Δεν υπάρχει «Νησί» σωτηρίας στο ναυάγιο της διαφήμισης

Το κανάλι, που επένδυσε σε πλήρες τηλεοπτικό πρόγραμμα αυτήν τη σεζόν και κατάφερε να αντιστρέψει το εις βάρος του κλίμα, είναι αναγκασμένο να προχωρήσει σε νέες δραστικές περικοπές στην ψυχαγωγία έως και 40%! Την εξήγηση έδωσε ο διευθυντής προγράμματος του καναλιού Πέτρος Μπούτος, που είπε ότι η τηλεόραση επιστρέφει χρόνια πίσω και θυμίζει την τηλεόραση του 2000 και του 2002. Το Mega παρά την επιτυχία του, όπως όλα δείχνουν, θα κάνει και τις μεγαλύτερες περικοπές στο πρόγραμμα. Η αιτία εξηγείται εύκολα με τα στοιχεία της διαφημιστικής απορρόφησης, καθώς το Mega, παρά τη μεγάλη του άνοδο στην τηλεθέαση, παρουσιάζει, μαζί με το Star, τη μεγαλύτερη απώλεια διαφημιστικών εσόδων. Σε αντίθεση με τον Alpha, που καταγράφει μικρότερη απώλεια εσόδων και αύξηση του μεριδίου του στη διαφημιστική αγορά, παρά τα πολύ άσχημα ποσοστά τηλεθέασης. Για το εννιάμηνο του 2010 το Mega φέρεται να έχασε περίπου 23 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με το εννιάμηνο του 2009, ενώ το ποσοστό του στην αγορά έπεσε από το 31,2% στο 29,4%. Ο ΑΝΤ1, αντιθέτως, αύξησε τα έσοδά του από τη διαφήμιση κατά 7 εκατ. ευρώ, το ίδιο και το μερίδιό του στη διαφημιστική αγορά, που είναι πλέον 25,4%.
Ο Alpha φαίνεται να χάνει σε σχέση με πέρυσι 3,5 εκατ. ευρώ, αλλά αυξάνει το μερίδιό του στη διαφήμιση στο 15,7%. Μεγάλη καταγράφεται η πτώση στο Star. Το κανάλι μείωσε το μερίδιό του στη διαφημιστική αγορά στο 13,5% και έχασε 22,3 εκατ. ευρώ! Κερδισμένη επίσης σε έσοδα και μερίδιο είναι η ΝΕΤ, που πήρε το δεκάμηνο 19,6 εκατ. ευρώ και αύξησε το ποσοστό της στο 4,6% από 3,4% του περασμένου δεκαμήνου.
Τα παραπάνω στοιχεία αποτυπώνουν με σαφήνεια γιατί το Mega είναι ο μεγάλος χαμένος της φετινής τηλεοπτικής σεζόν. Αυτό και το Star έχουν επιτυχίες στα ποσοστά τηλεθέασης, κάτι που δεν έχει αντίκρισμα όμως στα έσοδά τους. Με δεδομένη τη μεγάλη απώλεια διαφημιστικών εσόδων, στο δεύτερο μισό της τηλεοπτικής σεζόν δεν προβλέπεται η ένταξη νέων προγραμμάτων, τα περισσότερα από τα οποία είχαν ήδη εξαγγελθεί, κάτι που ισχύει τόσο για το Mega όσο και για τον ΑΝΤ1. Το κανάλι της Μεσογείων θα βάλει στο συρτάρι νέες εκπομπές, όπως το ριάλιτι «uMan», αλλά και τις ελληνικές σειρές που είχε παραγγείλει, ενώ ο ΑΝΤ1 προβληματίζεται για το αν θα βγάλει στον αέρα το ακριβό μουσικό σόου «Ελλάδα έχεις ταλέντο».
Τα κενά στο πρόγραμμα θα καλυφθούν με επαναλήψεις και ορισμένες ξένες σειρές που δεν κοστίζουν ακριβά. Το Mega επιβεβαίωσε επίσης ότι μειώθηκαν οι μισθοί άνω της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας από 3% έως και 15%, ενώ σχεδιάζεται και επαναδιαπραγμάτευση των συμβολαίων με ξένα στούντιο.


Σχολιάστε εδώ