Αρχιεπίσκοπος: Σιωπή, γιατί αλλιώς θα παρέμβει το πεζοδρόμιο!
Βέβαια ο Αρχιεπίσκοπος αποφεύγει να διευκρινίσει τι εννοεί όταν λέει να «μείνουμε ενωμένοι». Να δέχεται ο συνταξιούχος τις περικοπές της σύνταξής του των 400 ευρώ, ο χαμηλόμισθος του μισθού του, ο εργαζόμενος να χάνει τη δουλειά του, ο καταστηματάρχης να κλείνει το μαγαζί του, τα λουκέτα να αυξάνονται, οι άνεργοι να πολλαπλασιάζονται και οι τιμές να παίρνουν τα ύψη και να μην αντιδρά κανείς, χάριν της…
ενότητας να υπάρχει η σιγή του νεκροταφείου; Που σημαίνει πάρε κι άλλα μέτρα…
Καλά, δεν βλέπει ο κ. Ιερώνυμος τις ουρές που μεγαλώνουν στα συσσίτια, δεν μαθαίνει ότι πολλοί δεν έχουν πλέον να πληρώσουν τον λογαριασμό της ΔΕΗ;
Και ενωμένοι ποιοι; Των βορείων προαστίων και του Περάματος; Οι εφοπλιστές και ο μεροκαματιάρης;
Και τι είναι το πεζοδρόμιο, Μακαριώτατε; Τόσο κακό; Και ποιος σπρώχνει στο πεζοδρόμιο; Πόσες φορές εξαιτίας διαδηλώσεων δεν ακυρώθηκαν από κυβερνήσεις αντιλαϊκά μέτρα; Ακόμη και με κινητοποιήσεις της Εκκλησίας, που είχαν γίνει επί προκατόχων σας και ο νόμος Τρίτση δεν πέρασε, όπως και δεν προχώρησαν υποχωρήσεις στο Μακεδονικό και σε άλλα εθνικά θέματα.
Ενωμένοι ναι, σε μια πολιτική όμως που δίνει ελπίδα και όραμα και πείθει ότι είναι δίκαιη για όλους. Ενωμένοι σε μέτρα που μπορεί ο αδύναμος πρωτίστως, ο μη προνομιούχος, να αντέξει. Και το βλέπετε στις εκκλησίες ότι ακόμη και από τα κεριά τα έσοδα έχουν λιγοστέψει… Έχετε αντιληφθεί τι σημαίνει αυτό;
Η Εκκλησία πρέπει να έχει φωνή, να είναι δίπλα στον λαό. Και ο ηγέτης της πρέπει να είναι μπροστάρης και να μάχεται. Η σιωπή εξυπηρετεί πάντα μόνο την εξουσία. Πολύ περισσότερο όταν βλέπετε, Μακαριώτατε, ότι δεν είναι μόνο η οικονομική κρίση που χτυπάει τον κόσμο, και περισσότερο τα χαμηλά στρώματα. Σήμερα επιχειρείται το ξερίζωμα αξιών και αρχών που κράτησαν ζωντανό τούτο το έθνος, τον Ελληνισμό. Στο στόχαστρο είναι και η Ορθοδοξία.
Στο κλαρί και ο Ιγνάτιος
Ακόμη και ο συνήθως μετριοπαθής Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος (και συνδιεκδικητής του Αρχιεπισκοπικού Θρόνου) εξανέστη με αυτά που συμβαίνουν. Στο κήρυγμά του την περασμένη Κυριακή κατήγγειλε την προσπάθεια να γίνει το κράτος μας άθρησκο και άθεο, αλλά και τον εξοβελισμό της Ιστορίας και των Θρησκευτικών από τα σχολεία. Με τόλμη και θάρρος, προσχωρώντας στους Μητροπολίτες που ήδη έχουν αντιδράσει σ’ αυτές τις μεθοδεύσεις, ο κ. Ιγνάτιος είπε:
«Δυστυχώς, καταβάλλεται, απ’ όλες τις πλευρές, κάθε δυνατή προσπάθεια να μεταβληθεί το κράτος μας σε άθρησκο και άθεο, εξουδετερώνοντας κάθε στοιχείο που σχετίζεται με την παράδοση και την πίστη, ξεκινώντας από την Παιδεία και την εκπαίδευση, φτάνοντας μέχρι την αποκαθήλωση των εικόνων και των εθνικών συμβόλων, που θυμίζουν ότι είμαστε γένος και έθνος χριστιανικό και ορθόδοξο…»
Μας υποδούλωσαν στους δανειστές!
