Τηλεοπτικός τουρισμός από το Mega
Ο τηλεοπτικός τουρισμός έχει απόδοση και το «Νησί» αποτελεί το ιδανικό παράδειγμα αυτής της λειτουργίας. Κάθε μέρα περίπου 5.000 ευρώ από τα εισιτήρια των επισκεπτών στη Σπιναλόγκα πηγαίνουν απευθείας στα ταμεία του κράτους. Ταυτόχρονα, η τοπική κοινωνία του Αγίου Νικολάου έχει τουρισμό ακόμη και αυτήν την εποχή, χωρίς να λείπουν και οι περιπτώσεις του εισιτηρίου των 10 ευρώ για τη μεταφορά στο νησί, για μια δεκάλεπτη θαλάσσια διαδρομή. Το Mega ανέδειξε τη Σπιναλόγκα, αλλά τώρα αδυνατεί να σηκώσει το κόστος του προγράμματος, ενώ υπάρχει κίνδυνος, αν δεν βρεθεί δεύτερος φύλακας, να διακοπεί η πρόσβαση στο νησί! Το υπουργείο Πολιτισμού ζητάει από την τοπική κοινωνία να πληρώσει για τον δεύτερο φύλακα, αλλά ο δήμος απαντάει πως δεν έχει αντισταθμιστικά οφέλη από τη λειτουργία του μνημείου. Καμία από τις δύο πλευρές δεν έχει σκεφτεί πώς θα αξιοποιήσει το «θείο δώρο» που προσέφερε το Mega, αφού μέχρι τώρα δεν υπάρχουν ούτε οι υποδομές για να αντιμετωπιστεί ο όγκος του τουρισμού ούτε οι υπόλοιπες προϋποθέσεις για να διατηρηθεί η επισκεψιμότητα όταν σταματήσει η προβολή της σειράς.