Μετά βαΐων και κλάδων παραλαμβάνουν το «Παπανικολής» που έγερνε…

Οι υπογραφές έπεσαν την τελευταία μέρα του Σεπτεμβρίου 2010 και από την Παρασκευή 1η Οκτωβρίου πνέει άλλος αέρας στα Ναυπηγεία. Ήδη δρομολογούνται οι διαδικασίες για να πληρωθούν οι 1.300 εργαζόμενοι που μένουν από τον Αύγουστο απλήρωτοι, το υποβρύχιο «Παπανικολής», που έγερνε, παραλαμβάνεται μετά βαΐων και κλάδων από το Πολεμικό Ναυτικό, σε τελετή που θα πραγματοποιηθεί στο Κίελο της Γερμανίας στις 15 Οκτωβρίου 2010, ενώ στα άλλα 3 «έτοιμα» υποβρύχια που βρίσκονται στον Σκαραμαγκά αρχίζουν επιτέλους οι δοκιμές και ξεκινά με γρήγορους ρυθμούς το «στήσιμο» της νέας παραγγελίας των δύο υποβρυχίων 214.
Ο πονοκέφαλος για την κυβέρνηση εξακολουθεί να είναι η άμεση καταβολή της πρώτης δόσης των 300 εκατ. ευρώ.
Πάντως κατά τη συζήτηση στη Βουλή η κυβέρνηση, όπως σχεδόν σε όλα τα θέματα, πήρε τη σύμφωνη γνώμη του ΛΑΟΣ και μάλιστα διά στόματος του αρχηγού Γ. Καρατζαφέρη. Η Νέα Δημοκρατία αντέδρασε χλιαρά, και μόνο στο σκέλος της κατασκευής των δύο νέων υποβρυχίων τύπου 214, που αυξάνουν το συμβατικό κόστος κατά 515 εκατ. ευρώ τουλάχιστον. Μάλιστα ως βασικό επιχείρημα κατετέθη στα πρακτικά περσινή επιστολή του επικεφαλής της ThyssenKrupp Dr Ασποντίεν προς το ΥΕΘΑ, με την οποία η γερμανική εταιρεία πρότεινε ως λύση την κατασκευή δύο νέων προηγμένων υποβρυχίων τύπου 209 με μηδενική αύξηση του κόστους. Μάλιστα σε ερώτηση του γενικού γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της ΝΔ, Κώστα Τασούλα, προς τον νέο ιδιοκτήτη κ. Ισκαντάρ Σαφά αν θα αγόραζε τα ναυπηγεία ακόμη κι αν δεν θα κατασκευάζονταν τα δύο νέα υποβρύχια 214 αλλά δύο νέα 209, ο κ. Σαφά απάντησε θετικά προκαλώντας αμηχανία στους κυβερνητικούς βουλευτές.
Τέλος πάντων, λίγη σημασία έχουν πια αυτά. Η συνολική συμφωνία είναι πια νόμος του κράτους.


Σχολιάστε εδώ