XΡΗΜΑτιστήριο

Ολοσέλιδη καταχώριση της Mercedes διαφημίζει ότι μπορείς να αποκτήσεις τώρα αμέσως μια C-Class, καταβάλλοντας το ποσό σε 36 δόσεις με 399 ευρώ τον μήνα.

Κοιτάς τα ψιλά γράμματα, και μένεις κάγκελο. Εκεί που είχες αρχίσει να σκέπτεσαι τι είναι 399 ευρώ τον μήνα, όταν θα κυκλοφορείς με Μερσεντάρα και όλοι θα σε ζηλεύουνε.
Οι 36 δόσεις είναι από 399 ευρώ, η… 37η είναι 16.296 ευρώ, και αφού θα έχεις δώσει 6.790 ευρώ προκαταβολή.

Και το επιδόρπιο το αφήνουν στο τέλος. «Η εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα αλλαγής των όρων»…
Κοροϊδία στο τετράγωνο…

Στις αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή δεν υπάγεται και η παραπλάνηση του κοινού; Επομένως ο κ. Γενικός έχει τον λόγο…

***

Με αργά αλλά σταθερά βήματα επετεύχθη ένας ακόμη αφελληνισμός! Στην επικείμενη αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου κεφαλαίου της Geniki Bank δεν θα μπορέσει να συμμετάσχει, λόγω έλλειψης ρευστότητας, το Μετοχικό Ταμείο Στρατού, γεγονός που αναμένεται να «ρίξει» το ποσοστό του κάτω του 1%.

***

>Όσο πιο πολλά χρωστάς, τόσο πιο πολύ σε υπολογίζουν οι πιστωτές σου και εύχονται να είσαι καλά στην υγεία σου για να τους αποπληρώσεις! Ακόμη και σήμερα, παρά τις προσπάθειες της κυβέρνησης να «μας δέσει με το Μνημόνιο», εάν θέλουμε πραγματικά μπορούσε να περικόψουμε μέρος τους χρέους ή να επιμηκύνουμε τον χρόνο αποπληρωμής του, αφού ΕΤΕπ, ΔΝΤ, ΕΚΤ και Κομισιόν εξακολουθούν να έχουν μεγάλη έκθεση σε ελληνικά ομόλογα.

> Οι αναταράξεις συνεχίζονται… τα κενά αέρος εξακολουθούν να κλυδωνίζουν το σκάφος, το οποίο ακολουθεί καθοδική πορεία πρόσκρουσης! Το Χρηματιστήριο Αθηνών καταγράφει μια από τις χειρότερες επιδόσεις ανάμεσα στις ανεπτυγμένες αγορές από την αρχή της χρονιάς, «πληρώνοντας τα σπασμένα» της οικονομικής κρίσης.

> Βαθιά το χέρι στην τσέπη! Ένα μεγάλο μέρος των καλυμμάτων που δίνουν τα εγχώρια πιστωτικά ιδρύματα στην ΕΚΤ είναι εταιρικοί τίτλοι και δάνεια ιδιωτικού τομέα, με αποτέλεσμα όσο βαθαίνει η ύφεση οι τιμές τους να εκτινάσσονται σε νέα ύψη, δημιουργώντας έτσι την ανάγκη πρόσθετων εξασφαλίσεων.

>Αληθεύει ότι για μια ακόμη φορά επιχειρείται κοινό μέτωπο Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου και Ταμείου Παρακαταθηκών Δανείων, προκειμένου να «βγάλουν από τη μέση» το ΤΣΜΕΔΕ που ελέγχει το 42% της Attica Bank;

> Στοχοποιούν τις μικρές συντεχνίες για να αφήσουν ανεπηρέαστες τις μεγάλες! Εκτός των μεσιτών, σε πόσα άλλα «κλειστά» επαγγέλματα υπάρχει άμεσος ή έμμεσος ορισμός κατώτατων αμοιβών υπηρεσιών ή προϊόντων, που αποτελεί από μόνο του κατάφωρη παραβίαση των κανόνων του ανταγωνισμού;

