Απώλειες σε διαφημίσεις και κυκλοφορία, σωσίβιο οι προσφορές περιπτέρου

Ένα μαύρο εξάμηνο είχαν οι μεγάλες εκδοτικές εταιρείες της χώρας. Οι εισηγμένες στο χρηματιστήριο επιχειρήσεις ΜΜΕ, ορισμένες εκ των οποίων φιλοδοξούν να αγοράσουν και τη… χώρα, τώρα δεινοπαθούν για να καταβάλουν τη μισθοδοσία. Το ερώτημα είναι πού χάθηκαν τα χρήματα που συγκέντρωσαν από τους «επενδυτές», αλλά φαίνεται πως δεν θα απαντηθεί εύκολα. Η μείωση της διαφήμισης πάντως και η πτώση των κυκλοφοριών δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα. Αντιθέτως, οι επιπλέον προσφορές του περιπτέρου εξακολουθούν να δίνουν έσοδα στις επιχειρήσεις…
Αναλυτικά: Μείωση της τάξεως του 17,82% στις πωλήσεις των εφημερίδων εμφάνισε η Χ. Κ. Τεγόπουλος, με συνολικά έσοδα 22,9 εκατ. ευρώ, όπως προκύπτει από τον απολογισμό του εξαμήνου. Το κυριακάτικο φύλλο έχασε το 21,38% της κυκλοφορίας του και το ημερήσιο το 9,62% στο πρώτο εξάμηνο του 2010. Παράλληλα, τα διαφημιστικά έσοδα μειώθηκαν σε 7,65 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2010 από 9,54 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο εξάμηνο του 2009. Για το τρέχον εξάμηνο η εκδοτική εταιρεία εκτιμά πως η κυκλοφορία και τα έσοδά της θα παραμείνουν στα επίπεδα της πρώτης περιόδου, σε αντίθεση με τη διαφήμιση, που θα μειωθεί κι άλλο.
Απώλειες από διαφημίσεις και κυκλοφορία στον ΔΟΛ. Τα έσοδα από τις πωλήσεις εφημερίδων, ένθετων και περιοδικών μειώθηκαν κατά 7 εκατ. ευρώ (195%) και τα έσοδα από τις διαφημίσεις κατά 4 εκατ. ευρώ (19%), όπως σημειώνεται στην έκθεση εξαμήνου της εταιρείας. Τα έσοδα από τις αυτόνομες εκδόσεις μειώθηκαν κατά 1,6 εκατ. ευρώ (-28%), ενώ τα λοιπά έσοδα από παρεχόμενες υπηρεσίες και πώληση υποπροϊόντων αυξήθηκαν κατά 1 εκατ. ευρώ (38%). Σε επίπεδο ομίλου, οι πωλήσεις του εκτυπωτικού κλάδου μειώθηκαν κατά 14% (Εκτυπώσεις Iris) και κατά 11% στην περίπτωση της Multimedia. Τα Ελληνικά Γράμματα είχαν μείωση κατά 13% στο εξάμηνο του 2010, με την εταιρεία να κλείνει έχοντας ζημίες προ φόρων 1.672.258 ευρώ το 2009 έναντι ζημιών 2.313.331 ευρώ το 2008. Ο κύκλος εργασιών του εκδοτικού οίκου το 2009 ανήλθε σε 7.207.133 ευρώ έναντι 9.204.469 ευρώ το 2008. Τα ίδια κεφάλαια στο τέλος του 2009 ήταν αρνητικά, στα 3.069.548 ευρώ.
Στην περίπτωση της «Καθημερινής» τα συνολικά έσοδα από πωλήσεις εφημερίδων και περιοδικών της τρέχουσας περιόδου μειώθηκαν κατά 2,30%, πέφτοντας στα 15,46 εκατ. ευρώ από 15,82 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2009. Η μείωση αυτή οφείλεται στην πτώση της κυκλοφορίας των εκδόσεων του Σαββατοκύριακου. Η εκδοτική εταιρεία καταγράφει μείωση κατά 22,32% των διαφημιστικών της εσόδων, που ανέρχονται σε 9,73 εκατ. ευρώ έναντι διαφημιστικών εσόδων 12,52 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο του 2009. Τα έσοδα από εκτυπώσεις τρίτων ανήλθαν για την «Καθημερινή» σε 5,74 εκατ. ευρώ έναντι 6,92 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2009, εμφανίζοντας μείωση κατά 17,06%. Αυξημένες κατά 219,51% έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου ήταν οι πωλήσεις των προσφορών στο περίπτερο, που ανήλθαν σε 5,09 εκατ. ευρώ έναντι 1,09 εκατ. ευρώ, γεγονός που διατήρησε σε σταθερά επίπεδα το σύνολο του κύκλου εργασιών.
Τα έσοδα από πωλήσεις υποπροϊόντων και λοιπές πωλήσεις ανήλθαν συνολικά σε 0,90 εκατ. ευρώ έναντι 0,47 εκατ. ευρώ του περσινού εξαμήνου, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 91%.


Σχολιάστε εδώ