Οι βουλευτές έχουν τον λόγο

>Στην ιδιωτικοποίηση της γαλακτοβιομηχανίας Δωδώνη αντιδρούν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Ευ. Αμμανατίδου και Ηρώ Διώτη, οι οποίες ζητούν να σταματήσει η διαδικασία πλειστηριασμού και πώλησης που ανακοίνωσε ο διοικητής της Αγροτικής Τράπεζες. Υπογραμμίζουν ότι η γαλακτοβιομηχανία ανήκει στους παραγωγούς και εκεί πρέπει να παραμείνει, άρα απαιτείται πολιτική παρέμβαση για να συνεχίσει να λειτουργεί προς το συμφέρον των παραγωγών, των καταναλωτών και εν γένει προς το συμφέρον της οικονομίας της Ηπείρου.

>Τους λόγους για τους οποίους έχει καθυστερήσει η έκδοση του Κανονισμού Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων (ΚΕΝΑΚ), αλλά και η έναρξη του Προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον», ζητά να πληροφορηθεί ο βουλευτής της ΝΔ Κωστής Μουσουρούλης. Όπως αναφέρει, παρότι η κυβέρνηση της ΝΔ ολοκλήρωσε τον ΚΕΝΑΚ και το Προεδρικό Διάταγμα για το Σώμα Ενεργειακών Επιθεωρητών, επιτυγχάνοντας τη μέγιστη δυνατή κοινωνική και τεχνικοοικονομική αποδοχή τους, το ΥΠΕΚΑ, με πολύμηνη καθυστέρηση, έθεσε σε νέα διαβούλευση δύο διαφορετικά κείμενα, με σοβαρές ελλείψεις και προβλήματα συμβατότητας με το κοινοτικό θεσμικό πλαίσιο.

>Τη δημιουργία αστικής και προαστιακής θαλάσσιας συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να λυθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα ζητά η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Χρύσα Αράπογλου. Ερωτά τους αρμόδιους υπουργούς αν θα χρηματοδοτηθεί η εκπόνηση οριστικών μελετών για τη δημιουργία θαλάσσιας συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη, αν αυτές θα γίνουν με βάση την προοπτική δημιουργίας αστικής ή προαστιακής θαλάσσιας συγκοινωνίας ή συνδυασμού και των δύο, και πώς αντιμετωπίζουν την πρόταση του Δήμου Καλαμαριάς για τη δημιουργία λιμένα και τη σύνδεση του μετρό με θαλάσσια προαστιακή συγκοινωνία.

>Αν έχει παραληφθεί από το υπουργείο Υποδομών το έργο της Ιόνιας Οδού και ποιος πληρώνει τις ατέλειές του, και συγκεκριμένα την παράκαμψη του Αγρινίου (Κεφαλόβρυσο – Κουβαράς), ερωτούν οι βουλευτές του ΚΚΕ Ν. Μωραΐτης, Ν. Καραθανασόπουλος, και Μπ. Χαραλάμπους. Επισημαίνουν ότι το τμήμα αυτό είχε σοβαρές ατέλειες, με αποτέλεσμα να εγκυμονεί κινδύνους ακόμη και για την ασφάλεια των διερχόμενων οδηγών, όπως αποδείχθηκε στην πορεία με μια σειρά τροχαίων ατυχημάτων.

>Για το γεγονός ότι μένουν εκτός διοικητικών συμβουλίων των Οργανισμών Λιμένων εκπρόσωποι των δήμων Ελευσίνας, Ραφήνας και Λαυρίου, διαμαρτύρεται ο ανεξάρτητος βουλευτής Βασίλης Οικονόμου. Υπογραμμίζει ότι η πολιτική αυτή απόφαση δημιουργεί εύλογες απορίες για τη σκοπιμότητά της, λόγω του ότι οι Οργανισμοί Λιμένων διαχειρίζονται τον χώρο των λιμανιών, καθώς και μεγάλα τμήματα των παραλίων των συγκεκριμένων πόλεων, για τα οποία πολλές φορές στο παρελθόν υπήρξε διάσταση απόψεων σχετικά με τη χρήση τους και την εκεί επέκταση εταιρειών δημόσιου και ιδιωτικού συμφέροντος, μεταξύ των δημοτών και των επιχειρηματιών.

