Κάτω στον Πειραιά
// Γόρδιος δεσμός οι ενοποιημένοι δήμοι Νίκαιας – Ρέντη και Κερατσινίου – Δραπετσώνας για το ΠΑΣΟΚ. Οι υποψήφιοι (γύρω στους 15 και για τους δύο δήμους) δεν υποχωρούν, δεν συναινούν και… τρώγονται μέχρι τελικής πτώσεως. Η ΝΕ Β΄ Πειραιά του ΠΑΣΟΚ σήκωσε τα χέρια και παρέπεμψε το θέμα στην Επιτροπή Επιλογής Υποψήφιων Δημάρχων του ΠΑΣΟΚ για να βρει άκρη. Η άποψη της Επιτροπής είναι να γίνουν αυτήν την εβδομάδα τοπικά γκάλοπ στους δύο δήμους και όποιος φανεί ότι μπορεί να κερδίσει να πάρει και τη στήριξη του κόμματος. Για να πάρει βέβαια τον δήμο ο τελικός υποψήφιος θα πρέπει να έχει και τη στήριξη των υπολοίπων, κάτι που τώρα φαίνεται δύσκολο, αλλά αν δεν γίνει, οι όποιοι υποψήφιοι του Κινήματος δεν θα έχουν καμία τύχη και θα παραδώσουν για άλλη μια φορά τους δήμους είτε στη ΝΔ είτε στο ΚΚΕ! Για να δούμε…
// Θερμός υποστηρικτής του «Καλλικράτη» είναι ο Γιάννης Μαρωνίτης, που διεκδικεί την υποψηφιότητά του για τη δημαρχία Νίκαιας – Ρέντη. Σε αντίθεση με άλλους υποψήφιους που πολέμησαν τη μεταρρύθμιση και αρνούνται την ενοποίηση των δύο δήμων (Ιωακειμίδης, Λογοθέτης, Μπενετάτος), αυτός αναδεικνύει τη στήριξη και την αξιοποίηση της αλλαγής του αυτοδιοικητικού χάρτη σε κεντρικό θέμα της καμπάνιας του. «Μαζί, η Νίκαια και ο Ρέντης, είμαστε ένα ολοκληρωμένο και πολύ δυνατό σύνολο, ένας μεγάλος και ισχυρός δήμος. Μαζί έχουμε και την εμπορική ζώνη και το μεγάλο αγοραστικό κοινό που τη στηρίζει. Έχουμε και μια μεγάλη δημοτική περιουσία, που θα την αξιοποιήσουμε προς όφελος του δημότη. Οι δημότες του Ρέντη και της Νίκαιας μόνο να κερδίσουν έχουν από την ενοποίηση», λέει ο Γιάννης Μαρωνίτης σε εκατοντάδες πολίτες που συναντάει στις καθημερινές του περιοδείες στην πόλη.
// Με τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό ΑΕ Χρήστο Τσίτουρα συναντήθηκε ο δήμαρχος Κορυδαλλού Σταύρος Κασιμάτης προκειμένου να ενημερωθεί για τις εξελίξεις στο θέμα της επέκτασης της γραμμής 3 του μετρό στον Κορυδαλλό μετά την επαναπροκήρυξη του έργου. Ο δήμαρχος αναφέρθηκε στη συγκοινωνιακή απομόνωση του Κορυδαλλού και της ευρύτερης περιφέρειας του Πειραιά, που συνεχίζεται μετά τις μεγάλες καθυστερήσεις και ζήτησε από τον πρόεδρο της εταιρείας να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού, προκειμένου να ξεκινήσει αμέσως το έργο. Ο κ. Τσίτουρας, αφού ενημέρωσε ότι οι διαδικασίες μετά την επαναπροκήρυξη του έργου προχωρούν κανονικά, εξέφρασε την εκτίμηση ότι στα τέλη του έτους θα έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός και θα ξεκινήσει η κατασκευή, δεδομένου ότι έχουν εξασφαλιστεί οι σχετικές πιστώσεις.