> Δεν είναι λίγες οι διοικήσεις των εγχώριων τραπεζών που προχωρούν σε εξαγορά των προνομιούχων μετοχών τους από το Δημόσιο, όχι γιατί θέλουν να ενισχύσουν τον κρατικό κορβανά, αλλά επειδή έτσι βελτιώνεται ο δείκτης της κεφαλαιακής τους επάρκειας, καθώς το ποσοστό των κοινών μετοχών, που έχουν και δικαίωμα ψήφου, αντιστοιχεί σε καλύτερης ποιότητας κεφάλαια.

> Άλλοι έχουν το όνομα για κακοί, βλέπε αρμόδια επιτροπή του υπουργείου Υποδομών, και «άλλοι κινούν τα νήματα από πίσω», βλέπε κ. Ρέππα! Πόσες από τις κατασκευαστικές εταιρείες που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα αναμένεται είτε να χάσουν τα πτυχία τους, είτε να πέσουν εργοληπτική κατηγορία, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς για δημόσια έργα μεγάλου προϋπολογισμού;

> Δεν είναι μόνο η πώληση του 49%, είναι και η παραχώρηση του μάνατζμεντ! Με το προς πώληση ποσοστό της Εταιρείας Παροχής Αερίου Αττικής που ανήκει κατά 25% στην Αγροτική Τράπεζα, λόγω χρεών της αμερικανικής Duke Energy, και κατά 24% στη Shell, «θέσεις μάχης» έχουν πάρει προ πολλού οι μεγάλοι εγχώριοι και ξένοι παίκτες της αγοράς ενέργειας.

> Αλλάζουν οι καιροί, αλλάζουν οι προτεραιότητες! Τι και αν οι μητρικές τράπεζες έχουν δεσμευτεί ότι θα συνεχίσουν να στηρίζουν τις θυγατρικές τους εξωτερικού, εντούτοις το πρόβλημα ρευστότητας, σε συνδυασμό με τις εκροές καταθέσεων, «έχει βάλει φρένο» στη χρηματοδότηση των δεύτερων με κεφάλαια από τις πρώτες.

> Η οικονομική κρίση αναμένεται να αναγκάσει τον αρμόδιο ευρωπαίο Επίτροπο σε θέματα Ανταγωνισμού να «βάλει πολύ νερό στο κρασί του»! Με «πιλότο» την επικείμενη απόφασή του σχετικά με τη συγχώνευση της Aegean Airlines και της Olympic Air, θα δούμε «κύμα» ανάλογων αιτημάτων-ενεργειών και από άλλες επιχειρήσεις που κατέχουν από κοινού σχεδόν το σύνολο της εγχώριας αγοράς τους.

> Άλλο ένα επικοινωνιακό τέχνασμα, άλλη μια αλλοπρόσαλλη τακτική, άλλη μια παγκόσμια πρωτοτυπία, άλλο ένα πρότζεκτ που θα αποδειχθεί φούσκα! Είναι δυνατόν το κράτος να πληρώνει, όχι για να κάθεται ο άνεργος στο σπίτι, αλλά για να δουλεύει τσάμπα και να παίρνει επίδομα;

> Πρώτες στις εκάστοτε αυξήσεις, τελευταίες και καταϊδρωμένες στις όποιες μειώσεις»! Η σταδιακή αύξηση του διατραπεζικού επιτοκίου Euribor, αν δεν έχει ήδη, αναμένεται να μετακυλιστεί άμεσα από τις τράπεζες στα επιτόκια των δανείων και των καρτών.

