ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΕΝΟΣ ΕΦΤΑΣΕ Ο «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ»
Πράγματι, το ερώτημα που θέτουν οι έλληνες πολίτες είναι απόλυτα εύλογο:
Πώς ένα πανάκριβο, ολοκαίνουργο και υπερσύγχρονο υποβρύχιο που κόστισε 500 εκατομμύρια ευρώ, το οποίο πέρασε με επιτυχία όλες τις δοκιμές στη Γερμανία και μάλιστα με ακραίες καιρικές συνθήκες και πιστοποιήθηκε ως άκρως αξιόπλοο και πλήρως επιχειρησιακό, να χρήζει επισκευών, έστω και μικρής έκτασης, έπειτα από ένα μη επιχειρησιακό ταξίδι χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις; Σίγουρα η κυβέρνηση πρέπει να διερευνήσει σε βάθος το συμβάν και να δώσει πειστικές απαντήσεις, όπως ορθώς ζητά και η αξιωματική αντιπολίτευση.Επί της ουσίας τώρα, οι πληροφορίες της στήλης επιβεβαιώνουν ότι οι ζημιές που υπέστη ο «Παπανικολής» κατά το ταξίδι της επιστροφής είναι συνηθισμένες για ακραίες καιρικές συνθήκες, αλλά τα υποβρύχια, όπως όλοι γνωρίζουν, όταν οι συνθήκες στην επιφάνεια είναι ακραίες, καταδύονται και…. γλιτώνουν.
Παλιοί αξιωματικοί των υποβρυχίων είχαν την απορία γιατί ο «Παπανικολής» δεν καταδύθηκε όταν έπεσε στη μεγάλη θαλασσοταραχή και προτιμήθηκε να παραμείνει στην επιφάνεια παλεύοντας με τη μανιασμένη θάλασσα. Μήπως ο κυβερνήτης φοβόταν κάτι;
Μαθαίνουμε επίσης ότι υπάρχουν και άλλα προβλήματα στο υποβρύχιο -τα οποία δεν έχουν σχέση με τη θαλασσοταραχή- τα οποία όμως καλύπτονται από την εγγύηση και θα αποκατασταθούν.
Είναι λογικό, λένε οι γνωρίζοντες, να «βγαίνουν» προβλήματα σε νεοπαραληφθείσες μονάδες, αρκεί να επισκευάζονται αμέσως από την κατασκευάστρια εταιρεία και να μην είναι ιδιαίτερα σημαντικά.
Ας ελπίσουμε ότι δεν θα χρειαστεί να ασχοληθούμε ξανά με τα προβλήματα του «Παπανικολής», μικρά ή μεγάλα, και η νέα αυτή μονάδα, που εντάχθηκε την περασμένη Τετάρτη και επίσημα στη δύναμη του Στόλου μας, να μπορέσει να αφοσιωθεί απερίσπαστη στα επιχειρησιακά της έργα.