// Απόλυτα επιτυχημένη ήταν η επιχείρηση για τον καθαρισμό και την ενίσχυση της πυρασφάλειας του όρους Αιγάλεω, που έγινε την περασμένη Τρίτη με πρωτοβουλία του ΠΕΣΥΔΑΠ. Η επιχείρηση είχε στόχο να διανοίξει δασικούς δρόμους του βουνού ώστε να μπορούν να διέρχονται βαρέα οχήματα της Πυροσβεστικής, να καθαρίσει τον περιβάλλοντα χώρο από απόβλητα, σκουπίδια και ογκώδη αντικείμενα που είχαν παράνομα απορριφθεί και να μειώσει τις πιθανότητες φωτιάς. Έλαβαν μέρος η Ομάδα Πυρασφάλειας του Περιβαλλοντικού Συνδέσμου Δήμων Αθήνας – Πειραιά (ΠΕΣΥΔΑΠ) με 22 άτομα και μηχανοκίνητα μέσα (φορτωτές και φορτηγά), καθώς και ομάδα 10 εργαζομένων του Δήμου Κορυδαλλού. Συμμετείχαν επίσης έξι εθελοντές της Πρωτοβουλίας Πολιτών Κορυδαλλού.
Μετά το τέλος της επιχείρησης ο πρόεδρος του ΠΕΣΥΔΑΠ Γρηγόρης Γουρδομιχάλης, αφού ευχαρίστησε τους συμμετέχοντες και τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη για την ουσιαστική του βοήθεια, τόνισε ότι πρέπει όλοι να καταλάβουμε ότι το όρος Αιγάλεω είναι μοναδικό και αναντικατάστατο για την περιοχή και πρέπει να το προσέχουμε ως κόρη οφθαλμού.
Να σημειώσουμε ότι ο ΠΕΣΥΔΑΠ διοργανώνει την άλλη Κυριακή επιχείρηση ποτίσματος των αναδασωμένων περιοχών στο Αιγάλεω και το Σχιστό, γιατί έχει αποδειχθεί ότι το 70% των περιοχών που αναδασώνονται ξαναγίνονται χέρσες, αφού τα φυτά ξεραίνονται από τη στιγμή που δεν ποτίζονται.
// Σημαντικές προτάσεις για την ανάπλαση και την ανάπτυξη του Πειραιά έκανε ο βουλευτής Δημ. Καρύδης στην ανοιχτή συνέλευση με θέμα «Πειραιάς: Υπάρχει κρίση, υπάρχει λύση;». Συγκεκριμένα τόνισε την ανάγκη να υπάρξει ανακατανομή συντελεστή πρασίνου από τις πιο προνομιούχες περιοχές των βορείων και ανατολικών προαστίων στα δυτικά και νότια προάστια, όπως ο Πειραιάς. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η αξιοποίηση του Ελληνικού ή του Πράσινου Ταμείου για απαλλοτρίωση χώρων όπως η ΧΡΩΠΕΙ. Υποστήριξε ακόμη ότι η πόλη χρειάζεται ένα Πανεπιστήμιο Ναυτιλιακών Σπουδών ανάλογου βάρους με την πρωταγωνιστική θέση που έχει στην παγκόσμια ναυτιλία, με campus και φοιτητές που θα το επιλέγουν απ’ όλον τον κόσμο. Ο Πειραιάς, εκτός από πόλη της ναυτιλίας, πρέπει να γίνει και πόλη των ναυτιλιακών σπουδών. Η εκπαίδευση μπορεί να παίξει ουσιαστικό ρόλο και στην κοινωνική συνοχή, να αναδείξει τη νέα φυσιογνωμία μιας πόλης που πάντα ήταν πολυπολιτισμική, μιας πόλης που αφομοίωνε ρεύματα και πολιτισμούς με διαφορετικά βιώματα και αξίες.
Η Ιωνίδειος, το καμάρι της μέσης εκπαίδευσης στον Πειραιά, μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά προς αυτήν την κατεύθυνση. Να υιοθετήσει σχολεία και κοινωνικούς φορείς που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα. Το Κυριακάτικο Σχολείο Μεταναστών και το ίντερνετ καφέ των ΑΜΕΑ στα Καμίνια είναι δύο φορείς που αξίζει να ενισχυθούν. Αξίζει επίσης, τόνισε, να δώσουμε ιδιαίτερο βάρος στην επαγγελματική και τεχνική εκπαίδευση στην πόλη, ώστε ο Πειραιάς να γίνει το επίκεντρο για νέες ειδικότητες και επαγγέλματα που κινούνται γύρω από τη θάλασσα.