Η ώρα της Αθήνας στον τουρισμό

Το μεγάλο στοίχημα ανασύνταξης της ελληνικής οικονομίας και των στρατηγικών επιλογών ανάπτυξης που θα πρέπει να τεθούν σε εφαρμογή το συντομότερο δυνατόν είναι η άλλη όψη του νομίσματος που πρέπει όλους να μας απασχολεί. Μέχρι στιγμής οι ίδιες οι εξελίξεις έχουν δυστυχώς εγκλωβίσει τη δημόσια συζήτηση στα στενά όρια της δημοσιονομικής εξυγίανσης, των αναγκαστικών και επιβεβλημένων περικοπών, με αποτέλεσμα να ανακυκλώνεται ένα άσχημο κλίμα στην αλυσίδα της οικονομικής δραστηριότητας: σε επιχειρηματίες, φορείς και πολίτες.
Σε αυτήν τη φάση κορυφαία επιλογή για τη μεγάλη στροφή της χώρας πρέπει να είναι η στήριξη της βαριάς της βιομηχανίας, που δεν είναι άλλη από τον τουρισμό. Με μια διαφορετική προσέγγιση η Ελλάδα μπορεί εύκολα να επανέλθει δυναμικά στο προσκήνιο και να κερδίσει τις εντυπώσεις μέσω των πρωτοβουλιών που θα λάβει.
Η προσπάθεια ούτως ή άλλως δεν θα ξεκινήσει από μηδενική βάση. Επιτυχημένα μοντέλα δράσης, όπως αυτό που εφαρμόζεται στην Αθήνα τα τελευταία χρόνια, μπορούν να αξιοποιηθούν και να φέρουν πολύ σύντομα θετικά αποτελέσματα.
Η Εταιρεία Τουριστικής και Οικονομικής Ανάπτυξης του Δήμου Αθηναίων (ΕΤΟΑΑ) αποτελεί μια ζωντανή απόδειξη των δυνατοτήτων που υπάρχουν. Με ευέλικτες διαδικασίες, μια ομάδα νέων ανθρώπων υλοποίησε το στρατηγικό σχέδιο του δημάρχου Αθηναίων κ. Νικήτα Κακλαμάνη και πέτυχε σημαντικά αποτελέσματα στην οικονομία της πόλης. Καθιέρωσε ένα δυναμικό brand στις διεθνείς αγορές συμμετέχοντας σε εκθέσεις και διεθνή fora, έβαλε την Αθήνα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προσελκύοντας ένα νέο τουριστικό κοινό, συνεργάστηκε με κορυφαίες τουριστικές διαδικτυακές πύλες του εξωτερικού, όπως το TripAdvisor και το Joobili, σύστησε το Γραφείο Κινηματογράφου Αθήνας (Athens Film Office) και δημιούργησε εξειδικευμένο Γραφείο Συνεδρίων (Athens Convention Bureau) εξασφαλίζοντας δεκάδες συνέδρια, με αποτέλεσμα η πόλη να συγκαταλέγεται πλέον ανάμεσα στους κορυφαίους διοργανωτές του πλανήτη. Το Γραφείο Συνεδρίων Αθηνών ισχυροποιήθηκε περαιτέρω μέσω του Προγράμματος Μελών, στο οποίο μετέχουν οι 60 κορυφαίες επιχειρήσεις του κλάδου και υπάρχει σημαντικό ενδιαφέρον από τους θεσμικούς φορείς του τουρισμού.
Όλα αυτά αποδεικνύουν το αυτονόητο: ότι όλοι μαζί μπορούμε να προχωρήσουμε δυναμικά και ότι η ανάπτυξη τελικά δεν είναι μια θεωρητική έννοια, αλλά έχει ουσιαστική υπόσταση και μετρήσιμα αποτελέσματα για την οικονομία της πόλης, και κυρίως των πολιτών.


Σχολιάστε εδώ