>Να παρέμβει η κυβέρνηση για την άμεση ανάκληση όλων των απολύσεων της εταιρείας τροφίμων Κατσέλης ΑΕ, που κλείνει και μεταφέρει τον εξοπλισμό της από τη Θεσσαλονίκη σε άλλες εταιρείες του ομίλου, ζητούν οι βουλευτές του ΚΚΕ Αγγ. Τζέκης, Γ. Ζιώγας και Σ. Καλαντίδου. Ζητούν επίσης να γίνει έλεγχος της επιχείρησης για όλες τις επιδοτήσεις που πήρε από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ.

>Για τη διακοπή της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Γαύδου λόγω αλλαγής των κανόνων ασφαλείας, βάσει της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 9818, με την οποία υποβαθμίζονται τα δύο πλοία που εκτελούσαν τα δρομολόγια από και προς το νησί, διαμαρτύρεται ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Μιχάλης Κριτσωτάκης, ο οποίος ερωτά τους αρμόδιους υπουργούς γιατί δεν προέβησαν εγκαίρως στις απαιτούμενες ενέργειες ώστε να αποτραπεί αυτή η εξέλιξη και τι προτίθενται να κάνουν ώστε να μην αναγκαστούν οι κάτοικοι του νησιού να εγκαταλείψουν τον τόπο τους.

>Με βάση ποια οικονομοτεχνική μελέτη έχει χαρακτηριστεί η σιδηροδρομική γραμμή Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας ζημιογόνα, αφού από το 2003 έχει κλείσει για να ανακατασκευαστεί, ερωτούν τον υπουργό Υποδομών οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτης Λαφαζάνης, Ευ. Αμμανατίδου και Βασίλης Μουλόπουλος. Υπενθυμίζουν ότι η ανακατασκευή της γραμμής έγινε με συγχρηματοδότηση από το Γ΄ ΚΠΣ και, βάσει των ευρωπαϊκών κανονισμών, δεν μπορεί να μη λειτουργήσει.

>Δεδομένου ότι οι συμβάσεις μεταφοράς μαθητών που συνήψαν οι νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις της χώρας, κατά παράβαση της αντίστοιχης ευρωπαϊκής νομοθεσίας, οδηγούν εδώ και χρόνια σε υπερτιμολογήσεις και κατασπατάληση δημόσιου χρήματος, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Τάσος Κουράκης και Δημήτρης Παπαδημούλης ερωτούν τους αρμόδιους υπουργούς αν θα προχωρήσουν στον προσδιορισμό της ζημίας που υπέστη το Δημόσιο και τι σκοπεύουν να κάνουν ώστε να μη συμβεί το ίδιο και τη νέα χρονιά.

>Στο αδιέξοδο στο οποίο έχουν περιέλθει οι κτηνοτρόφοι του Ν. Έβρου, αναφέρεται με ερώτησή της προς την υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Ελένη Τσιαούση. Συγκεκριμένα, με βάση τον νόμο 3399, όλες ανεξαιρέτως οι κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις πρέπει να κατέχουν άδεια ίδρυσης και λειτουργίας μέχρι τις 31/12/2010, καθώς σε αντίθετη περίπτωση θα εξαιρούνται των ευρωπαϊκών επιδοτήσεων. Ωστόσο, οι κτηνοτρόφοι στον Έβρο που διαθέτουν εδώ και χρόνια ποιμνιοστάσια γύρω από περιοχές Natura 2000, δεν μπορούν να πάρουν άδεια λειτουργίας, επειδή οι δασικές υπηρεσίες δεν δίνουν έγκριση μη κατεδάφισης των υφιστάμενων κτισμάτων.


Σχολιάστε εδώ