> Μια απόφαση της Κομισιόν μπορεί να αλλάξει άρδην τη στρατηγική των εταιρειών! Εξαιτίας της εφαρμογής των διατάξεων της Solvency ΙΙ, «στροφή» προς τα κρατικά ομόλογα των χωρών της Ευρωζώνης αναμένεται να πραγματοποιήσουν οι ασφαλιστικές εταιρείες, αφού για τη διακράτηση αυτών των προϊόντων μηδενίζεται πλέον το ρίσκο πτώχευσης και το spread, ενώ μετράται μόνο ο επιτοκιακός κίνδυνος.

> Έτσι για να ευθυμήσουμε! Επειδή έληξε προ πολλού η χρονική περίοδος που είχε θέσει το υπουργείο Οικονομικών (20 Σεπτεμβρίου), ρωτάμε πόσες από τις Δημόσιες Επιχειρήσεις και τους Οργανισμούς κατήρτισαν τελικά τον οικονομικό τους προϋπολογισμό, την εισηγητική έκθεση τεκμηρίωσης, τους στρατηγικούς στόχους δράσεων και την παρουσίαση των πηγών χρηματοδότησής τους;

> Για αλλού ξεκίνησε και αλλού οι συνθήκες την πάνε! Ο σκοπός της ΕΧΑΕ δεν θα έπρεπε να ήταν η μεγιστοποίηση των κερδών της, αλλά η εξασφάλιση της ανάπτυξης του χώρου. Με «κλειστές τις πόρτες» για τις μικρές ιδιωτικές χρηματιστηριακές εταιρείες και «ανοικτά τα παράθυρα» των τραπεζικών, το μέλλον της κρίνεται αβέβαιο.

> Σε μια εποχή που οι εγχώριες επενδύσεις έχουν «παγώσει», σαν πολύ εύκολα δεν τοποθετούμαστε στις οικονομίες των γειτόνων μας; Οι καθαρές ευκαιρίες, για επενδύσεις στο εξωτερικό από κατοίκους Ελλάδος τον Αύγουστο, έφθασαν τα 142 εκατ. ευρώ, με τις σημαντικότερες να αφορούν: α) 44 εκατ. ευρώ για την εξαγορά από την Εθνική μετοχών της Finans Leasing (Τουρκία) και β) 35 εκατ. ευρώ για την εξαγορά, επίσης από την ΕΤΕ, μετοχών της Stopanska Banka AD (ΠΓΔΜ).

> Από κολπάκια απαλλαγής χρεών – βαρών άλλο τίποτε σε τούτον εδώ τον ευλογημένο τόπο! Υπάρχει άραγε εισηγμένη που με τη διαδικασία της εκκαθάρισης εν λειτουργία αναμένεται να εξαγοραστεί, μέσω τρίτου, από έναν εκ των βασικών της μετόχων;

> Μήπως γι’ αυτό «αποκόπηκε» η αγροτιά από τις καλλιέργειες και «παραμυθιάστηκε» με το «εύκολο χρήμα» των φωτοβολταϊκών; Τι κι αν ο εξ Αθηνών υπουργός της υπαίθρου κ. Σκανδαλίδης δήλωσε αποφασισμένος να δώσει τέλος στην περίοδο των ψεύτικων υποσχέσεων και των ενισχύσεων «κάτω από το τραπέζι», εντούτοις, παρά τις κυβερηντικές διαβεβαιώσεις ότι έχει εγκριθεί ΤΕΜΠΜΕ Αγροτών, αποκαλύπτεται ότι δεν έχει καν κατατεθεί αίτημα συγχρηματοδότησης στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

> Στο «επόμενο τόνο»… θα πρέπει είτε να την επιστρέψουν, είτε να την ανανεώσουν! Το βασικό πρόβλημα του ελληνικού τραπεζικού συστήματος δεν είναι τόσο το ύψος της ρευστότητας που έχει λάβει από την ΕΚΤ, όσο ο χρόνος του δανεισμού της, καθώς τα εγχώρια πιστωτικά ιδρύματα έχουν λάβει 95 δισ. ευρώ για πολύ μικρό διάστημα.

