Διγλωσσία της ΝΔ

Διαβάζοντας κανείς την ερώτηση του υπεύθυνου για τα θέματα θαλασσίων υποθέσεων της ΝΔ Γ. Πλακιωτάκη, στην οποία εκφράζει τις… ανησυχίες του μήπως η κινεζική πλευρά άρει το ενδιαφέρον της για το Θριάσιο Πεδίο, επειδή δεν θα έχει η COSCO την αποκλειστικότητα του λιμανιού του Πειραιά, μένει με την απορία εάν ο πραγματικός σκοπός της πολιτικής της ΝΔ, με την παραχώρηση μέρους του ΣΕΜΠΟ ΟΛΠ, ήταν η απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών στο μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι της χώρας με τη λειτουργία 2 παρόχων λιμενικών υπηρεσιών, όπως τότε εξαγγέλθηκε, ή η αντικατάσταση του μέχρι τότε μονοπωλίου του ΟΛΠ με αντίστοιχο μονοπώλιο της COSCO.
Δεν θα μπορούσε να εξηγηθεί διαφορετικά ότι στην ερώτησή του ο βουλευτής της ΝΔ αναφέρεται σε δυσαρέσκεια της COSCO από την πιθανολογούμενη σύναψη σύμβασης εξυπηρέτησης φορτίου από τον ΟΛΠ με μεγάλη ναυτιλιακή εταιρεία (προφανώς την
MSC), αφού το φορτίο που διακινούσε αυτή μέσω Πειραιώς ήταν δήθεν το βασικό κίνητρό της για την ολοκλήρωση της σύμβασης παραχώρησης.
Είναι ποτέ δυνατόν να πιστέψει κανείς ότι ο όγκος φορτίου (500.000 κοντέινερ) που διακινούσε συμβατικά η MSC, και που αντιστοιχούσε στο 13% της δυναμικότητας του υπό κατασκευή από την COSCO λιμένος (3.700.000 κοντέινερ), αποτέλεσε βασικό κίνητρο για τη σύναψη μιας τριακονταπενταετούς σύμβασης δέσμευσης; Και μάλιστα τη στιγμή που η συμβατική υποχρέωση για τη διακίνηση του φορτίου έληγε τον Ιούλιο του 2012 και η σύμβαση αυτή είχε δεδομένους όρους που αναφέρονταν σε λόγους αζήμιας καταγγελίας από την πλευρά της MSC, ο σοβαρότερος των οποίων ήταν αυτή καθαυτή η πιθανή παραχώρηση της διαχείρισης λιμενικών υπηρεσιών από τρίτους εκτός του ΟΛΠ, παρόχους υπηρεσιών.
Μήπως η ερώτηση-στήριξη της ΝΔ προς την κινεζική πλευρά υποκρύπτει προφορικές δεσμεύσεις της τότε πολιτικής ηγεσίας, αφού συμβατικές δεν ήταν δυνατές λόγω του ότι θα κρίνονταν ως αντίθετες με το ισχύον περί ανταγωνισμού δίκαιο, περί μη ενεργού ανταγωνισμού από την ΟΛΠ ΑΕ στο υπό δημιουργία λιμάνι των δύο παρόχων;
Έχει αντιληφθεί η ΝΔ ότι μια τέτοια δέσμευση θα οδηγούσε την προβλήτα 1 σε οικονομικό μαρασμό και έμμεσο αποκλεισμό της από την αγορά παροχής λιμενικών υπηρεσιών με συνέπεια να τη μονοπωλήσει η ΣΕΠ (COSCO);
Με ενδιαφέρον θα δούμε τη συνέχεια…


Σχολιάστε εδώ