Περί ελικοπτέρων και Ινδιάνων
• Οι πρώτοι αμερικανοί άποικοι εξόντωσαν συστηματικά τις φυλές των Ινδιάνων. Οι σύγχρονοι, για να εξιλεωθούν, έδωσαν στα στρατιωτικά τους ελικόπτερα ονόματα τιμής ένεκεν των φυλών αυτών: Χιούι, Απάτσι, Σινούκ, Κόματσκι, Ιρικουά κ.ά.
• Τα επιθετικά ελικόπτερα Απάτσι, τα καλύτερα και τα ακριβότερα στον κόσμο, που έχουμε κι εμείς, υπόκεινται κι αυτά στον αδυσώπητο νόμο της στατιστικής: ένα ποσοστό είναι καταδικασμένο να συντριβεί.
• Πού οφείλεται ένα δυστύχημα; Στη γήρανση ή αστοχία υλικού, στο ανθρώπινο, κυρίως, λάθος (πιλότου ή συντήρησης), σε κακές καιρικές συνθήκες.
• Πού οφείλεται η μοιραία συντριβή του εντελώς καινούργιου Απάτσι στα Μέγαρα; Θα το αποκαλύψει η διερεύνηση, αν το αποκαλύψει. Ήδη το «μαύρο κουτί» βρέθηκε και θα κληθεί να δώσει σημαντικές πληροφορίες.
• Εν τω μεταξύ δεκάδα όψιμων «ελικοπτερολόγων» έδωσαν τις δικές τους εκδοχές. Μερικοί ξεπέρασαν κάθε όριο γράφοντας ότι το ΓΕΣ θεωρεί τα ελικόπτερα ιπτάμενα… Στάγιερ και τους πιλότους «πεζικάριους» ως και άλλες συναφείς αστειότητες. Το ΓΕΣ, απ’ ό,τι ο γράφων γνωρίζει καλώς, θεωρεί τους πιλότους όπως πρέπει να τους θεωρεί, και τα ιπτάμενα μέσα (μαχητικά ή μεταφορικά) ως αιχμή του επιχειρησιακού σχεδιασμού του, σήμερα μάλιστα που ο Α/ΓΕΣ προέρχεται από τις Ειδικές Δυνάμεις. Υπάρχει μέγας προβληματισμός για τις ελλείψεις μεταφορικών και τον εκσυγχρονισμό των παλαιών μαχητικών.
• Ελέχθη επίσης ότι η Αεροπορία Στρατού είναι «ανώριμο όπλο» ιδρυθείσα το 1998. Η αλήθεια είναι ότι ιδρύθηκε το 1969 και τα ελικόπτερά της, Χιούι και Σινούκ, διασχίζουν νυχθημερόν το Αιγαίο συμβάλλοντας δυναμικά στην αποτροπή.
Ποιος αδιαφορεί για την Αεροπορία Στρατού;
• Προφανώς η πολιτική ηγεσία του ΥΕΘΑ και οι αρμόδιες υπηρεσίες της που, ίσως, θεωρούν τα ελικόπτερα ιπτάμενα… Στάγιερ.
• Να θυμίσω ότι ο κ. Μεϊμαράκης και οι συν αυτώ έκανε δύο ολόκληρα χρόνια να παραλάβει τα τελευταία 12 Απάτσι που ήταν σε αναμονή σε κάποιο υπόστεγο των Μεγάρων. Να επαναλάβω ότι οι ίδιοι αδιαφορούσαν πλήρως για τον έλεγχο προόδου της αμαρτωλής σύμβασης προμήθειας των μεταφορικών ΝΗ-90 που κατάντησαν να παραδοθούν το… 2014 αντί του 2007, χωρίς να επιβάλουν ποινικές ρήτρες.
• Τέλος, για τους σημερινούς σημειώνω το εξής χαρακτηριστικό, ενδεικτικό της αβελτηρίας και αδιαφορίας τους: Η σύμβαση για την αγορά των 12 Απάτσι προέβλεπε παρουσία τεσσάρων τεχνικών της Boeing στις διαδικασίες συντήρησης στα Μέγαρα επί ένα εξάμηνο με προαίρεση για ακόμη έξι μήνες. Όταν περί το τέλος Μαΐου ρωτήθηκε η ΓΔΑΕΕ αν θα ισχύσει η προαίρεση απάντησε θετικά, με σύμφωνη γνώμη του ΓΕΣ, και ζήτησε 10-15 ημέρες για την κύρωσή της. Έφτασε Ιούλιος, το «χαρτί» κάπου εκοιμάτο και οι τεχνικοί της Boeing απήλθαν διότι η παρουσία τους στον χώρο συντήρησης ήταν πλέον παράνομη! Ξαναρωτήθηκε η ΓΔΑΕΕ για τις προθέσεις της δεκαήμερο προ του δυστυχήματος και απάντησε: «Βεβαίως θα ισχύσει η προαίρεση… Μη βιάζεστε… Θα το δούμε».
