Αλήθειες που κρύβουν για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Τα ερωτήματα πληθαίνουν και με την περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Δεν είναι κατανοητό για ποιον λόγο ένας ιδιωτικός φορέας θα δεχτεί να συμμετάσχει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ με 49% όταν υπάρχει η δυνατότητα από το υφιστάμενο πλαίσιο να δημιουργήσει μια καινούργια μεταφορική εταιρεία και να κινείται πάνω στο δίκτυο του ΟΣΕ. Δεδομένου ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει στην κατοχή της περιουσιακά στοιχεία (ακόμα και το κτίριο όπου στεγάζεται είναι νοικιασμένο), για ποιο λόγο ο ιδιώτης επενδυτής να δαπανήσει χρήματα προκειμένου να μπει στο μετοχικό της κεφάλαιο; Τα ακίνητα που λένε ότι θα προικοδοτήσουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν είναι αξιοποιήσιμα. Πολλά απ’ αυτά χρειάζονται πολλή δουλειά προκειμένου να αξιοποιηθούν. Από την άλλη μεριά, δεν υπάρχουν πλέον κάποιες εμπορικές συμφωνίες που θα μπορούσαν να φέρουν κέρδη. Έτσι μοιάζει με όνειρο η ανακοίνωση ότι την άνοιξη του 2011 ιδιώτες θα συμμετάσχουν στη διοίκηση και στο μετοχικό κεφάλαιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και έτσι θα απαλλαχθεί ο κρατικός προϋπολογισμός από τα ελλείμματα.
Μια άλλη προβληματική περίπτωση είναι ο δανεισμός του ΟΣΕ. Πρόσφατα ο Οργανισμός δανείστηκε ένα σημαντικό ποσό, περίπου 300 εκατ. ευρώ. Το επιτόκιο με το οποίο πήρε τα δάνεια από ελληνικές και ξένες τράπεζες ανήλθε στο 8%. Τα δάνεια όμως του ΟΣΕ είναι εγγυημένα από το ελληνικό Δημόσιο και γι’ αυτόν τον λόγο εγγράφονται στο κρατικό χρέος. Η υπαγωγή στο Μνημόνιο υποτίθεται ότι μας εξασφάλισε ένα μέσο επιτόκιο γύρω στο 5%. Επομένως όλα τα δάνεια που εγγράφονται στο συνολικό χρέος θα έπρεπε να πετυχαίνουν το ίδιο επιτόκιο και όχι να καταληστεύονται από τις τράπεζες. Επ’ αυτού τι λέει ο υπουργός Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου; Αλλά και ο αρμόδιος υπουργός Δημήτρης Ρέππας;


Σχολιάστε εδώ