Μεγάλες απώλειες στη διαφήμιση το 2010

Ούτως ή άλλως, το όφελος από τον ειδικό φόρο θα είναι ελάχιστο για το δημόσιο ταμείο. Η διαφήμιση στην ιδιωτική τηλεόραση έχει
ήδη υποχωρήσει κατά 10% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2009 και η εκτίμηση είναι πως στο τέλος του έτους οι απώλειες θα είναι στο 25%, δηλαδή η διαφημιστική δαπάνη θα πέσει στα 350
εκατ. ευρώ, όταν έκλεισε πέρυσι, κατ’ εκτίμηση, στα 420 εκατ. ευρώ. Ο καθένας μπορεί να καταλάβει ότι με τόσο μικρή τηλεοπτική πίτα μπορούν να αντέξουν το πολύ τέσσερις εθνικής εμβέλειας τηλεοπτικοί σταθμοί. Αν παραμείνει ο φόρος, αναπόφευκτα θα επέλθουν συγχωνεύσεις μεταξύ των καναλιών και απολύσεις εργαζομένων. Δεν θα πρόκειται δηλαδή απλώς για απορρύθμιση, αλλά για αληθινή καταστροφή της τηλεόρασης.
Οι απώλειες είναι ακόμη μεγαλύτερες στις εφημερίδες, φθάνοντας στο 35%, ως αποτέλεσμα της ρευστής κατάστασης που υπήρχε προ της ελεύσεως του ΔΝΤ. Με την εφαρμογή των μέτρων εκτιμάται ότι οι απώλειες στις εφημερίδες θα αυξηθούν δραματικά, εξαιτίας και της επιστροφής του ειδικού φόρου τηλεόρασης. Την περασμένη Δευτέρα έγινε η πρώτη συνάντηση μεταξύ του ΣΔΕ, της ΕΔΕΕ και των ιδιοκτητών τηλεοπτικών σταθμών, χωρίς ωστόσο να υπάρξει κάποια ανακοίνωση για το πώς θα αντιμετωπιστεί η κατάσταση που δημιουργείται. Είναι επίσης εντυπωσιακό το ότι από αυτές τις διαβουλεύσεις απουσιάζουν τα θεσμοθετημένα όργανα των εργαζομένων, αφού μέχρι τώρα κανείς δεν κατάφερε να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για κοινή αντιμετώπιση των προβλημάτων.


Σχολιάστε εδώ