MUSIC+ MEDIA

// Αναφερθήκαμε την προηγούμενη εβδομάδα στην απόφαση της Universal Music, μέσω του site Vevo στο οποίο συμμετέχει και στο οποίο έχει αναθέσει τη διαχείριση των συγκεκριμένων δικαιωμάτων, να αποσύρει τα videoclip της από όλα τα site του MTV, και τις πιθανές συνέπειές της.
// Πριν περάσουν μερικές ημέρες η
Universal έκανε ένα βήμα πίσω και έδωσε προσωρινά τη δυνατότητα στο μουσικό δίκτυο να συνεχίσει να συμπεριλαμβάνει τα clip. Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση αυτό δεν είναι κανονική άδεια, αλλά όσο συνεχίζονται οι συζητήσεις ανάμεσα στις δύο πλευρές αφήνει τα videoclip να υπάρχουν.
// Ανεπίσημα αυτό που ακούγεται είναι ότι το timing της απόσυρσης των clip ήταν λάθος, διότι αυτήν την περίοδο τρέχει η ψηφοφορία για τα βραβεία του MTV, η μοναδική ίσως περίοδος κατά την οποία τα site του μουσικού καναλιού έχουν το «πάνω χέρι». Η απόσυρση των videoclip είχε αποτέλεσμα να μειώνονται οι πιθανότητες να τα πάνε καλά στην ψηφοφορία οι καλλιτέχνες της δισκογραφικής, γεγονός που προκάλεσε εσωτερικές τριβές και είχε το αποτέλεσμα της προσωρινής εκεχειρίας.
// Έχει πάντως ενδιαφέρον να επισημάνουμε κάτι ιδιαίτερα σημαντικό: Ο ψυχαγωγικός κολοσσός, που επηρέαζε την πορεία όλης της μουσικής βιομηχανίας, φαίνεται να στηρίζεται πλέον περισσότερο στις διοργανώσεις που κάνει, παρά στα τηλεοπτικά του δίκτυα για να ασκήσει πίεση.
// Αυτό είναι και το σημείο των καιρών: Όσο τα «μέσα» πληθαίνουν λόγω του internet και παύει να υπάρχει δυσκολία πρόσβασης στο κοινό, η «εξουσία» φαίνεται να μετατοπίζεται στις πετυχημένες εκδηλώσεις-θεσμούς.
// Ο λόγος απλός: Μπορεί τα μέσα να είναι πλέον πολύ περισσότερα από ό,τι παλαιότερα, όμως αυτό έχει συνέπεια το κοινό να είναι διασπασμένο και να απαιτείται περισσότερη δουλειά για να φτάσεις σ’ αυτό, χωρίς να είναι πάντα εγγυημένη η επιτυχία.
// Τα πετυχημένα event, όπως τα βραβεία του MTV, πετυχαίνουν αυτό το οποίο η πολυ-διαθεσιμότητα των μέσων έχει διαλύσει: συγκεντρωμένο κοινό, για μια στιγμή.
// Θα έχει ενδιαφέρον τους επόμενους μήνες να δούμε πόσα από αυτά τα χιλιάδες μέσα που έχει δημιουργήσει το internet θα καταφέρουν να επιβιώσουν, καθώς ακόμα και το πολυδιαφημισμένο Hulu, το κοινό project των αμερικανικών εθνικών καναλιών, παρόλο που έχει τη μεγαλύτερη κίνηση video-site στις ΗΠΑ, δεν έχει καταφέρει να δείξει κερδοφορία και ούτε προβλέπεται να δείξει για τα επόμενα χρόνια.
// Παρ’ όλα αυτά ετοιμάζεται να μπει στο χρηματιστήριο: Αυτό ίσως να αποτελεί και το επόμενο βήμα του Vevo, γεγονός που θα ωφελήσει τους μετόχους των δισκογραφικών, αλλά όχι και τους καλλιτέχνες, οι οποίοι δεν παίρνουν μερίδιο τέτοιων εσόδων.
// Μπορεί στο παρελθόν οι δισκογραφικές να έτρεμαν το MTV, τώρα όμως τρέμουν το iTunes, το οποίο είναι πλέον ο μεγαλύτερος πωλητής μουσικής στις ΗΠΑ. Μπορεί αυτό να το έχουμε αναφέρει αρκετές φορές στο παρελθόν, έχει όμως ενδιαφέρον να το διαβάζει κανείς να διατυπώνεται επίσημα από μια δισκογραφική!
// Η ΕΜΙ στην ετήσια έκθεσή της προς τους επενδυτές αναλύει έναν σημαντικό κίνδυνο για την εταιρεία:
«… η ουσιαστική εξάρτηση από περιορισμένο αριθμό ηλεκτρονικών καταστημάτων, συγκεκριμένα το iTunes Store, για την ηλεκτρονική πώληση μουσικής, και η επακόλουθη σημαντική επιρροή την οποία μπορούν να ασκήσουν στη διαμόρφωση τιμολογιακής πολιτικής για τα ηλεκτρονικά καταστήματα…»
// Σύμφωνα με διάφορες αναλύσεις στο εξωτερικό, οι πολυεθνικές ετοιμάζονται για ένα από τα μεγαλύτερα λάθη (σε μια σειρά λαθών), ετοιμάζονται να πυροβολήσουν το πόδι τους, μπλοκάροντας την ανάπτυξη του iTunes.
// Είναι σαφές για την Apple ότι η εξέλιξη των μουσικών υπηρεσιών θα πάει σε μορφές streaming – μετάδοσης μουσικής από απομακρυσμένους server της εταιρείας.
// Οι δισκογραφικές, φοβούμενες την υπερβολική δύναμη που συγκεντρώνει η Apple, φαίνεται να προτιμούν να μπλοκάρουν και ουσιαστικά να «σκοτώσουν» τον μεγαλύτερο πωλητή τους, από το να τον αφήσουν να εξελιχθεί.


Σχολιάστε εδώ