Κραυγαλέα διάσταση μεταξύ λόγων και έργων
«Στην Ελλάδα συζητάμε ακόμη για έναν τυφλό σιδηρόδρομο, ο οποίος ”αναπτύχθηκε” από την εποχή του Τρικούπη. Τέλος, συζητάμε για την αναγκαιότητα να υπάρξει ανάπτυξη του σιδηροδρόμου.
Όσον αφορά τον φιλελευθερισμό. Αυτό να το πείτε στους πολίτες της περιοχής σας, ότι αν τυχόν ιδιωτικοποιήσει η Νέα Δημοκρατία τα κομμάτια, που είναι φιλέτα, τι θα γίνει με την υπόλοιπη Ελλάδα; Θα πείτε στον κάτοικο της Φλώρινας ότι δεν θα πάει το τραίνο; Θα πείτε στον Πελοποννήσιο ότι δεν θα πάει το τραίνο;
Ο όμιλος ΟΣΕ χρειάζεται επιχειρησιακό πρόγραμμα εξυγίανσης και όχι διάσπαση και ξεπούλημα. Το έλλειμμα του ΟΣΕ υπερτριπλασιάστηκε και το ετήσιο χρέος υπερπολλαπλασιάστηκε αυτά τα τέσσερα χρόνια. Γιατί; Γιατί δανείζεται έμμεσα το κράτος, γιατί αυξήθηκε το λειτουργικό κόστος, ενώ έχετε λιγότερους εργαζόμενους στον ΟΣΕ γιατί συρρικνώσατε το έργο.
Και τώρα σκέφτεστε να βάλετε ”χέρι” στην περιουσία. Όλο το σχέδιο της ΝΔ είναι τι θα πουλήσει. Όχι πώς θα βοηθήσει τον πολίτη.
Για εμάς ο σιδηρόδρομος είναι ένα σοβαρό εργαλείο ανάπτυξης για οικονομικούς, για περιβαλλοντικούς και για λόγους κοινωνικής συνοχής. Επειδή, λοιπόν, αυτά τα τρία στοιχεία τα θεωρούμε σημαντικά, εντάσσουμε στη λογική μας ότι ο σιδηρόδρομος είναι χώρος δημόσιου συμφέροντος, όπου το Δημόσιο οφείλει να ορίζει κανόνες, να διαμορφώνει τους όρους και να έχει την πρωτοβουλία των κινήσεων, για να λειτουργεί ομαλά η αγορά και ο πολίτης να απολαμβάνει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες. Σας ευχαριστώ.»
Τα αποσπάσματα που σας παραθέσαμε αποτελούν μέρος της ομιλίας του κ. Θεοχάρη Τσιόκα, πρώην βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής, με την οποίαν ασκούσε αυστηρή κριτική στη ΝΔ γιατί με την πολιτική της υποβάθμιζε και συρρίκνωνε το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Ακόμη ο κ. Τσιόκας δεν παρέλειπε να εκφράσει την αντίθεσή του στην ιδιωτικοποίηση κερδοφόρων τμημάτων του ΟΣΕ, των «φιλέτων», όπως τα αποκαλεί.
Σήμερα ο κύριος αυτός, από τη θέση του γ. γραμματέα του υπουργείου Συγκοινωνιών, μαζί με τον πολιτικό του προϊστάμενο κ. Ρέππα, δεν διστάζουν να εφαρμόσουν μια πολιτική στο πλαίσιο του Μνημονίου πολύ χειρότερη από αυτήν που είχε επί ΝΔ προσπαθήσει να εφαρμόσει ο κ. Χατζηδάκης.
Με το νομοσχέδιο που κατέθεσαν στη Βουλή διαλύουν ουσιαστικά το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας κλείνοντας γραμμές, μειώνοντας δρομολόγια, αυξάνοντας τις τιμές των εισιτηρίων και παραδίδοντας τα πλέον κερδοφόρα τμήματα του οργανισμού στο ιδιωτικό κεφάλαιο ( εμπορευματικά κέντρα).
Με το ίδιο νομοσχέδιο η περιουσία του ΟΣΕ μεταφέρεται στο κράτος, το οποίο μέσω της Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων θα την «αξιοποιήσει»… Είτε με συμπράξεις του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα των γνωστών ΣΔΙΤ, είτε ξεπουλώντας τη στους ιδιώτες για να καλυφθούν οι μαύρες τρύπες των δημοσιονομικών ελλειμμάτων.
Με δεδομένο ότι η περιουσία του
ΟΣΕ έχει κοστολογηθεί σε πάνω από 4,5 δισ. ευρώ, μπορείτε να φανταστείτε το μεγάλο πάρτι της διασπάθισης της δημόσιου πλούτου που θα ακολουθήσει.
Για τον σκοπό αυτό διατήρησαν τη ΓΑΙΑ ΟΣΕ με αυξημένες αρμοδιότητες, για να μπορούν μέσω αυτής να προχωρήσουν χωρίς καθυστέρηση στην «αξιοποίηση»…
Όσον αφορά τους εργαζόμενους, αυτοί είναι τα μεγάλα θύματα, αφού τους κατασυκοφάντησαν και τους θεώρησαν κύριους υπεύθυνους για τα ελλείμματα και το τεράστιο χρέος του οργανισμού, το οποίο δημιούργησαν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ με τις πολιτικές που εφάρμοσαν, ιδιαίτερα από το 1996 και μετά (ελλιπής χρηματοδότηση, εξώθηση του ΟΣΕ στον δανεισμό με υψηλά επιτόκια), τους πετούνε στον Καιάδα.
Έτσι, προκειμένου να ικανοποιήσουν τους κερδοσκόπους, τους κόβουν τους μισθούς και τα επιδόματα, καταργούν τις συλλογικές συμβάσεις από το 1993 και μετά, διαλύουν το νομικό πλαίσιο εντός του οποίου παρέχουν την εργασία τους, τους εξαναγκάζουν σε οικιοθελή συνταξιοδότηση με δυσμενείς όρους και τους μετατάσσουν υποχρεωτικά, χωρίς να τους δίνουν το δικαίωμα προσφυγής στη δικαιοσύνη.
Η «σοσιαλιστική» κυβέρνηση του κ. Γ. Παπανδρέου αποτελεί μοναδικό παράδειγμα σε όλη την Ευρώπη κυβέρνησης που χωρίς περίσκεψη καταστρέφει το πλέον οικολογικό και οικονομικό μέσο μεταφοράς, τον σιδηρόδρομο, με το επιχείρημα ότι με αυτόν τον τρόπο σώζει τη χώρα!
Σπ. Κότσιας