> Και εκεί που όλοι ζούσαν στην παραζάλη της υγιούς αγοράς, τα προβλήματα ξεπετάχτηκαν από παντού, με αποτέλεσμα να τρέχουν και να μη φτάνουν! Την ώρα που οι εντολοδόχοι εισπρακτικές εταιρείες βομβαρδίζουν τους καταναλωτές με τηλεφωνικές οχλήσεις και εξώδικα, οι εντολείς τους τράπεζες βάζουν φραγή σε όσες πιστωτικές κάρτες δεν πληρώνονται.

> Πίσω από τους αριθμούς κρύβονται άνθρωποι! Πόσα από τα εγχώρια πιστωτικά ιδρύματα, που εξετάζουν αυτήν την περίοδο το ενδεχόμενο της συγχώνευσής τους, είναι σε θέση να αντέξουν τόσο το κοινωνικό όσο και το οικονομικό κόστος της αναγκαστικής μαζικής απομάκρυνσης εργαζομένων τους;

> Το ψέμα έχει κοντά ποδάρια, κ. Ανωμερίτη, και με τους εργαζόμενους της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης δεν παίζουν! Αλήθεια, κύριε πρόεδρε, είναι δυνατόν να σας πιστέψουν όταν τους λέτε ότι αμέσως μετά την πλήρη λειτουργία της ΝΑΥΣΟΛΠ ΑΕ θα κληθούν να συμμετάσχουν στο διοικητικό της συμβούλιο; Πώς θα μοιράζονται οι δουλειές; Με τι είδους κριτήρια; Βάσει ποιας λογικής;

> Οι ίδιοι και οι ίδιοι… υποκριτές και Φαρισαίοι! Εκείνοι που μέχρι πρότινος «σόρταραν μανιωδώς» τα ελληνικά ομόλογα, οδηγώντας τη χώρα στα «χέρια» του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, έρχονται σήμερα, πάλι για ίδιον όφελος, να βοηθήσουν στο άνοιγμα της διατραπεζικής.

> Ελλάς… Ελλήνων… εφοπλιστών! Μπορεί η χώρα μας να κατατάσσεται στην κορυφή των παραγγελιών ναυπήγησης νέων πλοίων, ωστόσο μόνο ένας μικρός αριθμός εξ αυτών κατασκευάζεται στην Ελλάδα. Γιατί άραγε;

> Ρυθμίσεις επί ρυθμίσεων απειλούν να στραγγίξουν την αγορά! Η απόφαση της κυβέρνησης να κλείσει μέσα σε ένα τρίμηνο τις εκκρεμότητες ετών προβληματίζει τους ενδιαφερομένους που καλούνται να «βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη».

> Καμιά από τις μεγάλες δυνάμεις του πλανήτη δεν θέλει να έχει ισχυρό νόμισμα! Επειδή η ζήτηση συρρικνώνεται, είτε λόγω της λιτότητας, είτε λόγω της ανεργίας, είτε γιατί τα εισοδήματα των πολιτών είναι χαμηλά, κάθε χώρα προσπαθεί να ενισχύσει τα του οίκου τους με εξαγωγές.

> Το ΑΕΠ μας από το 2003 έως το 2009 αυξήθηκε κατά περίπου 51%, ενώ τα δημόσια έσοδα μόλις κατά 40%! Η διαφορά της αύξησης των δεύτερων σε σχέση με το πρώτο είναι μη ισορροπημένη, επειδή προήλθε κυρίως από την προς τα πάνω αναθεώρηση των στοιχείων και όχι υπό φυσιολογικές προϋποθέσεις.

> Προσέχουν για να έχουν! Οι περισσότεροι συναλλασσόμενοι αποφεύγουν πλέον να λαμβάνουν επιταγές, όχι μόνο επειδή φοβούνται ότι θα μείνουν ακάλυπτες, αλλά και γιατί πολλές τράπεζες δεν τις προεξοφλούν, με αποτέλεσμα να έχουν μετατραπεί σε «βραδυφλεγή βόμβα».

