Ο Έλληνας θα αγριέψει και θα ρίξει μαύρη ψήφο μόλις χάσει την ελπίδα του

// Δυνατό χειροκρότημα σας επιφύλασσε η Επίδαυρος. Έξι χιλιάδες άτομα σας αποθέωσαν στην παρθενική σας εμφάνιση στο αρχαίο θέατρο…
«Είμαι τριάντα χρόνια ηθοποιός, αλλά δεν είχα παίξει στην Επίδαυρο. Στην Ελλάδα όλοι γίνονται πρωταγωνιστές μέσα από την τηλεόραση. Ακόμη και στην Επίδαυρο ισχύει αυτό που λέμε ο γνωστός του γνωστού. Εγώ δεν ήθελα να κατέβω έτσι στην Επίδαυρο. Ήθελα να κατέβω με το σπαθί μου. Τη στιγμή που ο κόσμος με θεωρεί έναν καλό κωμικό ηθοποιό, έναν ηθοποιό που μπορεί να παίξει Αριστοφάνη. Άργησα, αλλά κατέβηκα με τον ικανότερο των ηθοποιών. Τον δάσκαλο του Θεάτρου Τέχνης, τον Γιώργο Αρμένη».
// Υπό το βάρος της κρίσης των σκανδάλων, η αριστοφανική κωμωδία «Ιππής», που γράφτηκε το 424 π.Χ., το 2010 φαντάζει τραγικά επίκαιρη;
«Αποδεικνύεται πως το χθες και το σήμερα είναι άρρηκτα δεμένο και ότι δεν μπορούμε να σπάσουμε τον κλοιό με τα άσχημα που κουβαλάει η φυλή μας».
// Στην παράσταση λέτε -και ο κόσμος επευφημεί- «Μπήκε πεινάλας στο Δημόσιο και βγήκε με την κοιλιά τουλούμι»… Δεν εκτιμάτε τους δημόσιους υπαλλήλους;
«Το Δημόσιο είναι η διασφάλιση του τεμπέλη! Εγώ θα βγάλω το καπέλο στην κυβέρνηση που θα άρει τη μονιμότητα στο Δημόσιο και θα καταργήσει τη φιλοσοφία του σταθερού εισοδήματος, που αυξάνει όμως διά μαγείας από καταχρήσεις πάνω στο δημόσιο χρήμα».
// Γιατί ο λαός εμπιστεύεται και ξαναψηφίζει αυτούς τους πολιτικούς που κατηγορούνται για σκάνδαλα και χρηματισμούς;
«Δεν νομίζω ότι κόσμος θα ξαναψηφίσει τον Τσοχατζόπουλο. Αυτόν τον έβαλαν στην άκρη. Και τον Αλογοσκούφη νομίζω τον πέταξαν έξω και στην μπάντα έβαλαν και τον Παπαντωνίου. Σε όσους δεν έχουν φερθεί καλά σε κάποια πράγματα και ζημίωσαν με τις αποφάσεις τους τη χώρα, όποιοι με δημαγωγία προκάλεσαν, όποιοι έκαναν επίδειξη πλουτισμού, μαυρίστηκαν…».
// Ποιο είναι το μεγαλύτερο ελάττωμα του Έλληνα;
«Το μεγάλο πρόβλημα του Έλληνα είναι ότι ελπίζει ότι θα αλλάξουν τα πράγματα. Η ελπίδα στη χώρα μας έχει γίνει το μεγάλο πρόβλημα…».
// Μα, η ελπίδα πεθαίνει τελευταία…
«Όταν ο Έλληνας χάσει την ελπίδα του και καταλάβει ότι το πράγμα δεν οδηγεί πουθενά -αυτό λέει και ο Αριστοφάνης-, τότε θα αγριέψει, θα θυμώσει, θα επαναστατήσει, θα ρίξει μαύρη ψήφο. Η ελπίδα τον κρατάει γειωμένο στην απάτη, στη σαπίλα, στο σύστημα και στο κατεστημένο».
// Στην παράσταση, αν και ο κόσμος σας το ζητά, δεν καυτηριάζετε πολιτικά πρόσωπα, δεν κάνετε αναφορές…
«Δεν μας ενδιαφέρει να στιγματίσουμε κάποια πρόσωπα. Το σύστημα καταγγέλλουμε. Το κυρίαρχο στοιχείο της δημοκρατίας είναι η υπαγωγή της σε έλεγχο. Σήμερα η δημοκρατία μας υπολειτουργεί γιατί δεν ελέγχεται».
