εδώ Βρυξέλλες

Αφορμή στάθηκε η μεταρρύθμιση στην Παιδεία που προωθεί η Άννα Διαμαντοπούλου, κυρίως όσον αφορά την κατάργηση της βάσης του 10, με την οποία ο κ. Τσουκαλάς είναι κάθετα αντίθετος. Πάντως μέχρι να δοθεί απάντηση στην ερώτησή του από τους αρμόδιους της Επιτροπής, ας δούμε τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat: Η Ελλάδα έχει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά χρηματοδότησης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης έναντι της ΕΕ των 27 (1,4% του ΑΕΠ έναντι 1,1%), έναν από τους χαμηλότερους λόγους δαπανών ανά φοιτητή (5.200 ευρώ έναντι 8.400 ευρώ της ΕΕ των 27, σύμφωνα με στοιχεία του 2006), καθώς και το μεγαλύτερο ποσοστό φοιτητών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς το σύνολο του μαθητικού δυναμικού (30% όταν ο μέσος όρος των 22 είναι 17,5%), στοιχείο που αποδίδεται κυρίως στη μεγάλη μέση διάρκεια σπουδών, δηλαδή στους «αιώνιους φοιτητές».

> Τη σύσταση μιας ευρωπαϊκής αρχής αξιολόγησης της πιστοληπτικής ικανότητας των κρατών μελών της Ευρωζώνης και των χρηματοπιστωτικών της ιδρυμάτων πρότεινε ο ευρωβουλευτής της ΝΔ Γιώργος Παπαστάμκος. Όπως υπογράμμισε κατά τη συζήτηση στην ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, «εμφανίζονται δύο παράδοξα: πρώτον, υφίστανται διεθνοποιημένοι οίκοι αξιολόγησης χωρίς διεθνοποιημένη εποπτεία και, δεύτερον, ιδιωτικά σχήματα και συμφέροντα εκτός Ευρώπης εμφανίζονται ως επικυρίαρχα έναντι ευρωπαϊκών θεσμών και κρατών. Στην απάντησή του, ο αρμόδιος για την εσωτερική αγορά και τις υπηρεσίες Επίτροπος Μισέλ Μπαρνιέ αναφέρθηκε στο νέο ρυθμιστικό πλαίσιο που υιοθέτησε η ΕΕ τον Σεπτέμβριο του 2009 για τους οίκους αξιολόγησης, τονίζοντας ότι η θέση σε ισχύ του νέου Κανονισμού θα βελτιώσει αποφασιστικά την ανεξαρτησία και θα ενισχύσει τη διαφάνεια και την ποιότητα των αξιολογήσεων των εν λόγω οίκων.


Σχολιάστε εδώ