, Δεκεμβρίου και Ιανουαρίου είναι 23% στις εφημερίδες με προσφορές και μόνο 5% στις εφημερίδες χωρίς, τις απλές.
Για τον Ιανουάριο η συνολική μείωση των κυκλοφοριών (ημερήσιων και κυριακάτικων) είναι πάνω από 20%, με των περιοδικών λίγο μεγαλύτερη, κατά 1 με 2%.
Το συμπέρασμα είναι ότι οι εφημερίδες χωρίς προσφορές κερδίζουν ουσιαστικά φύλλα. Κι αυτό θα πρέπει να προβληματίσει τους εκδότες των μεγάλων εφημερίδων που «πουλάνε» DVD και CD και όχι δημοσιογραφική ύλη. Τουλάχιστον ας μειώσουν την τιμή των 4 ευρώ (με τις προσφορές) δεδομένου μάλιστα ότι πολλά από τα CD που προσφέρουν είναι από επιστροφές και τα ανακυκλώνουν με άλλη συσκευασία, αλλάζοντας τίτλους!
Και μια ακόμη σημαντική διαπίστωση: Η επαρχία πάει καλύτερα. Και η εξήγηση είναι ότι εκεί η διανομή είναι καλύτερη και οι εφημεριδοπώλες κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Που σημαίνει ότι υπάρχει πρόβλημα σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη… Κι αυτό είναι θέμα που πρέπει να το δουν οι εκδότες, με στόχο την αναδιοργάνωση και έναν άλλο έλεγχο, σε συνεργασία με τους εφημεριδοπώλες.
Η κρίση κτυπάει και τα περίπτερα
Η οικονομική κρίση έχει κτυπήσει άγρια και τα περίπτερα. Είναι τέτοια η μείωση της δουλειάς τους, που πλέον αδυνατούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους. Μέχρι του σημείου να δυσκολεύονται ακόμα και να καταβάλλουν στα πρακτορεία ολόκληρο το αντίτιμο από την πώληση εφημερίδων.


Σχολιάστε εδώ