// Έχετε και τα τραγουδάκια σας στην παράσταση… «Φεύγω και αφήνω πίσω μου αγρίμια» τραγουδάτε με τον Αρμένη. Αγρίμια θα αφήσει πίσω του το ΔΝΤ;
«Υπάρχει πολύς θυμός εκεί έξω. Υπάρχει μια θυμωμένη κοινωνία και θα δείτε ότι σ’ αυτές τις δημοτικές εκλογές θα αντιδράσει. Τώρα σας φαίνεται ήρεμη η κοινωνία μας; Απλά παρατηρεί και οργανώνει το θυμό της. Ζει την παθογένεια, νιώθει παγιδευμένη, αλλά επειδή η εκδίκηση είναι ένα πιάτο που τρώγεται κρύο, για όσους φτηνά πούλησαν τη χώρα μας, κάντε υπομονή και θα δείτε τις εξελίξεις».

// Δηλαδή;
«Πιστεύετε ότι ο λαός θα ακούει από τις ειδήσεις ότι σαράντα κηπουροί διορίστηκαν σε νοσοκομείο χωρίς κήπο και θα φάει αδιαμαρτύρητα την κακοδιαχείριση; Θα καλύψει τους λουφαδόρους; Θα πληρώσει χωρίς να ανοίξει ρουθούνι τη φοροδιαφυγή κάποιων που έκλεβαν κανονικά και με το νόμο; Και οι άλλοι επιχειρηματίες που μένουν στην Ελλάδα και προσφέρουν δουλειά στην κοινωνία και πληρώνουν τους φόρους τους είναι οι βλάκες; Και αυτοί που έχουν κάνει την παραοικονομία ιδεολογία είναι οι μάγκες; Να φύγουν και οι πέντε σωστοί επιχειρηματίες από τη χώρα να καταργηθούμε ως κράτος. Αυτό που ζούμε είναι μια οικονομική χούντα».
// Και στον πολιτισμό τι γίνεται;
«Αναξιοκρατία. Επιχορηγούνται ομάδες, οι οποίες και καλά δημιουργούν πολιτισμό… Και όλοι εμείς με τον οβολό μας τις συντηρούμε, ενώ αυτές φυτοζωούν γιατί δεν έχουν ανταπόκριση από το κοινό. Αυτό για τον πολιτισμό είναι εγκληματική πράξη… Αυτό που εγώ ξέρω να πω είναι ότι στον πολιτισμό και στην οικονομία η Ελλάδα δεν έχει επιτηδευματίες αλλά επιτήδειους!».
// Από αυτό το σύνδρομο της πονηριάς δεν μπορούμε να ξεφύγουμε;
«Από το σύνδρομο του Καραγκιόζη; Δεν το νομίζω. Είναι θέμα παιδείας. Και στα σχολεία μας τα παιδιά μας δεν μαθαίνουν γράμματα. Αποβλακώνονται. Πιο πολλά μαθαίνουν από τα βοηθήματα του “Πατάκη” -και να το γράψεις όπως το λέω-, παρά από τα βιβλία του Γυμνασίου. Τα παιδιά πάνε με αρνητική διάθεση στο σχολείο. Έχω αρνητική στάση προς την εκπαίδευση… Για εμάς τότε αυτός που θα μορφωνόταν μέσα από μια οικογένεια ήταν ο τυχερός. Τα παιδιά είναι σήμερα έρμαια των φροντιστηρίων. Φροντιστήρια από το Δημοτικό; Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση για μένα πρέπει να ξεκινήσει από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, από το νηπιαγωγείο. Αλλιώς θα παραμένουμε ως λαός αμόρφωτοι, ακαλλιέργητοι, χωρίς αισθητική».
// Περί αισθητικής… Η σειρά του MEGA «Πενήντα-πενήντα» το στοίχημα μ’ αυτό που λέμε «αξιοπρεπής κωμωδία, καλή τηλεοπτική δουλειά» το έπιασε. Εδώ και οι επαναλήψεις της σειράς χτυπάνε κόκκινο στην τηλεθέαση. Τι είχε αυτή η σειρά που αγαπήθηκε τόσο και επανέρχεται;
«Για αυτή τη σειρά γίνεται χαμός! Είναι μια σειρά που ανήκει σ’ όλους μας. Στα προβλήματα που περνάνε οι γυναίκες με τους άνδρες, θέτει το θέμα της ερωτικής ανανέωσης μέσω της απιστίας, της εργασίας, της υιοθεσίας, την ανάγκη των ανδρών να ξεφύγουν με τους φίλους τους σε κάποιο ταβερνάκι, διαπραγματεύεται το θέμα του χωρισμού, της διαφοράς ηλικίας στα ζευγάρια. Και όλα αυτά με πολύ χιούμορ, αλήθεια και αγάπη. Από τον Πέτρο Φιλιππίδη, τον Σάκη Μπουλά, εμένα -για να μιλήσω για τους άνδρες πρωταγωνιστές- δίνεται ό,τι καλύτερο, ολόψυχα! Η σειρά θα βγει στη μικρή οθόνη τον Γενάρη του 2011».
