MUSIC+ MEDIA
// Ανεβάζει τους τόνους αντιπαράθεσης με όλη την αγορά η Universal, δείχνοντας η πλέον αποφασισμένη δισκογραφική εταιρεία να υπερασπιστεί τα δισκογραφικά της δικαιώματα.
// Η δισκογραφική δείχνει διάθεση συνεργασίας όταν υπάρχει συνεννόηση, όμως φαίνεται πλέον να έχει εξαντληθεί η υπομονή στις περιπτώσεις στις οποίες είτε συμβαίνει κάτι ηθελημένα, είτε όταν κάποιοι προκλητικά θεωρούν ότι δεν θα έπρεπε να πληρώνουν οτιδήποτε για τη χρήση ρεπερτορίου.
// Η μεγαλύτερη αντιπαράθεση είναι πλέον με το Mega. Όπως είχαμε γράψει πρόσφατα, ξεκίνησε με τη χρήση ρεπερτορίου της Lady Gaga στο Just the two of us, για το οποίο το κανάλι δεν είχε λάβει οποιαδήποτε άδεια.
// Υπάρχει όμως μια επιπλέον υπόθεση η οποία έχει ανακύψει, και η οποία μπορεί να προκαλέσει αλυσιδωτές αντιδράσεις σε όλη την αγορά. Η Universal, με αγωγή ύψους δύο εκατομμυρίων ευρώ, ζητά από το Mega αποζημίωση για το ότι χωρίς καμία άδεια διέθεσε επεισόδια τηλεοπτικών σειρών που περιείχαν ρεπερτόριό της για αναπαραγωγή σε dvd και διάθεσή τους σε έντυπα.
// Η θέση της Universal είναι ότι η εταιρεία παραγωγής των σίριαλ, και το κανάλι με τη σειρά του, είχαν εξασφαλίσει άδειες για να συμπεριλάβουν ρεπερτόριο της δισκογραφικής σε τηλεοπτική μετάδοση των σειρών, όχι σε άλλου είδους εκμετάλλευση.
// Η εξέλιξη μιας τέτοιας υπόθεσης μπορεί να προκαλέσει ατελείωτα προβλήματα για όσα τηλεοπτικά κανάλια ακολούθησαν μια τέτοια πρακτική, διότι στα δισκογραφικά δικαιώματα θα πρέπει να θεωρούμε δεδομένο ότι αν δικαιωθεί η Universal θα διεκδικήσουν και οι υπόλοιπες εταιρείες δικαιώματα, με ενδεχόμενο ακόμα και να τριπλασιασεί το τίμημα που πρέπει να καταβληθεί.
// Τυχόν δικαίωση όμως της δισκογραφικής θα επαναφέρει στο προσκήνιο διεκδικήσεις και άλλων συντελεστών των σειρών, από σεναριογράφους και ηθοποιούς μέχρι και σκηνοθέτες, οι οποίοι κατά καιρούς έχουν επικαλεστεί ότι έχουν αμειφθεί για συγκεκριμένη εκμετάλλευση-τηλεοπτική προβολή. Θυμίζουμε ότι πριν από μερικά χρόνια ηθοποιός είχε στραφεί εναντίων του Antenna, ζητώντας αποζημίωση για το γεγονός ότι ο σταθμός πωλούσε τα προγράμματα στα οποία συμμετείχε και σε άλλες χώρες.
// Η ΑΕΠΙ αποτελεί ίσως την πιο οργανωμένη περίπτωση ιδιωτικού εισπρακτικού οργανισμού στη χώρα μας. Μπορεί διάφορα μέλη της να την έχουν κατηγορήσει κατά καιρούς ότι η απόδοση που κάνει δεν είναι ξεκάθαρη, όμως δεν κατάφεραν ποτέ να αποδείξουν κάτι τέτοιο.
// Υπάρχει ένα δεδομένο – ότι αν η ΑΕΠΙ ήταν οργανωμένη με τον τρόπο που είναι άλλοι οργανισμοί, οι εισπράξεις και διανομές δικαιωμάτων θα ήταν ελάχιστες. Σ’ όλο αυτό το πλαίσιο όμως υπάρχουν πρακτικές οι οποίες δυσφημούν το υπόλοιπο έργο της εταιρείας, με πλέον χαρακτηριστική το συνεχιζόμενο «κυνήγι» sites γιατί συμπεριλαμβάνουν μουσική.
// Η ΑΕΠΙ γνωρίζει πολύ καλά τον νόμο για να εμφανίζεται να ζητάει χρήματα από κάποιο blog επειδή έχει ενθέσει ένα video του YouTube. Γιατί λοιπόν ενώ γνωρίζει ότι πρέπει να ζητήσει από την Google χρήματα (εφόσον αυτή μεταδίδει τη μουσική), προσπαθεί να αποσπάσει με απειλές αμοιβή από έναν αδαή διαχειριστή μιας σελίδας;
// Τι όφελος μπορεί να έχει ένας οργανισμός σαν την ΑΕΠΙ ακολουθώντας μια πρακτική που είτε τη χαρακτηρίζει μη ενημερωμένη για το τι συμβαίνει στο internet σήμερα, είτε ότι προσπαθεί να εισπράξει χρήματα που δεν δικαιούται από ανθρώπους που δεν τα οφείλουν;