Αντίθετα μ’ εσάς, κύριε Ιερώνυμε, ο Μητροπολίτης Δημητριάδος βάζει τον δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων, τονίζοντας ότι «τα γεγονότα της εποχής μας διαψεύδουν όσους οραματίζονται ένα τέτοιο κράτος (άθρησκο και άθεο), το οποίο ήδη υποδούλωσαν στους δανειστές»!
Και ο Ζακύνθου ξεσηκώθηκε
Στην επιχείρηση κατεδάφισης όλων εκείνων που ενισχύουν την πίστη του λαού μας, με εμφανή τον στόχο να αποδομηθεί η δύναμη επιρροής της θρησκείας μας, αντέδρασε έντονα και ο Μητροπολίτης Ζακύνθου κ. Χρυσόστομος, με άρθρο του στο «Βήμα» της περασμένης Κυριακής.
Αφορμή, όπως γράφει, «η θύελλα εμπρηστικών τίτλων όπως ”Ιερά Εξέταση”, ”Πού αντλεί το δικαίωμα η Εκκλησία (κατά πολλούς το παπαδαριό) να ελέγχει τα βιβλία” και άλλα πολλά», επειδή αποφάσισε η Ιεραρχία να ασχοληθεί με την «απομάκρυνση των θρησκευτικών συμβόλων από διάφορους χώρους (νοσοκομεία, δικαστήρια, σχολεία κ.λπ.) και κυρίως τη δικαιολογημένη καχυποψία γύρω από τη διδασκαλία των Θρησκευτικών από την εκπαίδευση». Ο Μητροπολίτης Ζακύνθου επικαλείται κείμενα του Αντώνη Τρίτση, τον οποίο κανένας δεν μπορεί να κατηγορήσει για θρησκόληπτο.
Αξίζει, προς γνώσιν όλων εκείνων που έχουν αναλάβει το γκρέμισμα του καθετί που στηρίζει τούτο τον τόπο και την ενότητα του Ελληνισμού, να παρατεθούν δύο σημεία μεταξύ των πολλών που έχει πει ο Αντώνης Τρίτσης:
«Η Ορθοδοξία αποτελεί τη γόνιμη στιγμή της συνάντησης -θα έλεγα της κατακλυσμικής συνάντησης- του Χριστιανισμού με τον Ελληνισμό… Δεν υπάρχουν δύο πρότυπα! Ομιλούμε για το ίδιο πρότυπο, ενδεχομένως ιδωμένο από διαφορετικές σκοπιές. Η συνύφανση Ελληνισμού και Χριστιανισμού μέσα από την Ορθοδοξία και η μοναδική
ιστορική συνέχεια και των δύο είναι τέτοιες που δεν επιτρέπουν διάσταση προτύπου».
«… Για την εσωτερική άμυνα του έθνους και για την καλλιέργεια της δύναμης αφομοίωσης αποφασιστικός είναι ο ρόλος της Παιδείας, της Ελληνορθόδοξης Παιδείας του
Έθνους…».
Και αφού επισημαίνει αυτά ο κ. Χρυσόστομος, που θυμίζουμε είχε άγριες κόντρες με τον Χριστόδουλο για επιλογές του, στέλνει το «απειλητικό» μήνυμά του για τη συνέχεια, ότι δεν θα μείνει άφωνος!
«Ως πολίτης, ποιος θα μου αφαιρέσει το δικαίωμα να έχω τη δική μου άποψη; Γιατί εγώ που δίνω διαβεβαίωση ενώπιον του Προέδρου της Δημοκρατίας να φυλάττω το Σύνταγμα και τους νόμους του κράτους δεν μπορώ να καταθέσω τη γνώμη μου; Δεν επιθυμώ και δεν δύναμαι να την επιβάλω. Μπορώ όμως να τη διατυμπανίζω και όποιος θέλει ας την ακούσει. Μήπως υπάρχει αλήθεια κάποιος που παρασύρθηκε και πιστεύει ότι ένας Ιεράρχης που ξεπέρασε τα πενήντα χρόνια στην υπηρεσία του λαού είναι δεύτερης κατηγορίας πολίτης; Λέω, μήπως!»