«Ασφυξία» από τον ειδικό φόρο τηλεόρασης

«Ασφυξία» στους τηλεοπτικούς σταθμούς και προϋποθέσεις σύγκρουσής τους με την κυβέρνηση. Σε δύο μέρες θα πρέπει να αποδοθεί στις ΔΟΥ ο φόρος 20% στις διαφημίσεις που έχουν μεταδοθεί. Η διαφημιστική δαπάνη εξαιτίας και του συνολικότερου κλίματος έχει υποστεί καθίζηση, αλλά το σημαντικότερο είναι πως οι διαφημιστικές εταιρείες δηλώνουν πως δεν είναι σε θέση να σχεδιάσουν τα πακέτα τους για τον Σεπτέμβριο. Πολλοί περίμεναν πως η κυβέρνηση θα έκανε κάποια κίνηση που θα άλλαζε το καθεστώς, όμως κάτι τέτοιο δεν συνέβη ως τώρα, ενώ άλλοι μιλούν ευθέως για πόλεμο της κυβέρνησης στα media με την αύξηση της φορολογίας και τη μείωση της ρευστότητας, αλλά και την επιβολή του ενοικίου (2%) για τη χρήση των συχνοτήτων. Προς αυτήν την κατεύθυνση κινείται και το ερώτημα αν όντως με αυτήν την απόφαση για την επιστροφή του ειδικού φόρου τηλεόρασης η κυβέρνηση έχει κάποιο δημοσιονομικό στόχο ή είναι απλώς μια ένδειξη πυγμής προς τους επιχειρηματίες των Μέσων. Θυμίζουμε πως η επίμαχη διάταξη αναφέρει τα εξής: «Ο φόρος βαρύνει άμεσα τη διαφημιζόμενη επιχείρηση ή τον διαφημιστή που μεσολαβεί και το τιμολόγιο εκδίδεται στο όνομά του. Εφόσον το τιμολόγιο εκδίδεται στο όνομα του διαφημιστή που μεσολαβεί, αντίγραφο του τιμολογίου με τη σφραγίδα και την υπογραφή του εκδότη αποστέλλεται στον διαφημιζόμενο μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα από την έκδοση του τιμολογίου. Στα πιστωτικά τιμολόγια που εκδίδουν τα τηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης πρέπει να αναγράφονται και οι αριθμοί των σχετικών τιμολογίων. Τον ειδικό φόρο εισπράττουν τα τηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης και αποδίδουν στο Δημόσιο με μηνιαίες δηλώσεις που υποβάλλουν στην αρμόδια ΔΟΥ φορολογίας εισοδήματος αυτών, μέχρι την εικοστή (20ή) ημέρα κάθε μήνα, για τα έσοδα από τις τηλεοπτικές διαφημίσεις του προηγούμενου μήνα».


Σχολιάστε εδώ