Δώστε λογαριασμό πού πάνε τα διόδια

ΠΟΤΕ μέχρι σήμερα, καμία κυβέρνηση, και η σημερινή και όλες οι προηγούμενες, δεν έχει δώσει λογαριασμό για το ποιες είναι οι εισπράξεις από τα διόδια κάθε χρόνο και απ’ αυτές πόσα πάνε στο Δημόσιο, προς απόσβεση-πληρωμή των κεφαλαίων που έχει διαθέσει ο εργολάβος για την κατασκευή των έργων, που έχουν γίνει με σύμβαση τύπου ΣΔΙΤ, συμμετοχή δηλαδή δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

Πόσα δηλαδή εισπράττονται κάθε χρόνο από την Αττική Οδό, πόσα από Αθήνα – Θεσσαλονίκη, πόσα από Εγνατία, πόσα για Αθήνα – Πάτρα, Αθήνα – Τρίπολη κ.λπ.

Λογαριασμό αναλυτικό τι χρεώνει ο εργολάβος – καταναλωτής (κοινοπραξία) ως έξοδα και ποιο είναι το κέρδος από τα λεφτά που πληρώνει ο κόσμος (πλούσιος και φτωχός το ίδιο).

Ποτέ κανένας υπουργός Οικονομικών δεν έχει κάνει το αυτονόητο, αυτό που υποχρεώνεται από τον νόμο, αλλά και από την επιταγή για διαφάνεια, να δώσει στη δημοσιότητα τον λογαριασμό, που δικαιούται άλλωστε να γνωρίζει το κορόιδο που πάντα πληρώνει, ο ελληνικός λαός.

Να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν διαφωνούμε με την επιβολή διοδίων, προκειμένου να έχουμε καλούς δρόμους, ασφαλείς, όπου δεν κινδυνεύεις να σκοτωθείς και που συντομεύουν τον χρόνο της διαδρομής και έχεις ωφέλεια ξοδεύοντας λιγότερα καύσιμα και περιορίζεται η ταλαιπωρία.

Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι η άλλη πλευρά, το κράτος και οι μεγαλοεργολάβοι, είναι ΑΣΥΔΟΤΗ.

Και μπορούν να επιβάλλουν ΛΗΣΤΡΙΚΕΣ τιμές διοδίων. Χωρίς καν ΠΟΤΕ να εξηγούν τους λόγους αύξησης.

Λειτουργούν με την τακτική το «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» και μέσα τα κεφάλια όλοι. Δεν επιτρέπεται σε κανέναν να διαμαρτυρηθεί.

Όταν μάλιστα και οι συμβάσεις παραχώρησης, όπως της Αττικής Οδού, είναι αποδεδειγμένα, όπως επανειλημμένα με στοιχεία το «ΠΑΡΟΝ» έχει τεκμηριώσει, ΛΗΣΤΡΙΚΕΣ. Το Δημόσιο παίρνει το ποσοστό του επί των καθαρών κερδών και όχι επί των ακαθάριστων, όπως ισχύει σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Λογαριασμό λοιπόν εδώ και τώρα (όπως έλεγε και ο πατέρας σας), κύριε πρωθυπουργέ, λογαριασμό, κύριε υπουργέ Υποδομών…

Τι έχουν εισπράξει όλα αυτά τα χρόνια οι «νταβατζήδες», πόσα «έξοδα» έχουν εμφανίσει και πόσα πάνε στις τσέπες του Δημοσίου, που, σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουμε, είναι ΨΙΧΟΥΛΑ.

Θησαυρίζουν οι εργολάβοι (όπως γίνεται παγίως) και το κράτος χρεοκοπεί…

Πού βρίσκεται, κύριε Τέντε,

η έρευνα της Δικαιοσύνης;

Πριν αποχωρήσει, λόγω συμπλήρωσης του ορίου ηλικίας, ο τότε Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου κ. Γ. Σανιδάς, έπειτα από δημοσίευμα της εφημερίδας μας, επί κυβέρνησης Καραμανλή, με το θέμα αυτό που γράφουμε και σήμερα, δηλαδή πού πάνε οι εισπράξεις από την Αττική Οδό και πόσα χρήματα καταλήγουν στο δημόσιο ταμείο, είχε διατάξει προκαταρκτική έρευνα.

Και όπως μάθαμε, έπεσε πανικός και στο γραφείο του παντοδύναμου υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γιώργου Σουφλιά και έγινε χαμός στο γραφείο της Κοινοπραξίας (του Ομίλου Μπόμπολα ουσιαστικά).

Παρότι έχουν περάσει τρία και παραπάνω χρόνια από τότε, κανένας δεν έμαθε πού βρίσκεται εκείνη η έρευνα. Αν κατέληξε κάπου ή έχει… αραχνιάσει σε κανένα συρτάρι.

Ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, κ. Τέντες, μήπως πρέπει να ρίξει μια ματιά; Γιατί είναι πολύ πιθανό κάποιοι να έχουν βάλει το χεράκι τους… Όπως συμβαίνει πάντα με τους επώνυμους. Που απολαύουν ειδικής ασυλίας, ισχυρότερης απ’ αυτήν που έχουν οι βουλευτές και οι υπουργοί.

Βουβαμάρα και από τους βουλευτές

Δεν είναι καθόλου τυχαίο εξάλλου ότι ποτέ μέχρι σήμερα κανένα κόμμα, κανένας βουλευτής απ’ όλες τις πτέρυγες της Βουλής, δεν ΤΟΛΜΗΣΕ να ζητήσει με επερώτηση ή μια απλή ερώτηση την κατάθεση από τον υπουργό Οικονομικών όλων των οικονομικών στοιχείων της εκμετάλλευσης της Αττικής Οδού και των άλλων εθνικών οδών όπου καταβάλλονται διόδια, τι χρεώνει ο κατασκευαστής και πόσα χρήματα εισπράττει κάθε χρόνο το κράτος, όπως και τι προβλέπουν οι συμβάσεις…

Αν αδικούμε τους βουλευτές και τα κόμματα, ιδού πεδίο δόξης λαμπρόν. Να καταθέσουν αύριο μια επίκαιρη επερώτηση, καλώντας τον υπουργό Οικονομικών να καταθέσει στη Βουλή τους λογαριασμούς. Για να ξέρει ο πολίτης πού πάνε τα λεφτά του. Και πόσα χρόνια θα έχουν τις χρυσοφόρες κότες οι «νταβατζήδες».


Σχολιάστε εδώ