> Τυχαίο; Δεν νομίζουμε! Η κυβέρνηση ΓΑΠ είναι ίσως από τις λίγες που η άνοδός της στην εξουσία όχι μόνο δεν συνοδεύτηκε από ενίσχυση του Γενικού Δείκτη Τιμών αλλά ούτε καν από υπεραπόδοση των μετοχών που ανήκουν στους «πράσινους» επιχειρηματίες. Γιατί άραγε;

> Οι εξαιρέσεις που επιβεβαιώνουν τον κανόνα… της συνδιαλλαγής! Από τη στιγμή που η χορήγηση εταιρικού αυτοκίνητου αναμένεται να φορολογηθεί, σαν να πρόκειται για χρήματα που μπαίνουν στην τσέπη, γιατί από τον έξτρα αυτόν φόρο θα πρέπει να «ξεφύγουν» οι εταιρείες μεταφοράς VIPS προσώπων;

> Οι εποχές αλλάζουν και όσοι δεν προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα… απλώς χάνονται! Η περικοπή των συνδιαλέξεων σταθερής τηλεφωνίας από τις μικρότερες ηλικίες τείνει να εξελιχθεί σε οριστική παύση, καθώς μεγάλη μερίδα του νεανικού καταναλωτικού κοινού στρέφεται αποκλειστικά και μόνο στα πακέτα προσφοράς δωρεάν χρόνου ομιλίας των εταιρειών κινητής.

> Διαφορετική κουλτούρα, άλλη φιλοσοφία! Το αμερικανικό καρτέλ λειτουργεί μέσω της χρηματιστηριακής συμμετοχής σε πολυμετοχικές εταιρείες, ενώ το γερμανικό βασίζεται κυρίως στις βιομηχανίες του που συνεργάζονται στενά μεταξύ τους.

> Είναι θέμα προτεραιοτήτων! Το ΕΣΠΑ θα μπορούσε να αποτελέσει σανίδα σωτηρίας, ωστόσο ζητούμενα παραμένουν: α) το κατά πόσον θα μπορέσουν να ξεπεραστούν σημαντικά γραφειοκρατικά εμπόδια και β) το πώς το ελληνικό Δημόσιο και οι τράπεζες θα μπορέσουν να καταβάλουν τη δική τους συμμετοχή στη χρηματοδότηση των έργων.

***

δΜεγάλη μπουκιά φάε, μεγάλη κουβέντα μη λες… κ. Χρυσοχοΐδη! Δυστυχώς για εσένα το υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας δεν είναι το Προστασίας του Πολίτη, ενώ η οικονομία και οι παρατρεχάμενοί της δεν αστυνομεύονται με λόγια, ούτε με ευχολόγια. Σ’ αυτήν την περίπτωση δεν υπάρχουν κακοποιοί, ούτε τρομοκράτες του κοινού ποινικού δικαίου, αλλά πανίσχυροι παράγοντες, ισχυρά λόμπι, παλαιά τζάκια και μεγάλα συμφέροντα, τα οποία δεν θα κάνουν «εύκολα πίσω», ούτε και θα αλλάξουν τους τιμοκαταλόγους τους «… μόνο επειδή υπάρχει μια ανακοίνωση από κάποιους πολιτικούς…», όπως δήλωσε ειρωνικά ο CEO της Nestle Ελλάς.

***

δΠαράθυρο η μείωση του συντελεστή! Ένα από τα πολλά μέτρα που αποτέλεσε «τροχοπέδη» στις αγοραπωλησίες ακινήτων ήταν και η φορολόγηση των γονικών παροχών με συντελεστή 10%, αφού σε συνδυασμό με την επιβολή πόθεν έσχες για την πρώτη κατοικία έχουν δημιουργήσει ασφυκτικό περιβάλλον.


Σχολιάστε εδώ