• Το ελικόπτερο συνετρίβη κατά τη δοκιμαστική πτήση αμέσως μετά την 125ωρη επιθεώρηση. Δεν είμαι αφελής ούτε φερέφωνο της εταιρείας για να ισχυριστώ ότι η πτώση οφείλεται, πιθανώς, στην απουσία του «τρίτου ματιού», δηλαδή του αμερικανού τεχνικού. Είναι εντελώς απίθανο. Είμαι όμως κατηγορηματικός ότι σε ένα κρίσιμο θέμα όπως είναι η συντήρηση των μαχητικών ελικοπτέρων, η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου επέδειξε, για άλλη μια φορά, νωθρότητα, αβελτηρία, αβουλία, συνεχίζοντας να εφαρμόζει την αρχή: «Ό,τι μπορείς να το κάνεις αύριο, μην το κάνεις σήμερα».
• Αυτήν την απαράδεκτη κατάσταση παρέλαβε ο κ. Βενιζέλος (… επίσης πυρομαχικά αρμάτων, μπαταρίες υποβρυχίων, ανταλλακτικά F-16, ελικόπτερα ΝΗ-90 κ.ά. κ.ά.) την οποία υιοθέτησε μαζί με τον εμπνευστή και αρχιτέκτονά της γιατί ταιριάζει ίσως με το δικό του ταμπεραμέντο της αναβλητικότητας. Θλίψη και μόνο θλίψη.
***
Πάνος Μπεγλίτης Ι
• Χρόνια πολλά στον συμπαθή αναπληρωτή υπουργό Άμυνας για την ονομαστική του εορτή. Σας ευχόμαστε επιτυχίες αλλά και να έχετε τον νου σας στα πάσης φύσεως ναρκοπέδια που σας στρώνουν από μέσα κι απ’ έξω, αλλά και στις φράξιες των συνδικαλιστών. Προσοχή!
Πάνος Μπεγλίτης ΙΙ
• ΣΚΑΪ 08.30 / 2 Αυγούστου δηλώνει και μας ενθουσιάζει:
– Θα κάνουμε σημαντικές ρήξεις στον τομέα των αμυντικών βιομηχανιών.
– Θα εφαρμόσουμε εξορθολογισμό, περικοπές δαπανών, εξυγίανση, μετατάξεις όπου χρειάζεται. Ιδιαίτερα στα ΕΑΣ (ΕΒΟ –
ΠΥΡΚΑΛ), την πλέον ζημιογόνο ΔΕΚΟ μετά τον ΟΣΕ.
– Δεν μπορεί να βιώνει μια κρατική εταιρεία εις βάρος του κοινωνικού συνόλου!
• Αμέσως το μυαλό κάθε εχέφρονα πολίτη που τον παρακολουθούσε θα κατέληγε στο συμπέρασμα: «Χρειάζεται νοικοκυριό, μια ικανή, ισχυρή, έμπειρη και ακομμάτιστη διοίκηση. Να γλιτώσουμε από τις σπατάλες και τη λέπρα των τρωκτικών».
• Λίγοι όμως από τους τηλεθεατές γνώριζαν ότι το ΥΕΘΑ, μετά εννεάμηνη απραξία που βύθισε ακόμα περισσότερα στο τέλμα την εταιρεία, διόρισε στη διοίκηση της ΕΑΣ δύο πανάσχετους νομενκλατούριους απόστρατους αξιωματικούς! Δηλαδή μία από τα ίδια και δεν κατάλαβα γιατί ο κ. Μπεγλίτης έλεγε όλα αυτά. Θλίψη…
Πάνος Μπεγλίτης ΙΙΙ
• Τις τελευταίες ημέρες του Ιουλίου δέχθηκε μπαράζ επιθέσεων από την ΠΑΣΚΕ / ΠΑΣΟΚ / ΕΑΣ. Ίσως γιατί δεν τους παραχώρησε ακόμα ποσοστό συγκυβέρνησης, όπως γινόταν άλλοτε. Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ και να μην κάνουν κουμάντο στα ΕΑΣ μεγαλοσυνδικαλιστές του ΠΑΣΟΚ; Αδιανόητο…
• Τον κατηγορούν, εκτός των άλλων, ότι ευνοεί τους εργολαβικούς συμβασιούχους και αγνοεί τους κανονικούς εργαζόμενους που μένουν απλήρωτοι.
