Ο πολυπράγμων σύμβουλος

Η διαφορά ανάμεσα στα δύο σχήματα είναι ότι το ένα, το θεσμικό, το αποτελούν πολιτικοί που έχουν παρουσία στον δημόσιο χώρο και διεκδικούν την ψήφο του λαού, ενώ το άλλο αποτελείται από τις στρατιές συμβούλων και συνεργατών του Γιώργου Παπανδρέου, χωρίς κάποια νομιμοποίηση ωστόσο.

Η αφορμή για τις παραπάνω διαπιστώσεις ήταν απλή, καθημερινή: Την προηγούμενη Κυριακή η εφημερίδα «Πρώτο Θέμα» κυκλοφόρησε με πρωτοσέλιδο «Σε ιδιώτες τα λεωφορεία – Το υπουργείο Οικονομικών και το γραφείο του πρωθυπουργού προετοιμάζουν λύση τύπου Ολυμπιακή». Από την πρώτη ήδη ανάγνωση γινόταν φανερό ότι έλειπε ένας βασικός παίκτης του σχεδίου (;): το υπουργείο Μεταφορών.

Ακριβέστερα, ο Δημήτρης Ρέππας ένιωθε σαν τον αλεξιπτωτιστή που πέφτει χωρίς αλεξίπτωτο και εξεμάνη τόσο κατά του συναδέλφου του Γιώργου Παπακωνσταντίνου όσο όμως και κατά του Νότη Παρασκευόπουλου, ειδικού συμβούλου του πρωθυπουργού, που έκανε και δηλώσεις προς την εφημερίδα παραβαίνοντας κάθε κανόνα λειτουργίας ενός πρωθυπουργικού συμβούλου. Ποιος όμως είναι ο κ. Νότης Παρασκευόπουλος;

Όλα ξεκίνησαν ακριβώς πριν από έναν χρόνο, στις 7 Ιουλίου, όταν το ΠΑΣΟΚ έδινε στη δημοσιότητα τη δύο αράδων απόφαση του προέδρου του: «Με απόφαση του προέδρου του ΠΑΣΟΚ, Γιώργου Α. Παπανδρέου, ορίζεται σύμβουλός του για θέματα οργανωτικών καινοτομιών ο κ. Νότης Παρασκευόπουλος». Μόνο που θα έπρεπε να μας εξηγήσει κάποιος τι εστί «οργανωτική καινοτομία».

Αλλά μόλις έγινε κυβέρνηση το ΠΑΣΟΚ, ο κ. Παρασκευόπουλος έσπευσε να καλύψει διάφορα κυβερνητικά κενά. Καθότι συγκοινωνιολόγος ο ίδιος το επάγγελμα, φρόντισε να λύσει…κυκλοφοριακά προβλήματα της κυβέρνησης, έχοντας πάντα βέβαια τις πλάτες του κ. Παπανδρέου.

Η σχέση τους είναι δοκιμασμένη άλλωστε από τη Μη Κυβερνητική Οργάνωση «Κάθε Μέρα Πολίτης», εκεί όπου και η μητέρα του πρωθυπουργού, κ. Μαργαρίτα Παπανδρέου, έχει τον δικό της διακριτό ρόλο. Εκεί ο πρωθυπουργός καλωσορίζει όσους εισέρχονται για πρώτη φορά στην ηλεκτρονική σελίδα της οργάνωσης και τους παρακινεί να οικοδομήσουν, μαζί, τη συμμετοχική δημοκρατία.

Ο κ. Παρασκευόπουλος λοιπόν, αφού εργάστηκε στον ΟΑΣΑ και εκπόνησε, ως ελεύθερος επαγγελματίας, μελέτες κυκλοφορίας σε αρκετές πόλεις σε όλη τη χώρα, στη συνέχεια ανακάλυψε τη δράση μέσω των ΜΚΟ: «Κάθε Μέρα Πολίτης» και «Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας “Πάνος Μυλωνάς”» είναι οι δυο οργανώσεις στις οποίες δραστηριοποιείται.

Από τον περασμένο Οκτώβριο μάλιστα έχει αναλάβει να αναμορφώσει την κυβέρνηση, πρώτα μέσω του open.gov, που όλοι ξέρουμε την κατάληξή του… Και τώρα, βαθμολογώντας τους υπουργούς για τις επιδόσεις τους! Παράλληλα δηλαδή με τη βαθμολογία από τον Θ. Πάγκαλο, για τον βαθμό τήρησης του Προγράμματος Σταθερότητας, ο 57χρονος συγκοινωνιολόγος ελέγχει το μέτρο υλοποίησης των άλλων προεκλογικών δεσμεύσεων του ΠΑΣΟΚ.

Σε αντίστοιχη σύγκρουση μεταξύ της Άννας Διαμαντοπούλου και του Γιάννη Πανάρετου και όταν η πρώτη είχε ρωτήσει, σε Υπουργικό Συμβούλιο, τον πρωθυπουργό ποιος έχει την πολιτική ευθύνη άσκησης πολιτικής στο υπουργείο Παιδείας, ο κ. Παπανδρέου είχε απαντήσει: «Μα, εσύ Άννα μου».

Αν τώρα και ο Δ. Ρέππας έκανε το ίδιο ερώτημα, αλλά για τη συγκοινωνιακή πολιτική, ποια θα ήταν, άραγε, η απάντηση του πρωθυπουργού;


Σχολιάστε εδώ