Οι «ημιυπαίθριοι» των media
Την περασμένη εβδομάδα το συνδρομητικό δίκτυο BSkyB μετέδωσε, για δεύτερη φορά, με τρισδιάστατη εικόνα τον αγώνα Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ – Τσέλσι, λίγο καιρό μετά το πρώτο «πείραμα» του Τ. Κάμερον με την ταινία «Avatar». Δεκάδες φίλαθλοι, φορώντας τα ειδικά γυαλιά, απόλαυσαν στις παμπ της Αγγλίας τη σπουδαία αναμέτρηση. Η σύγκριση με τη χώρα μας δεν μπορεί να γίνει, καθώς η ελληνική Πολιτεία παλεύει από το 1993 να
ανανεώσει τις άδειες λειτουργίας. Η κυβέρνηση
οφείλει να λύσει τον γόρδιο δεσμό της ραδιοτηλεόρασης με απλές κινήσεις.
• Να χορηγήσει τις ψηφιακές άδειες ώστε να σταματήσει το καθεστώς των ραδιοτηλεοπτικών «ημιυπαίθριων χώρων» και να αντλήσει έσοδα από τη χρήση των συχνοτήτων από εκατοντάδες σταθμούς σε όλη τη χώρα, οι οποίοι μέχρι και σήμερα δεν πληρώνουν.
• Να προστατεύσει τα δικαιώματα των τηλεθεατών κατά τη διάρκεια της μετάβασης στην επίγεια ψηφιακή τηλεόραση, αφού η Digea και η ΕΡΤ μεταδίδουν πρόγραμμα με διαφορετικό σύστημα αποκωδικοποίησης.
• Να επιβάλει κανόνες και υποχρεώσεις για πρώτη φορά στα ΜΜΕ, όπως για παράδειγμα την επιβολή συστήματος διαφάνειας στη διανομή της κρατικής διαφήμισης και στην αξιολόγηση του συστήματος μέτρησης τηλεθέασης.
Από μόνη της η αδειοδότηση θα είναι ένα τεράστιο βήμα και όποιος την κάνει θα είναι σε θέση να υπερηφανεύεται πως έλυσε τον γόρδιο δεσμό των τελευταίων 21 χρόνων, έφερε χρήματα στα ταμεία του κράτους από τη χορήγηση των αδειών και εκπλήρωσε την υποχρέωση της Ελλάδας έναντι της ΕΕ.