• Τον ονομάζουν συκοφάντη! Συνδικαλιστική αμετροέπεια…
• Ειρήσθω εν παρόδω ότι η εταιρεία (ζημίες 168,4 εκατ. ευρώ το 2009, υποχρεώσεις 909 εκατ. ευρώ, προσωπικό 1.672 εκ των οποίων οι μισοί είναι γενικοί διευθυντές και οι άλλοι μισοί διευθυντές…) βαίνει ολοταχώς προς πτώχευση!
• Στις 3 Αυγούστου ο κ. Μπεγλίτης, όλως αιφνιδίως, απολύει τους εργολαβικούς (238 άτομα) αλλά την επομένη, πιεζόμενος, ανακοινώνει ότι θα τους… επαναπροσλάβει τον Σεπτέμβριο, γιατί τον Αύγουστο δεν υπογράφονται συμβάσεις. Και γιατί δεν τους ανανεώνει τη σύμβαση τον Ιούνιο; Συμπεράσματα; Δικά σας…
***
ΜΤΣ: Έπεσεν αδόξως…
• Το άλλοτε κραταιό και ένδοξο Μετοχικό Ταμείο Στρατού ετίναξε τα πέταλα! Δεν είχε πληρώσει μέχρι τις 18 Ιουλίου το μέρισμα στους απόμαχους (άλλοτε κατεβάλλετο μέχρι 3 του μηνός). Το «Π» με τρία συνεχή και τεκμηριωμένα κείμενα είχε προβλέψει τα γεγονότα και είχε ζητήσει υπουργική παρέμβαση.
• Ο κ. Βενιζέλος, με τη συνήθη λαϊκή ευγλωττία του, είχε υποσχεθεί στους απόμαχους του Στρατού, παρουσία των αρχηγών των επιτελείων (Ιαν. 2010), ότι το θέμα θα επελύετο μέχρι τέλος Ιουνίου!
• Οι πάντες έτρεχαν για να βρεθεί λύση για τον Ιούλιο. Τον Οκτώβριο όμως;
• Ας ενημέρωνε τουλάχιστον ο κ. υπουργός ποιοι από τους προκατόχους του και πώς έθαψαν το ΜΤΣ. Το ξεπούλησαν ή επέτρεψαν σε συγκεκριμένα κοράκια να το λεηλατήσουν; Ομερτά κι εδώ για τη «συντεχνία», κύριε υπουργέ;
***
3Ακίνητα που μπορούν να αποδώσουν τεράστια ποσά έχει το Μετοχικό Ταμείο Αεροπορίας, τα οποία θα μπορούσαν να το διευκολύνουν αφάνταστα στις μέρες της κρίσης και της μιζέριας που περνάμε. Κι όμως, τα ακίνητα αυτά το Ταμείο τα αφήνει ανεκμετάλλευτα, με αποτέλεσμα να χάνει πολλά χρήματα κάθε χρόνο. Ενδεικτικά αναφέρουμε το ξενοδοχείο «La Mirage» στην Ομόνοια, που
εδώ και έξι χρόνια είναι εγκαταλειμμένο και έχει γίνει άντρο ναρκομανών και ευκαιριακή στέγη λαθρομεταναστών και περιθωριακών, το κτήμα Λεβίδη στην Παλλήνη, που κοντεύει να γίνει δασική έκταση χωρίς να αξιοποιείται καθόλου, και μια έκταση 50 στρεμμάτων στον Ωρωπό, όπου παλιά ήταν οι κατασκηνώσεις των παιδιών των
αξιωματικών. Μόνο από τα τρία αυτά ακίνητα, το Μετοχικό Ταμείο
Αεροπορίας θα μπορούσε να έχει αξιοσημείωτα έσοδα. Όμως δεν τα αξιοποιεί, με αποτέλεσμα να χάνει χρήματα, αλλά και τα ίδια τα
ακίνητα να χάνουν την αξία τους. Γιατί;
***
3Γεφύρι της Άρτας έχει γίνει ένα κτίριο στο Πεντάγωνο, που εδώ και μέρες προσπαθούν κάποιοι στρατιώτες να το βάψουν και δεν λέει να τελειώσει. Όχι πως φταίνε τα παιδιά βέβαια, γιατί και πρόθυμα είναι και επιλεγμένα από τον επαγγελματικό χώρο των ελαιοχρωματιστών. Απλώς δεν έχουν… μπογιές. Ένα ένα τούς δίνουν τα κουτιά με τα χρώματα, κι όταν τελειώσει το ένα, κάνουν μια μέρα μέχρι να τους φέρουν άλλο.
Τι συμβαίνει; Δεν υπάρχουν κονδύλια για μπογιές;