Ξανοιχτείτε στην ανοιχτή θάλασσα…

Αντιμέτωποι με καθηγητές που αρνήθηκαν να απεργήσουν ήρθαν διαδηλωτές του ΠΑΜΕ, όταν επιχείρησαν να αποκλείσουν την είσοδό τους στο Εσπερινό Γυμνάσιο Αργοστολίου.
Υπήρξαν αναταραχή και έντονες αντιδράσεις και αυτό φαίνεται από την επιστολή που έστειλε στο ΠΑΜΕ καθηγήτρια διπλ. ηλ/γος μηχ/κός, που με θέσεις σαφείς και τεκμηριωμένες στηρίζει την επιλογή της να μη συμμετάσχει στην απεργία, επιλογή για την οποία δύσκολα θα βρεθεί πολίτης να διαφωνήσει μαζί της, όπου κι αν ανήκει πολιτικά.
«1. Έψαξα όλα τα άρθρα του Συντάγματος και ΠΟΥΘΕΝΑ δεν είδα να γράφει ότι η απεργία αποτελεί και υποχρέωση του εργαζόμενου (όπως ειπώθηκε από τα στελέχη σας).
Επίσης έψαξα να βρω αν υπάρχει στο Σύνταγμα άρθρο που να διέπει το δικαίωμα της περιφρούρησης της απεργίας (όπως επίσης ειπώθηκε). Δεν υπάρχει τέτοια διάταξη. Αν μου έχει διαφύγει κάτι, σας παρακαλώ να μου επισημάνετε το αντίστοιχο άρθρο του Συντάγματος.
Επειδή θεωρώ ότι το Σύνταγμα είναι αυτό που διέπει τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις της πολιτικής και κοινωνικής ζωής στην Ελλάδα (ειδικά τα Άρθρα 1 και 2), δεν ανέχομαι την καταπάτηση των συνταγματικών μου δικαιωμάτων (εν προκειμένω άρθρα 5, 16, 22, 23 και 25) με την απόφαση που επιβάλατε καταχρηστικά και αυθαίρετα να με παρεμποδίσετε να προσέλθω στην εργασία μου.
Έχω την ελευθερία να κρίνω εγώ η ίδια αν οι στόχοι της απεργίας σας είναι ρεαλιστικοί ή όχι, και αν ο τρόπος που επιλέξατε για να δηλώσετε τη διαμαρτυρία σας είναι αποτελεσματικός ή όχι.
Σε καμία περίπτωση δεν θα ανεχτώ να χάσω μεροκάματα εξαιτίας σας – ΕΓΩ είμαι αυτή που θα κρίνω το ΑΝ και το ΠΟΤΕ θα θυσιάσω τα μεροκάματά μου. Στην προκειμένη περίπτωση η άποψή μου είναι ότι περισσότερο θα ωφελήσω το κράτος παρά θα το βλάψω αν απεργήσω, αφού τα μεροκάματα που θα μου κοπούν θα μείνουν υπέρ του κρατικού προϋπολογισμού, ενώ σε καμία περίπτωση δεν θα παραλύσει ο κρατικός μηχανισμός.
2. Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την ευκαιρία που μου δώσατε να επιβεβαιωθεί η άποψη που ήδη είχα για τους μαθητές μου: είναι όλοι τους αστέρια και υποστήριξαν τη λειτουργία του σχολείου, τον διευθυντή του και εμένα προσωπικά. Το μάθημα δεν χάθηκε: απλώς έγινε σε άλλον χώρο. Τον άλλο μήνα η Α΄ Λυκείου παρουσιάζει εργασία με θέμα τα αιολικά πάρκα της Κεφαλονιάς σε συνέδριο διοργάνωσης του ΕΜΠ, και έχουμε σοβαρό έργο να προβάλουμε.
Οι μαθητές μας είναι εργαζόμενοι, θυσιάζουν από τον προσωπικό τους χρόνο για να προσέρχονται από κάθε γωνιά του νησιού στο σχολείο, είναι σκεπτόμενα άτομα και μπορούν να κρίνουν οι ίδιοι αν οι τρόποι δράσης σας είναι δίκαιοι και νόμιμοι. Κοινώς: τα διαπιστευτήριά μου ως εκπαιδευτικός δεν περιμένω να τ’ ακούσω από κανέναν συνδικαλιστή.
Στέλεχός σας με χαρακτήρισε ακατάλληλη για εκπαιδευτικό, επειδή απάντησα ʽʽλαϊκάʼʼ στον χαρακτηρισμό του ʽʽαπεργοσπάστηʼʼ που μου απέδωσε.
Ζητώ και γραπτά συγγνώμη και αναδιατυπώνω την άποψή μου για τον χαρακτηρισμό του με την ξύλινη γλώσσα που προφανώς προτιμά: ʽʽμου είναι παντελώς αδιάφορος ο χαρακτηρισμός σαςʼʼ. Τα διαπιστευτήριά μου είναι οι ίδιοι οι μαθητές μου.
Φιλική συμβουλή: Αν θέλετε η κοινωνία να πάρει στα σοβαρά τον αγώνα σας, σταματήστε να συμπεριφέρεστε σαν ψάρια του γλυκού νερού.
Αντί να τη στήνετε έξω από σχολεία, τολμήστε και ξανοιχτείτε στην ανοιχτή θάλασσα, που πραγματικά τη λυμαίνονται μεγαλοκαρχαρίες που κατασπαράζουν τον μόχθο του εργάτη. Εκεί θα είμαστε δίπλα σας: αφήστε τα σχολεία στην ησυχία τους».


Σχολιάστε εδώ