ΤΕΤΑΡΤΟΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΣΕ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ!

Επειδή υπάρχει άγνοια στον περισσότερο κόσμο, τι θα αλλάξει προς το καλύτερο με το άνοιγμα του επαγγέλματος του μηχανικού, ρωτήσαμε ποια είναι η αλήθεια πηγές του ΤΕΕ, του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, και η απάντηση τους είναι:
«Στην Ελλάδα η πρόσβαση στο επάγγελμα του μηχανικού ακολουθεί το εθνικό και το κοινοτικό δίκαιο και ως εκ τούτου είναι ανοιχτή και ελεύθερη σε όποιον έχει λάβει το απαιτούμενο δίπλωμα σπουδών και επιτύχει στις σχετικές εξετάσεις και δεν τελεί υπό διακρίσεις λόγω ιθαγένειας, φύλου κ.λπ. Ο αριθμός των αδειών επαγγέλματος είναι απεριόριστος και κατ’ έτος χορηγούνται πολυάριθμες άδειες. Το ποσοστό επιτυχίας στις σχετικές εξετάσεις είναι μεγάλο. Από τους κατ’ έτος εγγραφόμενους στο ΤΕΕ, ποσοστό 35% έχει σπουδάσει σε σχολές του εξωτερικού.
Από τα υφιστάμενα στοιχεία, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, προκύπτει ότι η Ελλάδα έχει τον τέταρτο αριθμητικά πληθυσμό σε μηχανικούς (μετά το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία και την Ιταλία) και την τέταρτη θέση όσον αφορά το ποσοστό των μηχανικών στον πληθυσμό της χώρας (μετά την Ελβετία, τη Φινλανδία και τη Σουηδία).
Δεν φαίνεται να προκύπτει από τα δεδομένα ότι είναι κλειστό το επάγγελμα του μηχανικού στην Ελλάδα ή τουλάχιστον είναι πολύ περισσότερο ανοικτό από τη συντριπτική πλειοψηφία των κοινοτικών κρατών».
Ως προς τις αμοιβές, μας είπαν ότι:
«Στη Γερμανία για μια κατοικία εμβαδού 100 τ.μ. με κόστος κατασκευής 250.000 ευρώ, η ολική αμοιβή μηχανικού (μελέτη – επίβλεψη) κυμαίνεται από 29.018 ευρώ έως 25.610 ευρώ (11,6% έως 14,3% του κόστος κατασκευής), ενώ το κόστος για τη μελέτη μόνο ανέρχεται σε 7.478 ευρώ (3% του κόστους κατασκευής). Στην Ελλάδα το αντίστοιχο κόστος, όπως υπολογίζεται με τις ελάχιστες νόμιμες αμοιβές, είναι 4.767,101 ευρώ (1,91% του κόστους κατασκευής)».
Για το ποιες θα είναι οι επιπτώσεις από την κατάργηση της ελάχιστης αμοιβής η απάντηση είναι ότι:
Με δεδομένο ότι κάθε χρόνο ο αριθμός των διπλωματούχων μηχανικών αυξάνεται κατά 3.500, είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει ένας απίστευτος ανταγωνισμός επιβίωσης για τους διπλωματούχους μηχανικούς, ο οποίος, εάν καταργηθούν οι ελάχιστες αμοιβές, θα είναι αθέμιτος, με δραματικές επιπτώσεις σε διάφορους τομείς.
Και το τελικό συμπέρασμα των στελεχών του ΤΕΕ είναι ότι αν η Πολιτεία ανοίξει το επάγγελμα του μηχανικού, τότε η κοινή λογική και ο χρόνος θα δώσουν την απάντηση στο ερώτημα «ποιον εξυπηρετεί;», καθώς τόσο το κράτος όσο και η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών χάνουν.


Σχολιάστε εδώ