MUSIC+ MEDIA

// Παρόλο που πρόσφατα έγινε αλλαγή του
Arrena Radio σε Music FM, πληθαίνουν οι συζητήσεις για την πώληση του ραδιοσταθμού ο οποίος έχει χαμηλή ακροαματικότητα. Το νέο πρόγραμμα του σταθμού δεν είναι κακό, και αν του δοθεί η απαραίτητη πίστωση χρόνου δεν αποκλείεται να καταφέρει να τα πάει πολύ καλύτερα από ό,τι τα είχε πάει το προηγούμενο πείραμα.
// Η περικοπή της μουσικής από το πρόγραμμα του ραδιοφωνικού ΣΚΑΪ οφείλεται στη διάσταση απόψεων της διοίκησής του με την ΑΕΠΙ και όχι με τις δισκογραφικές, όπως λανθασμένα αναφέραμε την προηγούμενη εβδομάδα.
// Δεν αλλάζει βέβαια το γεγονός ότι και οι δύο πλευρές (δικαιούχοι και χρήστες μουσικής) θα πρέπει να βάλουν νερό στο κρασί τους και να βρουν μια συμβιβαστική λύση. Ούτε ο ένας βέβαια ούτε ο άλλος θα πεθάνει αν δεν τα βρουν, αλλά σίγουρα και οι δύο θα ωφεληθούν από μια συνεργασία.
// Η Apple έχει αλλάξει τον χάρτη της δισκογραφίας η οποία εξακολουθεί να είναι προσκολλημένη σε πρακτικές άλλων εποχών.
// Είναι απορίας άξιο πώς γίνεται ακόμα και σήμερα, μια εποχή που ο καταναλωτής θέλει να βρίσκει άμεσα αυτό το οποίο επιθυμεί, οι δισκογραφικές να μην του το δίνουν.
// Σύμφωνα με έρευνα του Music Week, για τις περισσότερες επιτυχίες της χρονιάς αυτής οι καταναλωτές χρειάστηκε να περιμένουν πολλές
εβδομάδες ώστε να μπορέσουν να τις αγοράσουν – όσοι φυσικά περίμεναν μέχρι τότε και δεν κατέφυγαν σε άλλες μεθόδους.
// Αυτό έχει να κάνει με την πρακτική παλαιότερων εποχών όπου το πλάνο προώθησης υπαγόρευε να ακούγεται για αρκετές εβδομάδες ένα κομμάτι στα ραδιόφωνα χωρίς να πωλείται ώστε να δημιουργείται μια «τεχνητή ζήτηση» η οποία αυτοτροφοδοτείται.
// Κάτι τέτοιο όμως δεν λειτουργεί σήμερα, διότι είναι τέτοια η υπερπροσφορά νέων τραγουδιών, αλλά και τόσο πολλά τα νόμιμα μέσα που τα προβάλλουν, ώστε αν δεν πραγματοποιήσεις την πώληση τη στιγμή που θέλει ο καταναλωτής, τότε μάλλον την έχεις χάσει.
// Στην Αγγλία το iTunes έχει αποφασίσει να προσφέρει προνομιακή υποστήριξη σε όσα τραγούδια είναι διαθέσιμα για πώληση ταυτόχρονα με την προώθησή τους στα ραδιόφωνα. Αυτό
αναπόφευκτα θα φέρει επιτέλους αλλαγές στα μυαλά των ιθυνόντων των δισκογραφικών.
// Πολύ σημαντικότερο από ό,τι έχει παρουσιαστεί φαίνεται ότι θα είναι το Ping, το νέο εργαλείο κοινωνικής δικτύωσης το οποίο παρουσίασε η Apple για το iTunes.
// Μπορεί αρχικά να φαίνεται μια από τα ίδια, μπορεί να νομίζει κανείς ότι μπορεί να προσπαθεί απλώς να αντιγράψει ό,τι κάνουν όλοι οι άλλοι, όμως το εργαλείο αυτό ίσως να είναι για τη μουσική βιομηχανία το πιο σημαντικό βήμα ακόμα και μετά το ίδιο το iPod.
// Το iTunes σήμερα είναι η μεγαλύτερη μουσική κοινότητα του πλανήτη, με περισσότερους από 150 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες-αγοραστές μουσικής. Με την κίνησή της αυτή η Apple ενώνει όλους αυτούς τους χρήστες, δυναμικά, με τρόπους που μέχρι σήμερα μπορεί να υπήρχαν διάσπαρτοι σε δεκάδες site, πουθενά όμως δεν είχαν έρθει συγκεντρωμένοι και ένα πάτημα πλήκτρου μακριά από αγορά μουσικής.
// Αν οι δισκογραφικές αποφασίσουν να το στηρίξουν πραγματικά, βάζοντας τόσο τους καλλιτέχνες τους όσο και τα ίδια τα έμπειρα στελέχη τους να αποκτήσουν εξίσου ενεργό παρουσία με αυτήν που μπορεί να έχουν στο Facebook ή στο twitter, δεν αποκλείεται να δουν τις υφιστάμενες υψηλές πωλήσεις μουσικής στο iTunes να πολλαπλασιάζονται.
// Έπειτα από όλα αυτά, και όσο το περιεχόμενο παίζει όλο και πιο κεντρικό ρόλο στα προϊόντα της Apple, είναι να απορεί κανείς γιατί να μην αγοράσει μια δισκογραφική – άλλωστε τα μετρητά που έχει είναι πολύ περισσότερα από την αξία όλων μαζί των εταιρειών…
// Την ίδια στιγμή η Google διοχετεύει πως είναι αισιόδοξη ότι θα καταφέρει να παρουσιάσει πριν από το τέλος του χρόνου τη δική της μουσική υπηρεσία, δεν έχει όμως μπορέσει να έρθει σε συμφωνία μια δισκογραφική εταιρεία γι’ αυτό.


Σχολιάστε εδώ