MUSIC+ MEDIA

// Τριβές ανάμεσα στα μέλη της IFPI έχει προκαλέσει το συνεχώς αυξανόμενο μερίδιο της Universal Music στο Music Control.
// Την κόντρα με κωδικοποιημένη γραφή (γιατί άραγε;) ανέδειξε ο Δημήτρης Κανελλόπουλος στο E-Tetradio της «Ελευθεροτυπίας» με δημοσίευμά του πριν από δύο εβδομάδες, ενώ το περασμένο Σάββατο φιλοξένησε συνέντευξη του Μιχάλη Τσαουσόπουλου.
// Βλέποντας τη Universal να ξεπερνά τα όρια του 35% στο chart του Music Control, ο Δημήτρης Γιαρμενίτης εξέτασε πιο προσεκτικά τα στοιχεία της Nielsen των τελευταίων εβδομάδων, για να καταλήξει σε ένα ενδιαφέρον στοιχείο.
// Ανακάλυψε ότι ο Athens Radio DeeJay παίζει σε πολύ μεγαλύτερο αναλογικά ποσοστό ρεπερτόριο της Universal από ό,τι
οποιασδήποτε άλλης δισκογραφικής.
Φυσικό αποτέλεσμα ήταν να επικοινωνήσει με τον Μιχάλη Τσαουσόπουλο, ζητώντας εξηγήσεις. Όπως ήταν αναμενόμενο, δεν αρκέστηκε στο γεγονός ότι η Universal έχει αρκετά δυνατό ρεπερτόριο γι’ αυτήν την περίοδο για το κοινό του σταθμού, ούτε στο ότι πλέον προσμετράται σ’ αυτήν και το ρεπερτόριο της PlanetWorks.
// Η υπόθεση κλιμακώθηκε και έφθασε πλέον στον Θεοχάρη Φιλιππόπουλο, ο
οποίος παρόλο που δεν συνηθίζει να ασχολείται με το τι μουσική παίζεται στα ραδιόφωνα του ομίλου του, φάνηκε διατεθειμένος να το εξετάσει, αν και η Sony θα έβλεπε με άλλο μάτι το ενδεχόμενο να διαθέσει κάποιες καλές κυκλοφορίες νέων άλμπουμ στα έντυπα των Αττικών Εκδόσεων.
// Δεν φαίνεται να κατέληξαν σε κάποιο συμβιβασμό και αποτέλεσμα είναι κάτι επίσης αναμενόμενο: Ο Δημήτρης Γιαρμενίτης ζήτησε να αφαιρεθεί ο Athens Radio DeeJay από τις μετρήσεις του Music Control.
// Κάποια από τα μέλη της IFPI δεν διαφώνησαν. Αυτός ο οποίος δεν φάνηκε να
ιδρώνει είναι ο Θάνος Καραγρηγόρης, πιθανόν για έναν και μόνο λόγο: ότι αυτό το εργαλείο δεν αφορά κανέναν άλλο εκτός από τις δισκογραφικές.
// Αν με αυτόν τον τρόπο επιθυμεί κανείς να «τιμωρήσει» έναν ραδιοφωνικό σταθμό, μάλλον δεν πρόκειται να επιτύχει τίποτα, αφού ο αποκλεισμός του από ένα κλαδικό εργαλείο μέτρησης δεν επηρεάζει σε τίποτα τη λειτουργία του.
// Αντίθετα, μάλλον οι δισκογραφικές (πάλι) βγάζουν τα μάτια τους. Όταν πληρώνεις από την τσέπη σου για να διεξαγάγεις μια
έρευνα η οποία θα σου δώσει μια εικόνα της κατάστασης της αγοράς, κοροϊδεύεις τον εαυτό σου αν, μαθαίνοντας ότι το αποτέλεσμα δεν θα είναι καλό, αντί να αλλάξεις τη θέση σου στην αγορά, πειράζεις τα στοιχεία για να δείχνουν κάτι άλλο.
// Όση ευθύνη έχουν οι δισκογραφικές για τις συνεχιζόμενες προσπάθειες απαξίωσης κάθε εργαλείου που υπάρχει για τη βιομηχανία τους, άλλη τόση ευθύνη έχει και το τμήμα της Nielsen που ασχολείται με αυτήν τη δραστηριότητα στην Ελλάδα.
// Η εταιρεία έχει χάσει κάθε ίχνος αξιοπιστίας γιατί αντί να διεξάγει έρευνες που
αποτυπώνουν την πραγματικότητα, ράβει κατά παραγγελία κοστούμια. Ενώ στο εξωτερικό έχει καταφέρει να είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες ερευνών, στην Ελλάδα έχει μετατραπεί σε γραμματέα που κατασκευάζει αποτελέσματα τα οποία ικανοποιούν τους τοπικούς εντολείς τους.
// Το πιο παρανοϊκό είναι ότι το τοπικό παράρτημα (το οποίο σημειωτέον στελεχώνεται από Έλληνες) διαθέτει τα νοθευμένα αυτά στοιχεία ως αντικειμενικά, προς παρουσίαση και σύγκριση και στο εξωτερικό – τύφλα να ‘χει η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία!
// Η πρακτική αυτή των δισκογραφικών δεν είναι καινούργια. Θυμίζουμε ότι λίγο καιρό πριν είχαν απαιτήσει να φύγει από τις μετρήσεις ο Ρυθμός «γιατί έπαιζε πολύ Heaven», λίγο αργότερα συζήτησαν το ίδιο για τον
Sfera «γιατί τα έχει κάνει πλακάκια ο Βαλεντίνο με τον Πουνέντη και παίζει ό,τι του πει», ενώ στην περίπτωση του Γιαννίκου δεν έβγαλαν τα ραδιόφωνά του, αλλά «αρκέστηκαν» στο να κόψουν το IFPI chart, διότι δεν τους συνέφερε η εικόνα που έδειχνε.
// Διαβολική σύμπτωση: τη στιγμή που ο Athens Radio DeeJay παίζει Universal στα ποσοστά αυτά, το cd του Χατζηγιάννη διανέμεται από τα περιοδικά των Αττικών Εκδόσεων…


Σχολιάστε εδώ