εδώ Βρυξέλλες

wΟρισμένα σιδηροδρομικά ατυχήματα μπορούν ν’ αποφευχθούν με την εγκατάσταση αποτελεσματικών συστημάτων προστασίας των αμαξοστοιχιών. Για τον σκοπό αυτό έχουν διατεθεί 500 εκατομμύρια ευρώ από τον προϋπολογισμό της περιόδου 2007 – 2013 του Διευρωπαϊκού Δικτύου για τις μεταφορές ώστε να αναπτυχθεί σύστημα αυτόματης προστασίας τρένων σε περίπτωση παράβασης σηματοδότη και ασύρματης επικοινωνίας μεταξύ κέντρου και αμαξοστοιχίας. Αυτά ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο αρμόδιος για θέματα Μεταφορών Επίτροπος Siim Kallas, απαντώντας στον ευρωβουλευτή της ΝΔ, Γιώργο Κουμουτσάκο.
wΚατά τη διάρκεια της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο υιοθετήθηκε ψήφισμα σύμφωνα με το οποίο καθορίζονται οι κατευθυντήριες γραμμές ενός Ευρωπαϊκού Προγράμματος Επανεγκατάστασης Προσφύγων από τρίτες χώρες σε κράτη μέλη της ΕΕ. Εγκρίθηκε, επίσης, και η τροποποίηση του Ευρωπαϊκού Ταμείου Προσφύγων, του χρηματοδοτικού εργαλείου που θα στηρίξει την υλοποίηση του εν λόγω συστήματος. Μετά το πέρας της ψηφοφορίας, ο ευρωβουλευτής της ΝΔ Γ. Παπανικολάου, ο οποίος υπήρξε ο εισηγητής εκ μέρους του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος και για τις δύο εκθέσεις, εξέφρασε την ικανοποίησή του για το θετικό αποτέλεσμα και δήλωσε χαρακτηριστικά: «Η έγκριση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος
Επανεγκατάστασης Προσφύγων από τρίτες χώρες σε κράτη μέλη της ΕΕ αποτελεί το πρώτο σημαντικό βήμα προς την ουσιαστική επίδειξη αλληλεγγύης από μέρους της
ΕΕ προς τρίτες χώρες για θέματα προσφύγων. Οφείλουμε όμως να προχωρήσουμε με τόλμη στο επόμενο βήμα, τη δημιουργία δηλαδή ενός μόνιμου ευρωπαϊκού μηχανισμού εσωτερικής επαναπροώθησης προσφύγων, με στόχο την άμβλυνση των δυσανάλογων πιέσεων που υφίστανται κάποια κράτη μέλη, όπως η Ελλάδα και άλλες χώρες του ευρωπαϊκού νότου και τον δίκαιο επιμερισμό βαρών μεταξύ των κρατών μελών όσον αφορά την πολιτική ασύλου».


Σχολιάστε εδώ