// Προλαβαίνετε; Αφού κρατάτε ως θυρωρός τα κλειδιά της «Πολυκατοικίας». Άλλη μια επιτυχημένη σειρά στο MEGA…
«Tα επεισόδια της “Πολυκατοικίας” έχουν ήδη γυριστεί. Εν τω μεταξύ, η σειρά πλέον θα προβάλλεται μια φορά μόνο την εβδομάδα και όχι καθημερινά όπως πέρσι».
// Πώς είδατε φέτος τα τηλεοπτικά προγράμματα;
«Με πολύ ροζ και κίτρινο! Η κλειδαρότρυπα είναι το όπιο του ελληνικού λαού. Παρακολουθεί ό,τι συμβαίνει στα μεσημεριανά με ύφος υπεράνω… Ότι όλα αυτά δεν θα συμβούν σ’ αυτόν. Τεράστιο λάθος».
Ρίχνουν την ΕΡΤ στις μετρήσεις
// Τις εκπομπές πολιτισμού στην ΕΡΤ γιατί δεν τις παρακολουθούμε;
«Εδώ γίνεται μια κομπίνα. Με κάλεσε στην πολύ καλή εκπομπή του ο Κώστας Γεωργουσόπουλος και την άλλη μέρα μου είπαν γνωστοί και φίλοι πόσο ωραία εκπομπή κάναμε. Σύμφωνα με τα ποσοστά της AGB όμως, μας είδαν ελάχιστοι. Κάποιο παιχνίδι λοιπόν παίζεται και από αυτό απέχουν τα κρατικά κανάλια. Δεν γίνεται η ΕΡΤ με πανελλαδική κάλυψη να έχει τόσο μικρή τηλεθέαση».
// Μιλήσατε για σύνδρομο Καραγκιόζη. Τι εννοείτε;
«Ο Καραγκιόζης είναι ένα στοιχείο του πολιτισμού μας, με το θέατρο σκιών μεγαλώσαμε. Αυτό έχει μια νοσταλγία. Αλλά πάντα ο Καραγκιόζης μου δημιουργούσε μια μιζέρια… Δεν μ’ αρέσουν οι σουλτάνοι, οι βεζίρηδες και οι ταξικές διαφορές. Όταν αυτή η χώρα γέννησε την αττική κωμωδία και την αρχαία τραγωδία το πνευματικό επίπεδο είναι πολύ υψηλό. Δεν μπορώ να με αντιπροσωπεύει η κουτοπονηριά του Καραγκιόζη».
// Η αρχαία ελληνική γραμματεία σας αντιπροσωπεύει;
«Απόλυτα! Ξέρετε ότι η Ακαδημία Αθηνών αδυνατεί να μεταφράσει την ελληνική γραμματεία και το χρέος αυτό το έκανε ο εκδοτικός οίκος “Κάκτος” βγάζοντας δεκάδες τόμους. Να ξανά η ιδιωτική πρωτοβουλία. Μέσα από την αρχαία ελληνική γραμματεία δεν θα κατανοούσαμε μόνο την πολιτική διαχείριση των πραγμάτων, αλλά και την ίδια τη ζωή… Να μου πείτε και πότε η Ακαδημία πήρε μια θέση για τα όσα συμβαίνουν σ’ αυτόν τον τόπο;».
// Οι πολιτικοί μας έχουν όραμα;
«Δεν έχουν όραμα και το έχουν αποδείξει. Όραμα έχουν οι εκπαιδευτικοί και οι καλλιτέχνες!».
// Η γνώση θα μας βγάλει από την κρίση;
«Αυτή είναι μεγάλη παγίδα. Τη γνώση πρέπει να τη διασώσουμε. Η γνώση είναι για τη ζωή και όχι για την οικονομική κρίση. Ο άνθρωπος πρέπει στη ζωή να αναζητεί το υψηλό. Αυτό σημαίνει το όνομά του: άνω θρώσκω».


Σχολιάστε εδώ