Νέα εμπλοκή με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά
Νέα σοβαρή εμπλοκή με την πώληση των Ναυπηγείων και τη μεταβίβαση του πλειοψηφικού πακέτου στην Abu Dhabi Mar. Πανικόβλητοι οι υπεύθυνοι έπαιρναν τηλέφωνα και ειδοποιούσαν τους προσκεκλημένους ότι κάτι «γραφειοκρατικό» προέκυψε και αναβάλλεται η τελετή.
Στην Αθήνα, στο επιτελείο του κ. Ευάγγ. Βενιζέλου, έγινε χαμός. Δηλώσεις, ανακοινώσεις επί ανακοινώσεων, ακόμη και επίσημη ανακοίνωση-απάντηση σε «non paper» – το είδαμε κι αυτό για πρώτη φορά, γιατί σε «non paper» απαντάνε συνήθως με «non paper».
Αξιοσημείωτη επίσης η σφοδρή κόντρα κυβέρνησης – αξιωματικής αντιπολίτευσης, με την τελευταία, διά του υπεύθυνου τομεάρχη βουλευτή Θεόφιλου Λεονταρίδη, να εγκαλεί την κυβέρνηση τόσο «για τον τρόπο με τον οποίο ο αρμόδιος υπουργός χειρίστηκε το θέμα» όσο και για τη «νομιμότητα της όλης διαδικασίας» και να ζητά πειστικές απαντήσεις «για ένα θέμα που εκθέτει τη χώρα διεθνώς και το οποίο θα μπορούσε να είχε προβλεφθεί και ρυθμιστεί εγκαίρως».
Οι δηλώσεις αυτές έκαναν «τούρκο» τον ΥΕΘΑ κ. Ευάγγ. Βενιζέλο, ο οποίος «έριξε λάδι στη φωτιά» και με νέα δήλωσή του κατηγόρησε τη Νέα Δημοκρατία για «αδικαιολόγητη επιπολαιότητα, που υπενθυμίζει τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίστηκε ως κυβέρνηση τα θέματα αυτά», ενώ την επέκρινε ότι «υιοθέτησε» το φερόμενο ως «non paper» της Abu Dhabi Mar.
Ύστερα από αυτό, εισέπραξε την ανταπάντηση της Νέας Δημοκρατίας, για το ποιος δηλαδή φέρθηκε επιπόλαια, ότι «ατυχώς για τον κ. υπουργό τα γεγονότα μιλούν από μόνα τους».
Πάντως, ανεξάρτητα από τον πόλεμο των δηλώσεων, η ουσία του θέματος είναι ότι τα ζητήματα αυτά θα μπορούσαν να είχαν συζητηθεί πολύ πριν από την κύρωση και την υπογραφή της συμφωνίας στη Βουλή, ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα και «σκιές» στο «παρά ένα».
Και υπό αυτό το πρίσμα, έχει σημαντική ευθύνη ο υπουργός Εθνικής Άμυνας. Τώρα, για την πληρότητα του ρεπορτάζ μας, τα θέματα «αγκάθια» είναι: Πρώτον, η εκκρεμότητα με το πρόστιμο των 230 εκατ. ευρώ της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεύτερον, εκκρεμή φορολογικά ζητήματα και κυρίως ένα πρόστιμο 6 εκατ. ευρώ που επέβαλε το ΣΔΟΕ στα Ναυπηγεία επί γερμανικής διοίκησης, τρίτον εκκρεμότητες που διέπουν το καθεστώς των γαιών που είχαν παραχωρηθεί προ 60 ετών από το ελληνικό Δημόσιο στα Ναυπηγεία και τρίτον, οι διαβεβαιώσεις που ζητά η Abu Dhabi Mar ότι δεν θα επωμισθεί τις πιθανές απαιτήσεις του ελληνικού Δημοσίου που θα προκύψουν από την εισαγγελική έρευνα στις αρχικές συμβάσεις «Αρχιμήδης» και «Ποσειδών».
Σε κάθε περίπτωση, και αν και εφόσον οι συναντήσεις Ε. Βενιζέλου – Ι. Σαφά (που είναι ο νέος ιδιοκτήτης των Ναυπηγείων) πάνε καλά, θα πρέπει να έχουν όλα «κλείσει» μέχρι τις 22 Οκτωβρίου 2010, που είναι και η καταληκτική ημερομηνία που προβλέπει η συμφωνία.
Το ελπίζουμε, γιατί αλλιώς το πρόβλημα θα πάρει τεράστιες διαστάσεις.